//

Netwerk problemen Proximus

Netwerk problemen Proximus discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) // Verplaatst naar Overige telecomproviders Nederland en België....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Overige providers België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-09-09, 14:17
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Verplaatst naar Overige telecomproviders Nederland en België.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 01-09-09, 15:08
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Ik heb dit fenomeen ook voor op mijn 3GS, volle bak ontvangst met 3G, zet ik die af 'No Service'. Als ik in een grootstad ben zoals Gent, heb ik dan weer wel ontvangst.
Mijn Nokia 6210i heeft wel ontvangst met dezelfde SIM-card.
Ik had ook al gedacht om mijn toestel terug binnen te brengen bij Mobistar, maar als dit niks oplevert dan heeft het geen zin om mijn iPhone 2w te moeten missen.
  #23  
Oud 01-09-09, 15:12
joostieke joostieke is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard

Maakt niets uit, inderdaad. Als ik mijn simkaart (nieuwe!) in mijn Nokia 6210i (ook) plaats werkt ook alles "normaal", en die heeft - uiteraard - geen weet van 3G. Al 2 dagen met de helpdesk van Proximus aan het bellen geweest, hopeloos want volgens hen zijn er geen problemen aan hun netwerk.

Zit jij bij Mobistar of bij Proximus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
Ik heb dit fenomeen ook voor op mijn 3GS, volle bak ontvangst met 3G, zet ik die af 'No Service'. Als ik in een grootstad ben zoals Gent, heb ik dan weer wel ontvangst.
Mijn Nokia 6210i heeft wel ontvangst met dezelfde SIM-card.
Ik had ook al gedacht om mijn toestel terug binnen te brengen bij Mobistar, maar als dit niks oplevert dan heeft het geen zin om mijn iPhone 2w te moeten missen.
  #24  
Oud 01-09-09, 15:38
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joostieke Bekijk bericht
Zit jij bij Mobistar of bij Proximus?
Beiden, maar op mijn Mobistar (werk) is geen 3G geactiveerd dus blijft die in mijn Nokia 6210i zitten.
Ik stond een paar weken geleden in het Mobistarverkooppunt in de Lange Munt te Gent en daar had ik met mijn Mobistar SIM card in de iPhone volle ontvangst. Ik stak er mijn Proximus in en geen ontvangst (wel met 3G), ik stap 10m verder en plots volle ontvangst met Proximus (3G uit).
Ik gebruik mijn Nokia het meest om te bellen, maar schakel die soms door naar mijn iPhone wanneer ik geen 2 GSM's wil/kan meenemen en dan is het behoorlijk ambetant als er geen 3G ontvangst is.
  #25  
Oud 01-09-09, 15:41
joostieke joostieke is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard

Gewoon om weten: als je je Mobistar-simkaart in de iPhone steekt .. werkt die dan wél naar behoren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
Beiden, maar op mijn Mobistar (werk) is geen 3G geactiveerd dus blijft die in mijn Nokia 6210i zitten.
Ik stond een paar weken geleden in het Mobistarverkooppunt in de Lange Munt te Gent en daar had ik met mijn Mobistar SIM card in de iPhone volle ontvangst. Ik stak er mijn Proximus in en geen ontvangst (wel met 3G), ik stap 10m verder en plots volle ontvangst met Proximus (3G uit).
Ik gebruik mijn Nokia het meest om te bellen, maar schakel die soms door naar mijn iPhone wanneer ik geen 2 GSM's wil/kan meenemen en dan is het behoorlijk ambetant als er geen 3G ontvangst is.
  #26  
Oud 01-09-09, 15:59
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joostieke Bekijk bericht
Gewoon om weten: als je je Mobistar-simkaart in de iPhone steekt .. werkt die dan wél naar behoren?
Neen, waar ik nu ben heb ik geen ontvangst met zowel Mobistar als Proximus SIM card met de 3G uit!
  #27  
Oud 01-09-09, 16:14
joostieke joostieke is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard

Dus, even als overzicht:

1. iPhoneOS3(.0.1) - Mobi* - zonder 3G : werkt niet of slechts af en toe
2. iPhoneOS3(.0.1) - Proximus - zonder 3G : werkt niet of slechts af en toe

En als je 3G aanzet, dus situaties hieronder:

3. iPhoneOS3(.0.1) - Mobi* - met 3G ? [graag invullen]
4. iPhoneOS3(.0.1) - Proximus - met 3G ? werkt !

Bij mij toont ie nochtans altijd perfect signaal he, of ik nu 3G aan- of uitzet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
Neen, waar ik nu ben heb ik geen ontvangst met zowel Mobistar als Proximus SIM card met de 3G uit!
  #28  
Oud 01-09-09, 16:19
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Met 3G aan werkt hij ook niet, maar mijn Mobistar abbo heeft geen 3G geactiveerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joostieke Bekijk bericht
3. iPhoneOS3(.0.1) - Mobi* - met 3G ? werkt niet!
'k Heb ook al alles eraf gegooid (clean iPhone met 3.01 zonder jailbreak) en een hard reset uitgevoerd, netwerk settings reset uitgevoerd,... en de notifications staan ook af.

Laatst gewijzigd door rumble101; 01-09-09 om 16:22.
  #29  
Oud 01-09-09, 16:41
joostieke joostieke is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik kan dus enkel testen met Proximus aangezien ik geen Mobistar-kaartje heb, maar..

1. Ik heb een gewoon abonnement, geen 3G-data abo dus.
2. Mijn simkaart biedt wel 3G-ondersteuning, tenminste er staat een 3G-logo op.

Ik veronderstel dus dat ik wél gebruik kan maken van VOICE over het 3G-netwerk, zonder dat ik hier gebruik maak van DATA over het 3G-netwerk. Kan het zijn dat jouw Mobistar-kaartje gewoonweg veel te oud is om VOICE over 3G te ondersteunen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
Met 3G aan werkt hij ook niet, maar mijn Mobistar abbo heeft geen 3G geactiveerd.


'k Heb ook al alles eraf gegooid (clean iPhone met 3.01 zonder jailbreak) en een hard reset uitgevoerd, netwerk settings reset uitgevoerd,... en de notifications staan ook af.

Laatst gewijzigd door joostieke; 01-09-09 om 16:54.
  #30  
Oud 01-09-09, 16:57
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joostieke Bekijk bericht
Ik veronderstel dus dat ik wél gebruik kan maken van VOICE over het 3G-netwerk, zonder dat ik hier gebruik maak van DATA over het 3G-netwerk. Kan het zijn dat jouw Mobistar-kaartje gewoonweg veel te oud is om VOICE over 3G te ondersteunen?
Ik zal eens een nieuwe SIM kaart gaan halen en die laten activeren bij mijne werkgever. De Proximus SIM kaart is een zeer recente want tot over een paar maand had ik zelfs geen Proximus abbo ;-)
  #31  
Oud 03-09-09, 13:42
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Update: sinds enkele uren heb ik op dezelfde plaats 2 blokjes ontvangst met mijn Proximus SIM card met de 3G uitgeschakeld.
Bij wijze van test heb ik de Mobistar SIM card ook eens erin geplaatst en die gaf zelfs drie blokjes aan
  #32  
Oud 03-09-09, 13:48
joostieke joostieke is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard

Maar kan je net na wisselen simkaart wel opgebeld worden? Bij mij werkt dat pas nadat ik zelf eens iemand opbel, zodat ze bij Proximus weten waar ik ben. Ik zet die 3G nu constant aan, ik veronderstel dat mensen met een iPhone van 1e generatie hun EDGE ook steeds dienen te activeren opdat ze steeds kunnen worden getraceerd en dus opgebeld.

Wachten op iPhoneOS 3.1 dan maar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
Update: sinds enkele uren heb ik op dezelfde plaats 2 blokjes ontvangst met mijn Proximus SIM card met de 3G uitgeschakeld.
Bij wijze van test heb ik de Mobistar SIM card ook eens erin geplaatst en die gaf zelfs drie blokjes aan
  #33  
Oud 03-09-09, 13:55
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Na het switchen naar de Proximus SIM card was het terug niks meer
Ook niet bereikbaar enkel met 3G geactiveerd, kan ik bellen of opgebeld worden.
Inderdaad misschien brengt 3.1 een oplossing!
Voor iemand die maar één GSM heeft is dit toch dikke miserie!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joostieke Bekijk bericht
Maar kan je net na wisselen simkaart wel opgebeld worden? Bij mij werkt dat pas nadat ik zelf eens iemand opbel, zodat ze bij Proximus weten waar ik ben. Ik zet die 3G nu constant aan, ik veronderstel dat mensen met een iPhone van 1e generatie hun EDGE ook steeds dienen te activeren opdat ze steeds kunnen worden getraceerd en dus opgebeld.

Wachten op iPhoneOS 3.1 dan maar?
  #34  
Oud 03-09-09, 14:09
joostieke joostieke is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Lightbulb

Nog weekje wachten...

iPhone OS 3.1 to launch in September - Apple iPhone News - Know Your Mobile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
Na het switchen naar de Proximus SIM card was het terug niks meer
Ook niet bereikbaar enkel met 3G geactiveerd, kan ik bellen of opgebeld worden.
Inderdaad misschien brengt 3.1 een oplossing!
Voor iemand die maar één GSM heeft is dit toch dikke miserie!!!
  #35  
Oud 14-09-09, 17:23
p@eter p@eter is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb ook dit probleem.
Push uitschakelen 'lost' het probleem op bij Proximus.

Ik heb ook een Mobile vikings sim kaart. Daar werkt het prima.
Andere users die ook push data gebruiken met een Iphone bij Mobistar hebben ook geen problemen.

Wat er volgens mij gebeurt : als je push inschakelt, wordt na een korte tijd de verbinding tussen je iphone en het netwerk verbroken. Daarmee ben je niet bereikbaar voor anderen ( of voicemail , afhankelijk van je instelling).
Als je nu zelf een oproep maakt, gaat de iphone zelf weer actief op zoek naar het netwerk, en je bent dan weer bereikbaar.
De push zorgt ervoor dat je na een tijdje weer verbroken wordt.

Het is duidelijk een probleem tussen iphone /push /proximus.
Niks sim kaart , ook niet iphone alleen.

Nu nog een oplossing.... proximus?????
  #36  
Oud 15-09-09, 10:10
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Push uitgeschakeld, nog steeds geen verbinding met Proximus (3G uitgeschakeld).
  #37  
Oud 15-09-09, 10:17
joostieke joostieke is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
Push uitgeschakeld, nog steeds geen verbinding met Proximus (3G uitgeschakeld).
Inderdaad, bij mij staat die intussen al meer dan een week uit. Nog steeds kan ik het probleem simuleren, dus ook voor mij is dit geen oplossing.


Ziet er niet al te rooskleurig uit...

Apple maakt tethering onmogelijk met iPhone OS 3.1 - update | Mobile | Tweakers.net Nieuws

... moet je die reacties eens lezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joostieke Bekijk bericht

Laatst gewijzigd door Bomans; 15-09-09 om 11:00. Reden: Samengevoegd
  #38  
Oud 23-09-09, 19:13
Pieterfrans Pieterfrans is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

hallo
zelfde probleem bij mij hier:
iphone 3GS gekocht, met proximus abonnement. werkte eerst niet. dat lag waarschijnlijk aan de simkaart die zo'n 8 jaar oud was. de nieuwe sim leek wél te werken. maar na een tijdje kreeg ik door dat ik soms gewoon niet gebeld kon worden (ook al was er "service"). dat kon worden verholpen met een restart. maar het lastige is dat je natuurlijk niet weet wanneer je telefoon niet werkt.

soms staat er gewoon "no service". herstarten werkt dan ook.

ik kan alleen bellen als 3G opstaat (ik heb geen internetabonnement btw). als ik 3G opzet, en dan wil bellen, verschijnt er plots "no service". ik veronderstel dat 3G niet op hoeft? alleszins: ik heb nog nooit een gesprek gehad zonder die 3G.

zonet naar proximus geweest. daar zeggen ze dat het aan de iphone ligt. bij mobistar zeggen ze dat... jep u raadt het al.

ik ben behoorlijk hopeloos dus.
ligt het bij proximus? ik zou wel kunnen switchen naar mobistar, maar dan wil ik garantie dat het werkt...
  #39  
Oud 23-09-09, 19:58
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterfrans Bekijk bericht
hallo
zelfde probleem bij mij hier:
iphone 3GS gekocht, met proximus abonnement. werkte eerst niet. dat lag waarschijnlijk aan de simkaart die zo'n 8 jaar oud was. de nieuwe sim leek wél te werken. maar na een tijdje kreeg ik door dat ik soms gewoon niet gebeld kon worden (ook al was er "service"). dat kon worden verholpen met een restart. maar het lastige is dat je natuurlijk niet weet wanneer je telefoon niet werkt.

soms staat er gewoon "no service". herstarten werkt dan ook.

ik kan alleen bellen als 3G opstaat (ik heb geen internetabonnement btw). als ik 3G opzet, en dan wil bellen, verschijnt er plots "no service". ik veronderstel dat 3G niet op hoeft? alleszins: ik heb nog nooit een gesprek gehad zonder die 3G.

zonet naar proximus geweest. daar zeggen ze dat het aan de iphone ligt. bij mobistar zeggen ze dat... jep u raadt het al.

ik ben behoorlijk hopeloos dus.
ligt het bij proximus? ik zou wel kunnen switchen naar mobistar, maar dan wil ik garantie dat het werkt...
hallo,
ik zelf woon op de boerenbuiten en de ontvangst van proximus is hier goed van Mobistar hoor ik dan weer veel klachten zelf tot in een stad als Oudenaarde toe Qua G3 ontvangst ! ik zelf heb absoluut niet te klagen bij proximus maar misschien moet je eens een volledige restore doen of is dit geen optie voor jou?
  #40  
Oud 23-09-09, 20:04
Pieterfrans Pieterfrans is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

hey bedankt voor de reactie...
ik heb al eens gerestored.
nu heb ik "push" afgezet... zien of die nu werkt. 3G moet alleszins opblijven, anders is er zeker geen ontvangst.

scooter, welke iphone heb je en welke OS?
pieter
Reageren

Labels
netwerk, probleem, proximus, service



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: [Proximus] Mobiel data netwerk probleem gellinckske Overige providers België 3 16-03-11 16:13
Geen netwerk met Proximus SIM xanadu.dm Overige providers Nederland 12 25-01-09 19:32
Proximus - Plotseling geen netwerk meer avdlprive Archief 5 14-11-08 00:13
geen netwerk (proximus) bij 1.1.2 btl 4.6 Baas007 Archief 6 12-02-08 17:00
België: sms werkt niet op proximus netwerk Anvar Overige providers België 30 04-02-08 08:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:59.