//

Mijn mobistar iphone 3G 3G werkt niet

Mijn mobistar iphone 3G 3G werkt niet discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) yep met mijn 1.1.4 fw had ik daar wel de mogelijkheid voor edge in te stellen en na de upgrade naar 2.0 fw is die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20-07-08, 14:21
ChrisVrinssen ChrisVrinssen is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar ChrisVrinssen
Standaard

yep met mijn 1.1.4 fw had ik daar wel de mogelijkheid voor edge in te stellen en na de upgrade naar 2.0 fw is die mogelijkheid weg :S
ik ben bij mobistar, en heb een My10 abo met Mobile mail & surf (100 mb per maand edgeverbruik)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 20-07-08, 14:22
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ChrisVrinssen Bekijk bericht
yep met mijn 1.1.4 fw had ik daar wel de mogelijkheid voor edge in te stellen en na de upgrade naar 2.0 fw is die mogelijkheid weg :Sik ben bij mobistar, en heb een My10 abo met Mobile mail & surf (100 mb per maand edgeverbruik)
Begin zo te denken dat het aan de provider ligt. Ik zelf ben bij proximus en kan het dus instellen. Ken je niemand met een ander provider abo om eens te testen of je die screen krijgt ?
  #23  
Oud 20-07-08, 14:25
ChrisVrinssen ChrisVrinssen is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar ChrisVrinssen
Standaard

kan ik straks pas testen dan, maar waarom kreeg ik die optie dan wel bij mijn vorige fw?? daar kon ik zonder probleem op edge surfen
en zou toch ook raar zijn dat ze me dan een abo verkopen met edge als ik het niet zou kunnen gebruiken... ik heb dus wel naast mn provider het E logo van edge staan..
  #24  
Oud 20-07-08, 14:26
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Weet hier niet direct een antwoord op. Zal je eens moeten uittesten.
  #25  
Oud 20-07-08, 14:41
ChrisVrinssen ChrisVrinssen is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar ChrisVrinssen
Standaard

òk, alvast bedankt
kan ik eventueel ook teruggaan naar mijn 1.1.4 indien ik de edge niet krijg aangezet?
  #26  
Oud 20-07-08, 14:46
a019113 a019113 is offline
• iOS 2.2
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 20
Standaard

een mail adres bij Gmail is dit een beetje save.
dit kan ik aanmaken in mijn outlook ook zeggen ze en staat op op de iphone.
want na 6u vandaag om de instelling klaar te krijgen van telenet heb ik er ver genoeg van.
of iemand een beter voorstel wel te gebruiken in outlook en op de iphone G3 met mobistar abn.
  #27  
Oud 20-07-08, 14:54
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Ik laat al mijn mails (en heb verschillende boxen) doorsturen naar een betaald abo op een xchange server en deze komt perfect binnen als ook het versturen gaat zonder probs.
Indien je wilt stuur mij een pm voor de gegevens van deze dienst.

Laatst gewijzigd door macfreaker; 20-07-08 om 15:42.
  #28  
Oud 20-07-08, 16:23
Matthi Matthi is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 73
Standaard

mijn instellingen zijn :

APN : iphone.mobistar
Gebruikersnaam : Mobistar
Wachtwoord : Mobistar

Alles werkt hier goed. Ik download aan gemiddeld 60kb/seconde.
Edit: 80kb/seconde. Was ik wel verrast door, had het niet zo snel verwacht.

Laatst gewijzigd door Matthi; 20-07-08 om 16:30.
  #29  
Oud 20-07-08, 17:33
a019113 a019113 is offline
• iOS 2.2
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 20
Standaard

we zijn al een stap verder nu.
op mijn G3 via mobistar kan ik nu mail ontvangen en verzenden.
maar als ik mijn Wi-Fi inschakel en wil dan via daar een mail versturen gaat het niet meer.
  #30  
Oud 20-07-08, 17:37
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Heb deze gevonden op deze site. kzou zeggen probeer het eens maar dan met een proximus kaartje.
https://forum.iculture.nl/147875-post719.html
  #31  
Oud 20-07-08, 23:34
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Ik denk dat we twee zaken doorheen gooien. De topicstarter zegt dat hij nog nooit het 3G icoontje heeft gezien.

In weze maakt het niet uit of de datainstellingen correct zijn ingevoerd(APN,...) Het icoontje van 3G of Edge duidt enkel aan of dit type netwerk beschikbaar is.
Zelfs met een leeg APN kan je iPhone verbinding maken met het 3G netwerk om te bellen. Dit merk je dan ook aan het 3G icoontje.

Ik heb ook gemerkt dat andere mobistar klanten bijna nooit of zelfs nog nooit het 3G icoontje zien. Als Proximus gebruiker is bijna altijd het 3G icoontje beschikbaar zelfs met een leeg APN.
  #32  
Oud 23-07-08, 21:06
Raven Raven is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 9
Standaard

het werkt
ik heb ergens op dit forum gelezen van bepaalde instellingen
dat waren:APN: mworld.be
mobistar
mobistar
en nu kan ik gebruik maken van 3G
  #33  
Oud 03-08-08, 10:00
friskyrex friskyrex is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 32
Standaard

ik had nog steeds internet.be staan en dat werkte. Ben overgstapt naar Iphone 30 abbo. Heb het nu op mworld gezet en het werkt. Weet iemand een tooltje om de download snelheden te bekijken? Maar ben ik nu zeker dat ik een APN heb die 3G downloads toe laat? Want iphone.mobistar.be werkt niet.

Laatst gewijzigd door friskyrex; 03-08-08 om 10:09.
  #34  
Oud 03-08-08, 11:44
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

toen ik de iPhone aan iTunes hangde installeerde die vanzelf de instellingen van de operator. Heb je dat al eens geprobeerd?
Het is ook overigens iphone.mobistar zonder die .be
  #35  
Oud 03-08-08, 16:55
Matthi Matthi is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door friskyrex Bekijk bericht
ik had nog steeds internet.be staan en dat werkte. Ben overgstapt naar Iphone 30 abbo. Heb het nu op mworld gezet en het werkt. Weet iemand een tooltje om de download snelheden te bekijken? Maar ben ik nu zeker dat ik een APN heb die 3G downloads toe laat? Want iphone.mobistar.be werkt niet.
Voor je downloadsnelheid te meten kan je best speedtest.nl gebruiken.

Laat eens je resultaat weten
  #36  
Oud 07-08-08, 14:21
Pieter O. Pieter O. is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: sint-niklaas
Berichten: 11
Standaard geen 3G op mijn iPhone 3G

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb alles hier al ingetikt bij apn maar ik krijg alleen maar het "E" icoontje.

Als ik de 3G uitschakel en daarna terug inschakel krijg ik zelfs "Geen service". Heel eigenaardig, Mobistar vertelde me dat ze me gingen terugbellen hierover maar nog steeds geen antwoord.

Tot voor gisteren had ik een proximus abo en dit werkte PERFECT. Beter nooit overgeschakeld

wie weet raad???
  #37  
Oud 07-08-08, 21:03
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter O. Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb alles hier al ingetikt bij apn maar ik krijg alleen maar het "E" icoontje.

Als ik de 3G uitschakel en daarna terug inschakel krijg ik zelfs "Geen service". Heel eigenaardig, Mobistar vertelde me dat ze me gingen terugbellen hierover maar nog steeds geen antwoord.

Tot voor gisteren had ik een proximus abo en dit werkte PERFECT. Beter nooit overgeschakeld

wie weet raad???
Is er wel 3G dekking in je buurt? Ik heb ook Mobistar (ook overgestapt) en in mijn woonomgeving heb ik spijtig genoeg geen 3G. Enkele km hiervan heb ik een uitstekende 3G verbinding.
Ook is het zo dat in de meeste gebouwen de 3G verbinding wegvalt en je terug overgaat naar het EDGE netwerk.
  #38  
Oud 07-08-08, 21:20
Pieter O. Pieter O. is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: sint-niklaas
Berichten: 11
Standaard 3g

heb ervoor naar mobistar gebeld en ze hebben zelfs gekeken of er in mijn straat 3g was (?) en dat was geen enkel probleem... blijft dus een raadsel, heb trouwens de helpdesk nog steeds niet terug gehoord.

Groeten,
Pieter
  #39  
Oud 07-08-08, 21:27
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter O. Bekijk bericht
heb ervoor naar mobistar gebeld en ze hebben zelfs gekeken of er in mijn straat 3g was (?) en dat was geen enkel probleem... blijft dus een raadsel, heb trouwens de helpdesk nog steeds niet terug gehoord.

Groeten,
Pieter
Misschien eens proberen buiten je woning te staan? Of even een klein ritje maken met de auto? Op die manier weet je dat de 3G functie van de iPhone wel effectief werkt en dat het probleem iets met de plaatselijke antennes te maken heeft.

Ik moet zeggen dat wanneer je 3G hebt bij Mobistar dat de verbinding duidelijk sneller is dan bij Proximus. Alleen moet je nog wel 3G hebben en dat is toch nog hier en daar een (groot) probleem bij Mobistar. Zelfs in een stad verlies je regelmatig de 3G. Ze mogen daar gerust eens een tandje bijsteken.
  #40  
Oud 02-11-08, 15:04
Thomasss Thomasss is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 5
Unhappy ARGH

Hey, ik heb ook een Iphone 3G US, FW 2.0 heb my30 for iphone abo bij mobistar. Wilt iemand me aub zeggen welke instellingen nu goed zijn voor me.
Heb al vanalles geprobeerd alle soorten instellingen dat jullie me zeiden maar niets werkt tot nu toe. zie geen 3G afbeelding vanboven staan als ik 3G opzet, heb geen internet met al die instellingen.
Ik heb nooit probleem gehad van schermen die verwijnen na updaten of downgraden met me iphone maar nu doet ie extreem irritant ivm het 3g internetten ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Thx
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobile-Me werkt niet op mijn iPhone, wel op mijn Macbook pro... glow iTunes 9 01-02-10 10:40
Autolader van Mobistar werkt niet nico_van_wijk iPhone accessoires en onderdelen 2 05-01-10 22:40
edge werkt niet met mobistar thewitten Orange 8 14-03-09 01:21
Mijn iPhone werkt niet meer, HELP AUB!!! DHCN Unlock [archief] 1 05-02-08 18:46
mobistar werkt niet bij mij op turbosim piedp Archief 2 02-01-08 22:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.