//

Mijn mobistar iphone 3G 3G werkt niet

Mijn mobistar iphone 3G 3G werkt niet discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Thomasss Hey, ik heb ook een Iphone 3G US, FW 2.0 heb my30 for iphone abo bij mobistar. Wilt iemand me ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 02-11-08, 15:57
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomasss Bekijk bericht
Hey, ik heb ook een Iphone 3G US, FW 2.0 heb my30 for iphone abo bij mobistar. Wilt iemand me aub zeggen welke instellingen nu goed zijn voor me.
Voor de iPhone abbo's van Mobistar zijn de volgende instellingen van toepassing:

Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel datanetwerk

APN: iphone.mobistar
Gebruikersnaam :
Wachtwoord:

Dus je moet enkel de APN invullen en de rest laat je gewoon leeg. Dit zijn de instellingen van Mobistar om op het internet te kunnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomasss
zie geen 3G afbeelding vanboven staan als ik 3G opzet, heb geen internet met al die instellingen.
Je ziet niet altijd een 3G logo staan. Je ziet dit enkel wanneer je 3G ontvangst hebt. Spijtig genoeg gaan je dit ZELDEN zien bij Mobistar!! Het is echt dag en nacht verschil met Proximus! Vroeger had ik Proximus en daar was bijna overal zelfs in gebouwen een degelijke 3G ontvangst. Met Mobistar heb je bijna niets! Ook werkt het mobiel datanetwerk bij Mobistar stukken slechter wanneer je bv. in een trein, bus, of eender welk rijdend voortuig zit. Proximus heeft daar toch nog wel enkele sterke troeven!

Ook gebeurt het vaak dat een mobiel datanetwerk beschikbaar is (zie je aan het E(dge) of het 3G logo) maar dat het toch gewoon niet werkt. Je geraakt gewoon niet op het internet. Wat ik dan doe is even het toestel in vliegtuigmodus zetten...10 seconden wachten en dan nadien terug de vliegtuigmodus uitschakelen. Je zal merken dat je dan wel ineens terug op het internet kunt.

Kortom Mobistar heeft nog serieus wat werk. Maar ik zie helemaal geen vooruitgang.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 03-11-08, 00:06
Thomasss Thomasss is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 5
Standaard

ik heb het ingesteld zoals je zei, mn 3G aangezet. gewacht, geen internet, vliegtuigmodus opgezet gedurende 10sec daarna nog steeds niets..
Ik moet verder niets meer wijzigen aan mn instellingen éh ?

Thx voor de info al !
  #43  
Oud 03-11-08, 12:07
phille phille is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Aalst
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar phille
Standaard

in welke omgeving zitten jullie, want ik heb die problemen helemaal niet.
  #44  
Oud 04-11-08, 17:52
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomasss Bekijk bericht
ik heb het ingesteld zoals je zei, mn 3G aangezet. gewacht, geen internet, vliegtuigmodus opgezet gedurende 10sec daarna nog steeds niets..
Ik moet verder niets meer wijzigen aan mn instellingen éh ?

Thx voor de info al !
Als je nog steeds problemen ondervindt dan denk ik dat je het beste eens naar Mobistar zelf belt.
  #45  
Oud 04-11-08, 18:42
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phille Bekijk bericht
in welke omgeving zitten jullie, want ik heb die problemen helemaal niet.
Hmm ik reis het landje toch nogal eens veel door. Ik merk dat de 3G ontvangst goed is in de grootsteden en de omgeving ervan. Maar van zodra je enkele grote gebouwen binnengaat dan zal je merken dat je nog steeds het 3G logo hebt met 1 streepje ofzo. Wanneer je dan intensief het netwerk nodig hebt (data of telefoon) schakelt hij over naar het GSM/Edge netwerk.
In het verleden had ik dit niet op dezelfde plaatsen met Proximus.

Ook haperen de gesprekken soms nogal eens. Je weet wel in de beginperiode van het gsm-tijdperk was dit gewoon normaal. Maar de dag van vandaag vind ik het niet meer kunnen. Ik heb dit jaar en dag niet meer gekend dankzij Proximus. Maar nu ervaar ik die oude herinneringen opnieuw

Aan het toestel kan het niet liggen. Want dit is steeds een wederkerend excuus. In het toestel zat vroeger een SIM kaart van Proximus en al die problemen zijn er nooit geweest.
  #46  
Oud 30-11-08, 18:45
dreamflight dreamflight is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

Zelfde probleem hier in Limburg. 3G blijkt onbereikbaar- geen enkel signaal. Reeds 2 maanden dat er niets van mijn downloadlimiet is afgegaan. Mobistar helpdesk werd gekontacteerd - Volledige check met toestel (herstel netwerkinstellingen etc...) Nog steeds geen 3G.
  #47  
Oud 01-12-08, 19:48
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Ik merk nu ook dat deze maand er niets van mijn downloadlimiet gaat. Nu vind ik dat op zich geen probleem. Misschien hebben ze wel stilzwijgend de datalimiet gelukkig opgetrokken.

Alléén het 3G gedoe stoort mij enorm. Je ziet ook compleet geen verbetering in hun netwerk. Informatie kan je steeds enkel verkrijgen via email maar die helpdesk-medewerkers weten nog minder dan de gemiddelde freak Dus via hen wordt je helemaal compleet niet wijzer.

Spijtig dat Mobistar niet opener is in hun communicatie.
  #48  
Oud 08-12-08, 20:51
Stekeltje Stekeltje is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard

Hallo iedereen,

Even een vraag die ook bij dit onderwerp past: Sinds een paar weken heb, net na de laatste keer dat er echt grote problemen waren met het 3G/EDGE netwerk van Mobistar, heb ik regelmatig last van een wegvallend signaal. Wanneer mijn iPhone een webpagina aan het laden is valt het netwerk plots weg en duurt het even voor het terug komt...

Ik heb alleen nog maar kunnen testen in de regio Beveren-Waas/Sint-Niklaas.

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
  #49  
Oud 08-12-08, 20:54
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Hmm wegvallende verbindingen daar heb ik ook wel last van maar dan enkel en alleen in rijdende voertuigen: Auto, bus, trein,... Op die momenten durft het Edge logo wel eens wegblijven voor lange tijd (>1min.). Op die momenten zie je soms ook eens het 3G logo maar echt gebruik kan je er niet van maken. De iPhone springt dan snel terug over naar het Edge netwerk.

Maar telkens dit overspringen zorgt ervoor dat je verbinding even niets doet.

Maar gewoon op bureau, thuis,... heb ik niet echt last van wegvallende verbindingen.
  #50  
Oud 22-12-08, 20:28
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Ik heb vandaag gemerkt dat ik op enkele plaatsen waar ik voordien nooit 3G zag plotseling wel het 3G logo kreeg. Het surfen met zowel de iPhone als met Internet Everywhere werd eindelijk eens aangenaam. Alléén het spelletje duurde niet lang. De verbinding viel geregeld weg om dan na ettelijke uren volledig te verdwijnen.

Misschien waren het enkele testen? Ik weet het niet. Maar het feit al dat ik eens 3G zag maakte mij dag toch eens goed bij Mobistar.
  #51  
Oud 22-12-08, 21:00
vonribben vonribben is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard

Heb Iphone3G gedurende een week. Werkte perfect tot vandaag.Bij het telefoneren viel hij plots uit.Zwart scherm. Via i-tunes terug aan de praat gekregen via fabrieksinstellingen. Waarschijnlijk 3g netwerk uitgevallen. Kan nu geen verbinding meer maken enkel via E maar dan moet je 3G in je iphone wel uitzetten.
Nog iemand problemen hiermee. Woon in Beveren.
  #52  
Oud 02-01-09, 15:07
Vandammes Vandammes is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 14
Standaard

Voor de mensen die een Iphone 3G kochten en een mobistar iphone abonnement zoals my45 ofzo:

- Als je op edge kan maar niet op 3G kan dit aan twee dingen liggen.

1. Je 3G staat gewoon niet aan in instellingen - netwerk - 3G.
2. Je hebt waar je op dat ogenblik staat geen 3G bereik.

- Als je NIET op edge kan ook ook NIET op 3G.

1. Heb je wel het juiste abonnement aanschaft en/of veranderd zoals de speciale iphone formules van Mobistar.
2. Indien je dit gedaan hebt, dan zou je moeten binnen de 48h op internet kunnen
MAAR, het kan zijn dat mobistar dit handmatig nog eens moet activeren. Dus bel je
naar de 5000 druk je op 1 en dan krijg je een operator aan de telefoon, je verteld
gewoon dat je nog niet op internet kan, en ze zullen handmatig nog moeten je formule aanpassen. Van mij was dit zo.
  #53  
Oud 26-01-09, 21:42
slik20 slik20 is offline
• iOS 4.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

goh als ik dat allemaal lees begin ik serieus te twijfelen of ik wel een abbo bij mobistar zou nemen
iemand ervaring met BASE?
  #54  
Oud 27-01-09, 00:11
Astro's schermafbeelding
Astro Astro is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Lebbeke
Berichten: 218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slik20 Bekijk bericht
goh als ik dat allemaal lees begin ik serieus te twijfelen of ik wel een abbo bij mobistar zou nemen
iemand ervaring met BASE?
Mja die iphone abo's zijn wel degelijk. Ik heb ne my45 for iphone, ik betaal 45 en krijg 72 euro bel/smskrediet + 500mb data. Ik krijg dat totaal niet op. Maand is juist voorbij en door overdracht en gratis uren na nieuwjaar nu 140 euro voor te bellen en sms'n
  #55  
Oud 27-01-09, 07:21
slik20 slik20 is offline
• iOS 4.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Bedankt astro
Maar wat ik mij vooral afvraag of het 3g netwerk voldoet
Ik ben namelijk een fervent mtber en wil mijn iphone gebruiken om mijn routes vast te leggen met bijv runkeeper en daarvoor heb je een goed 3g netwerk voor
  #56  
Oud 27-01-09, 11:33
v8x v8x is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 76
Standaard

Ben van mobistar naar proximus overgeschakeld. 3G werkt nu beter en sneller en vooral de dekking is fel verbeterd.
  #57  
Oud 28-01-09, 17:19
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door v8x Bekijk bericht
Ben van mobistar naar proximus overgeschakeld. 3G werkt nu beter en sneller en vooral de dekking is fel verbeterd.
Blijkbaar is het toch nog een verschil tussen Mobistar en Proximus zeker wat de ontvangst betreft in een boerenbuiten gemeente bv
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobile-Me werkt niet op mijn iPhone, wel op mijn Macbook pro... glow iTunes 9 01-02-10 10:40
Autolader van Mobistar werkt niet nico_van_wijk iPhone accessoires en onderdelen 2 05-01-10 22:40
edge werkt niet met mobistar thewitten Orange 8 14-03-09 01:21
Mijn iPhone werkt niet meer, HELP AUB!!! DHCN Unlock [archief] 1 05-02-08 18:46
mobistar werkt niet bij mij op turbosim piedp Archief 2 02-01-08 22:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:30.