//

Regelmatig geen datanetwerk

Regelmatig geen datanetwerk discussie in Telenet forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zet het hier maar neer omdat ik niet goed weet in welk forum dit thuis hoort. En of het Telenet netwerk gerelateerd is of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Telenet
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-08-11, 17:41
pvdk pvdk is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Belgische kempen
Berichten: 23
Standaard Regelmatig geen datanetwerk

Ik zet het hier maar neer omdat ik niet goed weet in welk forum dit thuis hoort. En of het Telenet netwerk gerelateerd is of gewoon een echt iPhone 4 probleem:

Heel regelmatig heb ik ineens geen 3G of Egde netwerk meer en kan ik geen internetverbinding maken. Wi-Fi werkt altijd.
Het netwerk om te bellen of sms'en is er wel altijd, maar dataverkeer regelmatig niet meer mogelijk. Ik moet het toestel dan rebooten of uitschakelen, soms meerdere keren, tot ik opnieuw 3G te zien krijg...

Hebben er andere iPhone 4 + Telenet gebruikers er nog last van ? Of zelfs anderen die op een ander netwerk zitten ?

Ik hoor het graag, begin te twijfelen of er met dit toestel een probleem is...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-08-11, 18:03
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Zal de dekking van 3G, waar jij zit, niet voldoende zijn. Ik zit hier op de camping en heb ook bijna geen internetdekking. Buiten de camping wel en op het strand. Frustrerend maar is niet anders.
  #3  
Oud 04-08-11, 20:11
pvdk pvdk is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Belgische kempen
Berichten: 23
Standaard

Ok maar dan ga ik er van uit dat er naar edge wordt overgeschakeld. Op mijn iPhone is er gewoon geen data connectie meer mogelijk. Net alsof ik die heb uitgeschakeld?
  #4  
Oud 04-08-11, 21:48
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Ik heb niet eens Edge hier. Bij mij geeft ie een klein rondje aan. En dat duuuuurt dan zoooooo lang voordat ie een site opent of pagina ververst. (lekker ff internetten op de camping is er dus niet bij :-(
  #5  
Oud 05-08-11, 17:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd Bekijk bericht
Ik heb niet eens Edge hier. Bij mij geeft ie een klein rondje aan. En dat duuuuurt dan zoooooo lang voordat ie een site opent of pagina ververst. (lekker ff internetten op de camping is er dus niet bij :-(
Een cirkeltje is gprs en das het traagste van het traagste internet die er is, helaas hebben alle providers dat soms her en der nog, zelfs proximus (ik kan het weten).

Maar ik denk dat jij mss ook last hebt van de deathgrip en je mss daarom op gprs valt? Want als je de iphone linksonderaan ong vastneemt dan zakt bij mij het signaal en dan kan ik 3G bereik omzetten naar gprs .
  #6  
Oud 05-08-11, 17:53
pvdk pvdk is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Belgische kempen
Berichten: 23
Standaard

Het gebeurt ook constant als de telefoon onaangeroerd ergens ligt. Dus ook als ik 'm niet vasthoudt en dat antenneprobleem niet kan optreden.

Het is heel gek en ook random. Soms doet hij het twee dagen goed, dan valt hij regelmatig een uur weg, daarna is er terug 3G. Af en toe na wegvallen en een reboot lukt het ook.

Strange ! Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Geeft me voor de prijs van dit geheel een 'naar' gevoel. Is ook niet meer betrouwbaar. Ik heb met momenten al een mail moeten sturen en ben dan dikwijls niet meer connected. Triest.
  #7  
Oud 27-08-11, 21:42
hannesd hannesd is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 13
Standaard

dit is percies niet meer verder besproken,ikzelf heb er ook last van en zo erg dat het me wel frustreert.
voor dit geld mag je idd wel een toestel hebben die wel werkt hoor...
de provider zal er ongetwijfeld ook voor een groot deel tussen zitten hoor...

telenet abonee :-s

Laatst gewijzigd door hannesd; 27-08-11 om 23:31.
  #8  
Oud 27-08-11, 23:29
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb de deathgrip ook maar als ik de iphone niet aan de antenne vast neem of er niks mee doe dan heb ik wel goed bereik enzo (zit bij proximus).
  #9  
Oud 08-09-11, 12:19
dogphaze dogphaze is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Damme
Berichten: 2
Standaard data loss connectie iphone4

ik heb ook regelmatig, zonder dat ik de iphone vastheb, geen dataverkeer meer. geen gprs geen edge geen 3g. helpt alleen met te herstarten. is dit een software probleem van de 4.3.5 IOS?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 september 2011 om 11:20 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dogphaze Bekijk bericht
ik heb ook regelmatig, zonder dat ik de iphone vastheb, geen dataverkeer meer. geen gprs geen edge geen 3g. helpt alleen met te herstarten. is dit een software probleem van de 4.3.5 IOS?
btw zit bij Telenet
  #10  
Oud 26-10-11, 10:08
mayawandelt mayawandelt is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 62
Standaard

Blijkbaar ben ik niet de enige die deze problemen bij telenet heeft.
De KB's en MB's slinken maar thuis (m'n rooter is gesneuveld en heb voorlopig geen draadloos internet thuis) en op de trein kan ik amper tot niet surfen.
En zelfs als het niet gaat kost het me aan verbruik.

Heeft intussen iemand al een antwoord gekregen van telenet ?
  #11  
Oud 28-09-12, 00:18
Icepod Icepod is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Telenet heeft haar handen vol met het verkopen van Kings en Kongs, leuk zou je denken, maar als je die 1 of 2 gig amper niet kan gebruiken bij gebrek aan goede 3G-netwerk-verbindingen, hebben ze daar geen oren naar...
Is ook DE grootste reden dat ik destijds van Mobistar ( Telenet maakt gebruik van hun netwerk ) naar Proximus heb overgestapt.
  #12  
Oud 16-11-12, 09:27
psychoke225 psychoke225 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Leuven
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar psychoke225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdk Bekijk bericht
Ok maar dan ga ik er van uit dat er naar edge wordt overgeschakeld. Op mijn iPhone is er gewoon geen data connectie meer mogelijk. Net alsof ik die heb uitgeschakeld?
Edge is trager als het 3G netwerk , dit is zowaar oertijd voor iphone.
Best altijd eens proberen je 3g uit te schakelen en opnieuw in te schakelen , en opnieuw te proberen.
Best is ook 1 x per week je telefoon te herstarten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Geen mobiel datanetwerk apengebaar Unlock 3 11-02-11 18:49
Geen mobiel datanetwerk op iPhone 3G? Daniiel iPhone algemeen 5 12-12-10 09:23
iPhone 4: Unlock 01.59.00 regelmatig geen service rushhour Unlock 3 08-11-10 18:53
Geen mobiele datanetwerk DieJan iPhone algemeen 2 24-10-10 23:09
Regelmatig geen ontvangst. bungieke Archief 1 12-07-09 12:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.