//

Gaat dit nog onder de garantie vallen ?

Gaat dit nog onder de garantie vallen ? discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mijn iPhone heeft het punt bereikt dat hij me gek maakt: Hij valt spontaan uit terwijl de accu nog niet leeg is, de behuizing ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Overige providers België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-01-10, 16:18
Jeroenz Jeroenz is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 24
Standaard Gaat dit nog onder de garantie vallen ?

Hallo,

Mijn iPhone heeft het punt bereikt dat hij me gek maakt: Hij valt spontaan uit terwijl de accu nog niet leeg is, de behuizing laat los en hij zit vol haarscheurtjes en scheuren bij de dock connector.



De behuizing komt los door de scheur rechts onder bij de connector, helemaal rechts in de hoek kun je zijn dat er ruimte zit tussen de chrome rand en de achterkant. Ook is hij een keer gevallen, Rechts boven en onder is dit zeer goed te zien op de behuizing (Niet op de foto)

Ik vraag me dan ook af of het uberhout nut heeft om helemaal naar Antwerpen te rijden om hem te laten repareren/vervangen onder de garantie. Ik ben bang dat ze het op een simpele val en stoot schade gooien en dat ik voor niks een dag vrij heb genomen en richting Antwerpen ben gegaan.

De Iphone is ongeveer 16 maanden oud, maar hij komt uit Belgie dus er zou 24 maanden garantie op moeten zitten.

Heeft er iemand ervaring met dit soort situaties ?
Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-01-10, 16:44
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Ik denk dat ze gaan zeggen dat het val schade is. Maar het is altijd te proberen, hé. Anders moet je ze eens bellen of mailen.

Je kan hem ook laten herstellen op eigen koste. Kijk hier maar eens: rePod iPod Reparatie
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #3  
Oud 01-02-10, 19:43
toke toke is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 4
Standaard

spijtig voor u maar op de iphone is maar 1 jaar garantie van toepassing .Dat hebben ze mij gezegd toen ik de mijne kocht
  #4  
Oud 01-02-10, 19:45
Jeroenz Jeroenz is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 24
Standaard

Op mijn factuur staat toch echt 24 Maanden ...
  #5  
Oud 02-02-10, 09:58
stijnvw stijnvw is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: België
Berichten: 79
Standaard

in België is het anders geregeld voor garantie. Hier in België is het bij wet verplicht om op elk electronisch product 24 maanden garantie te geven. De Mobistar shop in Aalst waar ik hem kocht formuleerde het zo: "Standaard zit er 12 maanden garantie op, maar omdat het zo een kwalitatief hoogstaand product is doet Mobistar er nog 12 maanden gratis bovenop". Waarop ik antwoorde: Bij wet is ook zo geregeld. Waarop ze niets meer kon antwoorden. Een batterij zal zomaar niet stuk gaan van een valpartij. Ik zou het erop wagen en gewoon de garantie problemen claimen. Je hebt er nog een citytripje bovenop
  #6  
Oud 06-02-10, 22:52
Jeroenz Jeroenz is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 24
Standaard

Dan ga ik toch maar een ritje naar de buren wagen, ben benieuwd!

Er is echter nog een ding wat me net te binnen schiet, de factuur staat niet op mijn naam maar op naam van een collega die in Belgie woont. Dit omdat ze hem toen niet op een Nederlands adres mochten registeren, gaat dit nog problemen opleveren ?
  #7  
Oud 07-02-10, 00:02
infinitygioom infinitygioom is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toke Bekijk bericht
spijtig voor u maar op de iphone is maar 1 jaar garantie van toepassing .Dat hebben ze mij gezegd toen ik de mijne kocht
Bij Mobistar in België krijg je een garantie van 24 maanden, maar ze gooien het zeer makkelijk op val/vocht-schade.
  #8  
Oud 07-02-10, 00:03
infinitygioom infinitygioom is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenz Bekijk bericht
Dan ga ik toch maar een ritje naar de buren wagen, ben benieuwd!

Er is echter nog een ding wat me net te binnen schiet, de factuur staat niet op mijn naam maar op naam van een collega die in Belgie woont. Dit omdat ze hem toen niet op een Nederlands adres mochten registeren, gaat dit nog problemen opleveren ?
Probeer een schriftelijke verklaring te krijgen van de vriend zodoende dat jij hem mag binnenbrengen, want ze mogen hem uiteraard alleen aan de wettige eigenaar geven. Anders denken ze misschien nog dat ie gestolen is ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G stoffen onder het scherm zonder garantie meer Mehmett27 iPhone algemeen 3 09-08-10 03:28
Oortjes niet onder garantie?! S¡mon Odido (T-Mobile) 2 17-02-10 20:54
Valt het onder de garantie? Xander6 iPhone algemeen 6 24-11-09 20:04
Bij surfen gaat 3g uit en als ik stop gaat 3g aan wie heeft dit ook? gserban Odido (T-Mobile) 2 03-08-08 23:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:51.