//

Oppassen met Mobistar

Oppassen met Mobistar discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond allemaal, ik zit hier met het verhaal van een vriend dat mij eerlijk gezegd toch wel even van het hart moet. Het begon allemaal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-04-09, 22:44
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard Oppassen met Mobistar

Goedenavond allemaal,

ik zit hier met het verhaal van een vriend dat mij eerlijk gezegd toch wel even van het hart moet.

Het begon allemaal zo'n 8 weken geleden - mijn vriend zijn iPhone was toen 4 à 5 maanden oud.

Hij had de avond voor de bewuste dag zijn iPhone te goeder trouw in het stopcontact gestoken zodat deze kon opladen en hij er de volgende dag heel de dag mee bezig kon zijn.

Het liep echter niet zoals verwacht want toen hij opstond en zijn iPhone nam moest hij tot zijner verbazing vaststellen dat er een 'foutmelding' op het scherm kwam die zei dat er geen verbinding meer kon gemaakt worden met zijn sim-kaart. Bij de mobistar waar hij zich toe wendde kon men het euvel niet zo direct verhelpen en werd er beslist van de iPhone terug te sturen. (en nee, de iPhone kon niet worden omgeruild en hij kreeg ook geen vervangtoestel mee).

Na twee weken - er was zogezegd twee weken nodig voor de herstelling - werd mijn vriend toch wel wat ongerust. Beleefd zoals hij is, ging hij terug naar die Mobistar shop en daar vertelden ze hem doodleuk dat de iPhone nog niet verstuurd was.

Een goede reden konden ze niet zo direct geven maar volgens hun lach de schuld bij Apple. Dat even buiten beschouwing gelaten ging hij 2 weken later nog eens terug om te horen of de iPhone al gerepareerd was. De verkoper achter de balie wist hem te vertellen dat ze bij Apple de iPhone hadden aangekregen en dat ze nu bezig waren met de reparatie.

Geloof het of niet, twee dagen later kreeg hij telefoon van de winkel om te zeggen dat de iPhone daar al terug was. Hij natuurlijk dolgelukkig maar toen hij daar aankwam was de pret direct over. De Sim-kaart-houder was nog altijd niet gerepareerd en sterker nog, er was zelfs extra schade bijgebracht. En niet zomaar schade, nee er zat zelfs een barst in het scherm.

Nu wisten de verkopers achter de toog te vertellen dat als hij wilde dat zijn iPhone werd gerepareerd, hij zijn vader diende mee te nemen om een contract te tekenen. De reparatie van de houder + het scherm kostte maar liefst €208 en als minderjarige mag je voor zo'n grote bedragen niet eens intekenen.

Nu zijn we weer een paar weken later en hij heeft vandaag bericht gekregen dat hij zijn iPhone normaalgezien dinsdag mag gaan halen.

Wat ik jullie adviseer om te doen mocht er een reparatie nodig zijn :

- Als je je iPhone binnenbrengt bij Mobistar, maak dan alsjeblieft een paar foto's van de iPhone in de winkel zelf in het bijzijn van de verkoper. Laat alsjeblieft de verkoper ook een document opstellen waarin nauwkeurig beschreven staat welke schade er is aan het toestel, zodat je niet voor verrassingen komt te staan (cfr. 'opeens' gebroken scherm)
- Zit er echt achter als je je iPhone een beetje optijd terug wilt krijgen want bij Apple zijn ze in dit soort zaken nogal 'relaxed'.

Een gewaarschuwd man is er twee waard...
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-04-09, 23:53
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Dit gaat echt te ver!! Zijn dus niet echt vriendelijk daar bij mobistar
  #3  
Oud 25-04-09, 11:25
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fasty Bekijk bericht
Dit gaat echt te ver!! Zijn dus niet echt vriendelijk daar bij mobistar
Het grappige aan het hele verhaal (als je het zo kan noemen), is dan nog het feit dat de vader van mijn vriend advocaat is. Zoals elke advocaat, heeft ook hij uitgezocht wat hij kon doen tegen de mensen van Mobistar. En zoals al te verwachten was, kon ook hij niks doen.

Een mens zou er van uitgaan dat ze je op een correcte manier verderhelpen wanneer je een gsm van meer dan 600euro binnendoet die nog geen halfjaar oud is maar blijkbaar denken ze daar bij Mobistar toch even anders over...
  #4  
Oud 25-04-09, 12:55
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Wij thuis hebben ook al problemen ondervonden met Mobistar.
Mijn zus hare gsm was defect en toen hebben we hem binnengebracht bij Mobistar. Na 1.5 maand en 3 herstellingen later was hij nog niet gemaakt. Toen zijn we naar een andere Mobistar winkel geweest en binnen 7 dagen hadden we de gsm terug en de gsm werkte weer perfect. De medewerkers van de eerste winkel waren zeer onvriendelijk, de persoon van de andere Mobistar winkel was het tegengestelde ervan. Volgens mij ligt dat gewoon aan de Mobistar winkel.
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #5  
Oud 25-04-09, 13:19
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 Bekijk bericht
Wij thuis hebben ook al problemen ondervonden met Mobistar.
Mijn zus hare gsm was defect en toen hebben we hem binnengebracht bij Mobistar. Na 1.5 maand en 3 herstellingen later was hij nog niet gemaakt. Toen zijn we naar een andere Mobistar winkel geweest en binnen 7 dagen hadden we de gsm terug en de gsm werkte weer perfect. De medewerkers van de eerste winkel waren zeer onvriendelijk, de persoon van de andere Mobistar winkel was het tegengestelde ervan. Volgens mij ligt dat gewoon aan de Mobistar winkel.
De vriendelijkheid van de verkoper(s) vormde in deze winkel eerlijk gezegd niet echt een probleem. Ze staan je op een vriendelijke, beleefde manier te woord en je wordt direct verdergeholpen.

Ik heb alleen een beetje de indruk dat vanaf je de winkel verlaat, je niet veel meer "betekent" voor de verkopers. Vind het een spijtige zaak en hoop dat Apple bij de lancering van de nieuwe iPhone met een andere operator in zee gaat.
  #6  
Oud 25-04-09, 13:23
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 Bekijk bericht
Wij thuis hebben ook al problemen ondervonden met Mobistar.
Mijn zus hare gsm was defect en toen hebben we hem binnengebracht bij Mobistar. Na 1.5 maand en 3 herstellingen later was hij nog niet gemaakt. Toen zijn we naar een andere Mobistar winkel geweest en binnen 7 dagen hadden we de gsm terug en de gsm werkte weer perfect. De medewerkers van de eerste winkel waren zeer onvriendelijk, de persoon van de andere Mobistar winkel was het tegengestelde ervan. Volgens mij ligt dat gewoon aan de Mobistar winkel.
Het ligt voornamelijk aan de Mobistar winkel. Ik heb er genoeg afgebeld toen ik op een beschikbare iPhone jaagde destijds... Sommige waren lastig dat ze een telefoon moesten opnemen, andere werden lastig als het wéér iemand voor een iPhone was....

Andere waren dan weer heel vriendelijk en eentje heeft zelf voor me opgezocht waar welke iPhone nog beschikbaar was, want zij waren helaas uitverkocht....

Ik moet nu wel zeggen dat ik enkele hiaten zie in / opmerkingen heb bij je verhaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Bij de mobistar waar hij zich toe wendde kon men het euvel niet zo direct verhelpen en werd er beslist van de iPhone terug te sturen. (en nee, de iPhone kon niet worden omgeruild en hij kreeg ook geen vervangtoestel mee).
Het is normaal dat zij dit toestel doorsturen naar Apple, standaard procedure zelfs. De winkelbediende heeft niet de bevoegdheid te beslissen of het onder garantie valt en het toestel onmiddellijk om te ruilen.

Een vervangtoestel (uiteraard geen andere iPhone natuurlijk, beetje veel van het goede) is een extra dienst die de meeste gsm verkopers aanbieden, maar niet verplicht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Na twee weken - er was zogezegd twee weken nodig voor de herstelling - werd mijn vriend toch wel wat ongerust. Beleefd zoals hij is, ging hij terug naar die Mobistar shop en daar vertelden ze hem doodleuk dat de iPhone nog niet verstuurd was.

Een goede reden konden ze niet zo direct geven maar volgens hun lach de schuld bij Apple. Dat even buiten beschouwing gelaten ging hij 2 weken later nog eens terug om te horen of de iPhone al gerepareerd was. De verkoper achter de balie wist hem te vertellen dat ze bij Apple de iPhone hadden aangekregen en dat ze nu bezig waren met de reparatie.
Oke... dat is gewoon crappy service en een goede redenen om het hoofdbureau van Mobistar en Apple hier toch eens over te berichten... (als je een echt excuus wilt aangetekend schrijven)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Geloof het of niet, twee dagen later kreeg hij telefoon van de winkel om te zeggen dat de iPhone daar al terug was. Hij natuurlijk dolgelukkig maar toen hij daar aankwam was de pret direct over. De Sim-kaart-houder was nog altijd niet gerepareerd en sterker nog, er was zelfs extra schade bijgebracht. En niet zomaar schade, nee er zat zelfs een barst in het scherm.

Nu wisten de verkopers achter de toog te vertellen dat als hij wilde dat zijn iPhone werd gerepareerd, hij zijn vader diende mee te nemen om een contract te tekenen. De reparatie van de houder + het scherm kostte maar liefst €208 en als minderjarige mag je voor zo'n grote bedragen niet eens intekenen.

Nu zijn we weer een paar weken later en hij heeft vandaag bericht gekregen dat hij zijn iPhone normaalgezien dinsdag mag gaan halen.
Euhm... Als minderjarige mag je in principe niets kopen..... Ze deden gewoon lastig omdat er iets ondertekend moest worden en dat een minderjarige zijn handtekening niet rechtsgeldig is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Wat ik jullie adviseer om te doen mocht er een reparatie nodig zijn :

- Als je je iPhone binnenbrengt bij Mobistar, maak dan alsjeblieft een paar foto's van de iPhone in de winkel zelf in het bijzijn van de verkoper. Laat alsjeblieft de verkoper ook een document opstellen waarin nauwkeurig beschreven staat welke schade er is aan het toestel, zodat je niet voor verrassingen komt te staan (cfr. 'opeens' gebroken scherm)
En die foto's dan meteen afprinten en laten ondertekenen door de winkelbediende wel of je bent er niets mee...

Normaal gesproken worden de beschadigingen trouwens in detail genoteerd op de bon die je aftekent als je je toestel binnendoet voor herstelling. Als die winkelbediende niet vermeldt dat er een barst in je scherm zit en hij het zelf ook ondertekent, dan is die barst vanaf dat punt door hen veroorzaakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
- Zit er echt achter als je je iPhone een beetje optijd terug wilt krijgen want bij Apple zijn ze in dit soort zaken nogal 'relaxed'.
Elke repair dienst komt "relaxed" over als je op je toestel zit te wachten... En jij gaat er dan vanuit dat die Mobistarbediende de waarheid vertelt... Wat ik zou betwijfelen als ik je verhaal in zijn totaliteit bekijk...

Apple gaat dan nog redelijk snel omdat ze meestal gewoon een nieuw toestel sturen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Het grappige aan het hele verhaal (als je het zo kan noemen), is dan nog het feit dat de vader van mijn vriend advocaat is. Zoals elke advocaat, heeft ook hij uitgezocht wat hij kon doen tegen de mensen van Mobistar. En zoals al te verwachten was, kon ook hij niks doen.
Hoe oud is je vriend? En waar heeft die vader zijn diploma rechten behaald? Ik werk nu dagelijks met advocaten en ik zie toch paar hiaten in dat verhaal... Tenzij er dingen getekend zijn zonder dat er bij na gedacht is mss.... Of gewoon dat hem makkelijker leek te betalen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Een mens zou er van uitgaan dat ze je op een correcte manier verderhelpen wanneer je een gsm van meer dan 600euro binnendoet die nog geen halfjaar oud is maar blijkbaar denken ze daar bij Mobistar toch even anders over...
Die ene mobistar winkel he... Niet veralgemenen
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #7  
Oud 25-04-09, 13:34
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Als we dan toch gaan beginnen...

Toen ik mijn iPhone binnendeed in Mobistar winkel van Mechelen, werd hij direct omgewisseld voor een nieuw toestel. Hier werd zelfs geen seconde getwijfeld aan de omruiling.

Dat een vervangtoestel aanbieden niet verplicht is, lijkt mij logisch. Maar als je dik 600euro neertelt voor een Gsm, verwacht je jezelf toch wel aan een iets betere service, niet?

De beschadigingen werden alleszins niet in detail genoteerd op een bon, ze gingen de iPhone terugsturen en over twee weken zou hij terug zijn. Dat is wat er verteld is in de winkel, niet meer of niet minder. (als men een toestel binnenbrengt ter reparatie, dan verwacht men eerlijk gezegd ook dat de verkoper correct handelt).

Hij heeft wel een papier binnengekregen waarop stond welke iPhone aan hem toehoorder maar daarop werd zeker niet in details verteld wat er allemaal scheelde aan de iPhone.

En niets mogen kopen als minderjarige? Ja, dan kan ik zelfs elke bakker of slager voor de rechtbank dagen wegens het verkopen van goederen aan minderjarigen. Of interpreteer ik dit nu verkeerd?
  #8  
Oud 25-04-09, 13:58
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Als we dan toch gaan beginnen...

Toen ik mijn iPhone binnendeed in Mobistar winkel van Mechelen, werd hij direct omgewisseld voor een nieuw toestel. Hier werd zelfs geen seconde getwijfeld aan de omruiling.
Dat is een judgement call van die winkelbediende dan.... Als ze achteraf ongelijk kregen van de hersteldienst hadden ze voor de kosten kunnen opdraaien als individuele winkel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
De beschadigingen werden alleszins niet in detail genoteerd op een bon, ze gingen de iPhone terugsturen en over twee weken zou hij terug zijn. Dat is wat er verteld is in de winkel, niet meer of niet minder. (als men een toestel binnenbrengt ter reparatie, dan verwacht men eerlijk gezegd ook dat de verkoper correct handelt).

Hij heeft wel een papier binnengekregen waarop stond welke iPhone aan hem toehoorder maar daarop werd zeker niet in details verteld wat er allemaal scheelde aan de iPhone.
Zie je daar zit dus een fout van hem... Voor je dat eender welk document ondertekent moet je dat nu eenmaal goed nalezen.

Als hij nooit iets ondertekend had dat zijn iPhone reeds een barst had in het scherm toen hij hem inleverde, had hij op dat moment op zijn strepen moeten gaan staan en desnoods gerechtelijke stappen ondernemen....

Zodra je tekent en betaalt voor die herstel heb je geen poot meer om op te staan... Hoort die pa te weten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
En niets mogen kopen als minderjarige? Ja, dan kan ik zelfs elke bakker of slager voor de rechtbank dagen wegens het verkopen van goederen aan minderjarigen. Of interpreteer ik dit nu verkeerd?
Nee dat interpreteer je volkomen juist. Je moet handelsbekwaam zijn om een legale overkomst te kunnen aangaan en minderjarigen zijn dat nu eenmaal niet. Weinig mensen weten dit, maar het zit normaal in eender welke basiscursus recht.

Natuurlijk gaat men in de rechtbank ook een zeker portie gezond verstand toepassen als je er een zaak van wilt maken


bv: een 12 jarige loopt alleen een snoepwinkel binnen en koopt voor x euro snoep. In theorie mag dit niet en kan je als verantwoordelijke voogd het geld gaan terugeisen bij de verkoper (ook al heeft je kind het snoep al opgegeten) want die man mocht geen overeenkomst aangaan wettelijk gezien.... In een rechtbank gaat de rechter je natuurlijk onnozel bekijken en oordelen dat de verkoper ter goeder trouw handelde en dat je als voogd verantwoordelijk bent voor het geld dat je aan je kind toe vertrouwd.

Aan de andere kant:

Een 14-15 jarige loopt een winkel binnen en koopt daar voor een gsm van 800 euro. Hij komt thuis, de voogd ziet de iPhone en geeft de tiener een oorveeg. De dag erna kan die perfect naar de winkel gaan met die iPhone om hem terug in te ruilen voor harde euro's....
Zolang de rechter gelooft dat de voogd onmiddellijk heeft ingegrepen bij kennisname heeft die een heel goede zaak om de verkoop teruggedraaid te krijgen.... Als die voogd pas na 3 dagen besluit te gaan klagen is het weer een heel andere zaak....

Er zijn zo ook voorvallen gekend van minderjarigen die een moterfiets kopen en er mee gaan crossen voordat de ouders het doorhebben.... Die verkoper moest dan nog steeds de verkoop terugdraaien ook al was de "nieuwe" moterfiets ondertussen al bekrast en gedeukt....

In praktijk:

De verkoper van Mobistar had waarschijnlijke voldoende zekerheid om te kunnen aantonen dat wel meer minderjarigen een iPhone kopen zonder toezicht van ouders.... Maar een contract van 200 en nog euro dat alleen ondertekend is door een minderjarige is juridisch ongeveer even veel waard als een stukje gebruikt en doorgespoeld wc papier...
  #9  
Oud 08-05-09, 22:33
Peernij's schermafbeelding
Peernij Peernij is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 262
Standaard

Vandaag naar Mobistar geweest omdat mijn vriendin ook een Iphone wilde. Lucky me, ik mocht een nieuwe kopen ( 16 Gig) en zij kreeg dan de 8. Ik twijfelde om nog om contant geld mee te nemen, maar ik dacht ze zullen daar wel pin hebben. Dit had ik een week eerder in een andere Mobistar gezien.

Afijn ik wilde mijn pas door de pingleuf halen, maar dat was niet goed, ik moest heb ik de uitsparing doen waar bij ons in NL de chipknip zit. Toen ze mijn pin zag vertelde ze dat ze niet met nederlandse bankkaarten konden pinnen!!!

Zelfs in Turkije kan ik pinnen en geld opnemen, maar bij Mobistar in Zolder kan het niet!!! Stond ik daar....
Op naar een bank! Drie kaarten geprobeerd en uiteindelijk kwam een bankjuffie me helpen. Oh ze wist niet welke kaarten de automaat wel accepteerde! Dit was een automaat binnen een Fortis bank en ze vertelde dat ik dan naar een buitenautomaat moest gaan! In het centrum van Zolder was zo'n bank. Op mijn vraag wat voor bank dit was, zei ze dat dit een Fortis was. Nou ja....

Bijna moest ik terug naar NL om ff te pinnen, maar gelukkig "pakte" mijn Credit card wel. Vreemde lui hoor!
  #10  
Oud 08-05-09, 23:22
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

In het Brusselse is er ook een groot verschil tussen de Mobistar shops. Ik kan echt die van Vilvoorde aanraden : heel goede service, super vriendelijk en correct. En - en dat kan heus niet van alle verkopers in de branche gezegd worden - ze kennen er hun producten (GSM's èn allerhande abonnementen) heel goed !
  #11  
Oud 16-05-09, 00:28
rijkeduivel rijkeduivel is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peernij Bekijk bericht
Vandaag naar Mobistar geweest omdat mijn vriendin ook een Iphone wilde. Lucky me, ik mocht een nieuwe kopen ( 16 Gig) en zij kreeg dan de 8. Ik twijfelde om nog om contant geld mee te nemen, maar ik dacht ze zullen daar wel pin hebben. Dit had ik een week eerder in een andere Mobistar gezien.

Afijn ik wilde mijn pas door de pingleuf halen, maar dat was niet goed, ik moest heb ik de uitsparing doen waar bij ons in NL de chipknip zit. Toen ze mijn pin zag vertelde ze dat ze niet met nederlandse bankkaarten konden pinnen!!!

Zelfs in Turkije kan ik pinnen en geld opnemen, maar bij Mobistar in Zolder kan het niet!!! Stond ik daar....
Op naar een bank! Drie kaarten geprobeerd en uiteindelijk kwam een bankjuffie me helpen. Oh ze wist niet welke kaarten de automaat wel accepteerde! Dit was een automaat binnen een Fortis bank en ze vertelde dat ik dan naar een buitenautomaat moest gaan! In het centrum van Zolder was zo'n bank. Op mijn vraag wat voor bank dit was, zei ze dat dit een Fortis was. Nou ja....

Bijna moest ik terug naar NL om ff te pinnen, maar gelukkig "pakte" mijn Credit card wel. Vreemde lui hoor!
tja ik kan met mijn belgische kaart ook niet pinnen in nederland maar wel in oostenrijk
  #12  
Oud 16-05-09, 13:01
rijkeduivel rijkeduivel is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 3
Standaard

Ronaldo welke winkel was het? En ik zie dat jij jailbreak hebt. Daar hebben ze niks van verteld of wat?
  #13  
Oud 16-05-09, 13:31
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rijkeduivel Bekijk bericht
Ronaldo welke winkel was het? En ik zie dat jij jailbreak hebt. Daar hebben ze niks van verteld of wat?
Jailbreak maakt (in België toch zeker) niets uit voor garantie.
  #14  
Oud 16-05-09, 15:48
Peernij's schermafbeelding
Peernij Peernij is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rijkeduivel Bekijk bericht
tja ik kan met mijn belgische kaart ook niet pinnen in nederland maar wel in oostenrijk
Sorry hoor, maar ik heb eem Euro Master Card. Volgens mij houdt de naam Euro Europa in. In turkije kan ik pinnen en geld op nemen en in Bels niet?

Ik denk dat dit dikke onzin is! Zal eens navragen bij onze bank
  #15  
Oud 16-05-09, 22:49
rijkeduivel rijkeduivel is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peernij Bekijk bericht
Sorry hoor, maar ik heb eem Euro Master Card. Volgens mij houdt de naam Euro Europa in. In turkije kan ik pinnen en geld op nemen en in Bels niet?

Ik denk dat dit dikke onzin is! Zal eens navragen bij onze bank
tja en ik heb een EC kaart. In de ahold kon ik niet betalen met mijn kaart maar ik kon wel geld afhalen 20m verder
  #16  
Oud 16-05-09, 22:58
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Offtopic

Niets persoonlijk, maar als het hele bankkaart gedoe zo belangrijk is (wat ik wel begrijp voor Nederlanders die in België simlock vrije iPhones komen kopen) maak er dan een apart topic van (of mss dat de mods het kunnen spliten).

Want hier is het wel enorm offtopic eigenlijk.
  #17  
Oud 20-06-09, 18:32
CptYanni CptYanni is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Gent (België)
Berichten: 59
Standaard

Als je reparaties wilt laten doorvoeren ga je het best bij Switch... Zij doen ook reparaties (ook al zijn ze geen officiële retailer van iPhones meer... )
  #18  
Oud 20-06-09, 22:48
Thundie Thundie is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 21
Standaard

Mobistar (en Apple winkels) sturen hun defecte Iphones normaal naar een prive bedrijf dat die dan gaat herstellen. Ikzelf heb 3 maand moeten wachten bij een defect aan mijn Wi-Fi, na veel bezoekjes heb ik gewoon een nieuwe gekregen. Dit was wel bij een apple shop, maar die sturen die normaal eerst naar mobistar. Ik weet er het fijne niet van, maar heel dat zaakje rond de iphone en mobistar vind ik toch maar raar hier in België. Als ik de verhalen lees van T-mobile in nederland, hebben de meeste mensen hun telefoon al terug na 2 weken..
  #19  
Oud 21-06-09, 11:04
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Ik had een afgebroken mute knop en na 3 weken had ik gewoon een nieuwe ....
  #20  
Oud 24-06-09, 14:10
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Het hangt inderdaad volledig af van wie je te pakken krijgt in welk mobistar center.

Ik heb een gelijkaardig verhaal, ze bleven mij maar melden dat er waterschde was, en zodanig erg dat ik hem zeker heb laten vallen in een bak water/ vijver oid.
Natuurlijk deed ik dat niet, maar het ging me ook 208€ kosten. (de prijs die je betaalt voor een nieuw toestel)
Heb dan maar direct gezegd dat ik daar helemaal niet mee gediend ben, aangezien ik voor een toestel van 525 euro toch wel een degelijke service verwacht.

De filiaal verantwoordelijke heeft heel mijn verhaal aangehoord, en hielp mij waar hij kon, hij gaf me telkens nummers van alles (dynafix,...)
en uiteindelijk heb ik er toch een gratis nieuwe iPhone aan overgehouden, wel door een aangetekende brief te versturen naar mobistar met de vermelding dat ik ook de ombudsdienst zou inschakelen om zo'n geschillen op te lossen, want dat hun service zeker te wensen overlaat. (mobistar stak het op apple, maar hun exclusiviteits contract zegt dat zijn verantwoordelijk zijn voor herstellingen etc)

Eind goed al goed,
maar nu 5 maand later is mijn mute knop afgebroken.
Ik ga eind deze week terug naar hetzelfde center, met een papier van de apple website, waar de vochtschade indicatoren staan.
Ik ga dat dadelijk laten zien aan de filiaal verantwoordelijke dat die indicators nog volledig wit zijn, en zo heb ik er wel vertrouwen in dat het deze keer zonder problemen kan.

Want ohja, ook tijdens verzending van iPhones kan er vochtschade optreden (een andere doos die vloeistof vervoert, die openbreekt oid,...)
Ik werk zelf namelijk bij een koerierdienst, dus ik weet wat er met pakketjes gebeurt...

Laatst gewijzigd door kal_el; 24-06-09 om 14:13.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oppassen met Mobistar Mechelen!! Londonforever Orange 12 18-10-09 20:21
Edge troubles met Mobistar jurgencleuren Orange 2 30-09-08 15:19
Even oppassen vandaag met data en bellen! Blackherrie Chat en geruchten 8 13-07-08 05:09
België: SMS'en en telefoneren met mobistar rsvh Overige providers België 5 27-04-08 09:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:26.