//

Telenet en iPhone 4

Telenet en iPhone 4 discussie in Telenet forum; ( verdwijnt na registratie ) zo, sinds gisteren men iphone in handen. maar toch enkele nieuwsgierigheden waar ik niet direct een antwoord op vindt via de zoekfunctie. ten eerste, ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Telenet
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-08-10, 13:53
squeek squeek is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Standaard Telenet en iPhone 4

zo, sinds gisteren men iphone in handen. maar toch enkele nieuwsgierigheden waar ik niet direct een antwoord op vindt via de zoekfunctie.

ten eerste, ik heb een telenet abonnement, maar men iphone geeft mobistar weer. nochtans bij het zoeken van andere providers heb ik slechts keuze uit de grote 3 : mobistar, base en proximus. is dit normaal of niet?

ten tweede, ik krijg mobiel internet en mail niet aan de praat. ik heb elke mogelijke configuratie uitgeprobeerd die ik op eender welk forum kon vinden, inclusief deze.

ergens vermoed ik dat het tweede probleem te maken heeft met het eerste. iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-08-10, 15:17
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door squeek Bekijk bericht
zo, sinds gisteren men iphone in handen. maar toch enkele nieuwsgierigheden waar ik niet direct een antwoord op vindt via de zoekfunctie.

ten eerste, ik heb een telenet abonnement, maar men iphone geeft mobistar weer. nochtans bij het zoeken van andere providers heb ik slechts keuze uit de grote 3 : mobistar, base en proximus. is dit normaal of niet?

ten tweede, ik krijg mobiel internet en mail niet aan de praat. ik heb elke mogelijke configuratie uitgeprobeerd die ik op eender welk forum kon vinden, inclusief deze.

ergens vermoed ik dat het tweede probleem te maken heeft met het eerste. iemand een idee?
eerste:
telenet maakt gebruik van het mobistar netwerk. Ik vermoed dat het net zoals bij mobilevikings (base netwerk) zal zijn dat door een wijziging naar micro sims je als operator het netwerk ziet staan van mobistar (ik zie nu base met mobile vikings)
dit omdat die microsims door mobistar & base worden uitgegeven of gebranded (correct me if i'm wrong)

jou 2e probleem, daarvoor zou ik op de telenet website eens kijken naar de instellingen bij de APN. Ik ken ze niet, maar misschien dat een andere telenet gebruiker wel het antwoord weet.
  #3  
Oud 29-08-10, 01:38
squeek squeek is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Standaard

heb vandaag nog met de telenet klantendienst gebeld. uiteindelijk konden ze niets verkeerds zien betreft instellingen. toen hebben ze men abonnement even gede-activeert en nadien terug geactiveert. blijkbaar moet je je iphone na elke instelling terug op en af zetten. en toen werkte alles. probleem dus opgelost!
  #4  
Oud 07-09-10, 22:00
lesfetes lesfetes is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Kapellen, Belgie
Berichten: 97
Standaard

@squeek: hoe ben je aan een telenet microsim geraakt? Of heb je geknipt?
  #5  
Oud 03-11-10, 22:26
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Ik krijg dus men telenet email niet gelinkt aan men iphone....
Inkomende server: in.telenet.be
Uitgaande server: out.telenet.be

Geeft steeds dat de nmtp server niet reageert of dat het inlog/paswoord verkeerd is. Maar ik ben héél zeker dat ze juist zijn.

Maar van de poorten ben ik niet zeker?
Iemand die hier meer over weet want op de site van telenet kan ik niet veel vinden ...
  #6  
Oud 03-06-11, 18:26
Hanske2011 Hanske2011 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard Instellingen mail telenet iphone 4

De inkomende mail moet zijn in.telenet.be

Uitgaande mail bij proximus is relay.proximus.be en dit met poort 25.

Groetjes,

Hans
  #7  
Oud 08-07-11, 09:53
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigG Bekijk bericht
Ik krijg dus men telenet email niet gelinkt aan men iphone....
Inkomende server: in.telenet.be
Uitgaande server: out.telenet.be

Geeft steeds dat de nmtp server niet reageert of dat het inlog/paswoord verkeerd is. Maar ik ben héél zeker dat ze juist zijn.

Maar van de poorten ben ik niet zeker?
Iemand die hier meer over weet want op de site van telenet kan ik niet veel vinden ...
Dat komt omdat Telenet nog altijd met marginale POP3/SMTP-servers zit van de jaren stilletjes. Je zal eens moeten zoeken naar een SMTP-server van Mobistar of Telenet Mobile om je mail te kunnen versturen.
  #8  
Oud 08-07-11, 15:49
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Is ondertussen reeds in orde, je moet blijkbaar met het telenet netwerk verbonden zijn om mail te kunnen verzenden. Onderweg gebruik ik gmail...
  #9  
Oud 08-07-11, 17:00
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

je kan via de smtp van gmail ook je telenet account gebruiken om mails te zenden. Ik doe dat ook zo.
  #10  
Oud 20-08-12, 11:13
Joeri75 Joeri75 is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Itegem (Heist op den Berg)
Berichten: 313
Standaard

Bij mij lukte het eerst ook niet , maar nadien geprobeerd met paswoord van telenet bij in en uitgaande server te zetten en dan lukte me het wel , ik werk wel via proximus , mss zit daar het verschil . was eigenlijk van plan om ook over te schakelen naar telenet King .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone via Telenet pvdk Koopinformatie België 7 26-07-11 12:41
3G op iPhone telenet Cokeman Telenet 3 06-06-11 15:29
België: Telenet & iPhone / Edge wvy Overige providers België 1 10-09-08 19:30
Telenet mail instellingen iphone 3g pumpeduse iPhone algemeen 2 21-07-08 19:27
België: Iphone instellingen telenet mobile marlboro Overige providers België 7 27-06-08 17:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.