//

Sms'jes van andere merk komen niet aan bij Iphone

Sms'jes van andere merk komen niet aan bij Iphone discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een vraagje: mijn vriend heeft een Iphone 3G (van Mobistar) en ik heb een Nokia. Als ik een smsje stuur naar mijn vriend ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-05-09, 21:55
Mari_Posa Mari_Posa is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 15
Thumbs down Sms'jes van andere merk komen niet aan bij Iphone

Ik heb een vraagje: mijn vriend heeft een Iphone 3G (van Mobistar) en ik heb een Nokia. Als ik een smsje stuur naar mijn vriend dan komt dat soms wel aan en soms duurt het echt uren vooraleer hij dat smsje aankrijgt. Bellen net van het zelfde: soms krijg ik zijn voicemail (hij beweert dat gsm opstaat en dat hij netwerk heeft) en soms krijg ik gewoon verbinding. Net weer: ik stuur een smsje dat niet aankomt, ik bel en krijg voicemail. Ik stuur dan een smsje naar de persoon waar hij bij was en mijn vriend belt mij dan achteraf zonder problemen terug op.

Ligt dit nu aan mobistar of aan die telefoon?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-05-09, 12:51
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mari_Posa Bekijk bericht
Ik heb een vraagje: mijn vriend heeft een Iphone 3G (van Mobistar) en ik heb een Nokia. Als ik een smsje stuur naar mijn vriend dan komt dat soms wel aan en soms duurt het echt uren vooraleer hij dat smsje aankrijgt. Bellen net van het zelfde: soms krijg ik zijn voicemail (hij beweert dat gsm opstaat en dat hij netwerk heeft) en soms krijg ik gewoon verbinding. Net weer: ik stuur een smsje dat niet aankomt, ik bel en krijg voicemail. Ik stuur dan een smsje naar de persoon waar hij bij was en mijn vriend belt mij dan achteraf zonder problemen terug op.

Ligt dit nu aan mobistar of aan die telefoon?
Vertel ons liever eens eerst bij welke netwerken jullie aangesloten zijn...

Wat mij ook al is opgevallen, dat is dat SMS'jes van Mobistar naar Proximus en omgekeerd soms wel heel lang onderweg zijn.
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #3  
Oud 02-05-09, 14:45
Mari_Posa Mari_Posa is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 15
Standaard

allebei mobistar (allebei abo ik my10, hij my15)
  #4  
Oud 17-05-09, 20:30
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mari_Posa Bekijk bericht
Ik heb een vraagje: mijn vriend heeft een Iphone 3G (van Mobistar) en ik heb een Nokia. Als ik een smsje stuur naar mijn vriend dan komt dat soms wel aan en soms duurt het echt uren vooraleer hij dat smsje aankrijgt.
Voor de SMS'je heb ik geen verklaring. Ben je er zeker van dat je bv. geen MMS/EMS berichten tikt? Die zouden eventueel inderdaad worden tegengehouden. Vanaf versie 3.0 zouden die werken met de iPhone.




Citaat:
Bellen net van het zelfde: soms krijg ik zijn voicemail (hij beweert dat gsm opstaat en dat hij netwerk heeft) en soms krijg ik gewoon verbinding.
Hier is een simpele verklaring. Als de iPhone een netwerkactiviteit aan het uitvoeren is met een EDGE verbinding. (email, surfen of een andere applicatie die het internet aan het raadplegen is) Dan zal al de andere activiteiten (zoals bellen) even omgeleid worden. In dit geval dus naar de voicemail.

Met een 3G verbinding is dit geen probleem. Men kan een netwerkactiviteit en een telefoongesprek gelijktijdig afhandelen. Vandaar het belang van een 3G verbinding. Mobistar moet dringend zijn netwerk verbeteren
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Smsjes komen niet aan bij anderen stefaaaan iPhone algemeen 12 07-09-11 18:43
Problemen met sms'jes ontvangen van andere iPhone davidrotterdam iPhone algemeen 1 12-11-09 11:20
Bij terugzetten reservekopie worden sms-jes niet teruggezet Esther30 Archief 2 01-07-09 09:38
Voicemail sms'jes komen niet aan KidE iPhone algemeen 56 27-09-08 13:03
SMS berichten komen niet aan . . . Roue iPhone algemeen 7 19-12-07 18:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.