//

Mobiel 3G internet kost mobistar

Mobiel 3G internet kost mobistar discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben op het moment klant bij mobistar, ik werk met prepaid kaarten, dus ik heb op het moment nog geen abbo. Binnenkort zou ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-06-09, 19:23
Gödrax Gödrax is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 21
Standaard Mobiel 3G internet kost mobistar

Hallo,
Ik ben op het moment klant bij mobistar, ik werk met prepaid kaarten, dus ik heb op het moment nog geen abbo.
Binnenkort zou ik mij een iPhone willen aanschaffen, hoewel ik twijfel nog tussen een abbonement en gewoon pre paid kaarten herladen.
Mijn vraag is: als je geen abbo hebt, hoeveel kost mobiel 3G internet?? (connectiekost & prijs per minuut)
Is dit belachelijk veel of valt het eigelijk nog wel mee om af en toe op het internet te gaan.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-06-09, 20:05
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Mijn vraag is: als je geen abbo hebt, hoeveel kost mobiel 3G internet?? (connectiekost & prijs per minuut)
Is dit belachelijk veel of valt het eigelijk nog wel mee om af en toe op het internet te gaan.
Zonder abo kan je deze niet bij mobistar nemen. Je moet een abo afsluiten om van mobile internet gebruik te maken. Ben sinds afgelopen vrijdag ook bij mobistar en er tot nog toe tevreden over. Een oplossing voor jou is eventueel mobile vikings. Kost 15€ per maand en je kan dan tot 1gb per maand internetten. 1 minpunt , is voorlopig nog geen 3g maar edge.
  #3  
Oud 14-06-09, 22:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gödrax Bekijk bericht
Hallo,
Ik ben op het moment klant bij mobistar, ik werk met prepaid kaarten, dus ik heb op het moment nog geen abbo.
Binnenkort zou ik mij een iPhone willen aanschaffen, hoewel ik twijfel nog tussen een abbonement en gewoon pre paid kaarten herladen.
Mijn vraag is: als je geen abbo hebt, hoeveel kost mobiel 3G internet?? (connectiekost & prijs per minuut)
Is dit belachelijk veel of valt het eigelijk nog wel mee om af en toe op het internet te gaan.
Je zit het beste met mobile vikings;ik heb dat ook voor op de iphone.Mobile vikings werkt via base maar bij base beginnen ze er maar eind 2009 aan aan 3G in de hoofdsteden.

Feit is wel;je herlaad 1 maal per maand en je hebt 1000 smsen,1Gb om te surfen en 15 euro om te bellen.
Mobile vikings is de enige dus die gratis surfen op de gsm/iphone aanbied.

Wat nog het probleem is;op zeer vele plaatsen is er helemaal geen 3g bij mobistar en daar sta je dan met je dure abo bij mobistar.
Edge is mss niet het supersnelle maar zeker doenbaar genoeg,ik heb er genoeg aan.

Ik heb de prijzen gezien bij mobistar en moet effe lachen;ik bespaar mij zeer veel geld uit allesins iedere maand wat surfen betreft.

ps:Bij mobile vikings zit je met een prepaid kaart en kan je dus surfen op je iphone.Je zit dus nergens aan vast,geen stom abo waar je voor 1jaar of langer aan vast zit.
  #4  
Oud 14-06-09, 23:25
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Zonder abo kan je deze niet bij mobistar nemen. Je moet een abo afsluiten om van mobile internet gebruik te maken. Ben sinds afgelopen vrijdag ook bij mobistar en er tot nog toe tevreden over. Een oplossing voor jou is eventueel mobile vikings. Kost 15€ per maand en je kan dan tot 1gb per maand internetten. 1 minpunt , is voorlopig nog geen 3g maar edge.
Klopt niet.

Want zolang Mobistar met geen deftig plan/alternatief over de brug komt, blijf ik bij die goeie oude herlaadkaart én ik kan wel op het 3G-netwerk van Mobistar.

Je kan dus wel met een herlaadkaart van Mobistar op het 3G netwerk van hun, en dat is nog geeneens zo moeilijk.

Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiel Datanetwerk en dan bij instellingen het volgende :

APN : mworld.be
Gebruikersnaam : Mobistar
Wachtwoord : mobistar

Dit geldt voor iedereen zo met een herlaadkaart, en 't is dus niks persoonlijk mocht je daar schrik voor hebben...

Prijzen zijn natuurlijk weer een 'typisch-Belgisch-verhaal'.

Ik geloof dat het maken van een verbinding zo'n €0,25 bij EDGE en €0,5 bij 3G kost. Elke gedownloadde MB die daarop volgt kost nog eens geld... Weet alleen niet hoeveel precies...
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #5  
Oud 15-06-09, 09:32
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Ik geloof dat het maken van een verbinding zo'n €0,25 bij EDGE en €0,5 bij 3G kost. Elke gedownloadde MB die daarop volgt kost nog eens geld... Weet alleen niet hoeveel precies...
Té veel.... véél te véél...
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #6  
Oud 15-06-09, 14:44
Gödrax Gödrax is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 21
Standaard

dan ga ik toch zeker eens overwegen om mobile vikings aan te schaffen.
Dus dan moet je elke maand 15 euro prepaid kaart kopen of kan je gewoon wanneer je wilt een prepaid kaart kopen die 1GB bevat, en 15 euro belwaarde?
  #7  
Oud 15-06-09, 14:57
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gödrax Bekijk bericht
dan ga ik toch zeker eens overwegen om mobile vikings aan te schaffen.
Dus dan moet je elke maand 15 euro prepaid kaart kopen of kan je gewoon wanneer je wilt een prepaid kaart kopen die 1GB bevat, en 15 euro belwaarde?
Je koopt eigenlijk 15 euro belwaarde (die is geloof ik 1 jaar geldig ofzoiets, dat weet ik nu niet precies). Daarbij krijg je dan 1GB internet en 1000 smsjes, die zijn 1 maand (30dagen) geldig. (Toegegeven als je weinig belt, stockt de belwaarde wel... Ik zit erbij sinds februari en heb iets van een 70 euro opgespaarde belwaarde zo)
  #8  
Oud 15-06-09, 14:59
Gödrax Gödrax is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 21
Standaard

oke nice, heb al mijn code aangevraagt, iemand enig idee hoelang dat duurt voor ik deze krijg??
  #9  
Oud 15-06-09, 16:32
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gödrax Bekijk bericht
oke nice, heb al mijn code aangevraagt, iemand enig idee hoelang dat duurt voor ik deze krijg??
je bent iets beter af als je op de facebook groep een code vastkrijgt, gaat iets sneller gaan
  #10  
Oud 15-06-09, 16:39
appel_001 appel_001 is offline
• iOS 8.0 beta
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gödrax Bekijk bericht
oke nice, heb al mijn code aangevraagt, iemand enig idee hoelang dat duurt voor ik deze krijg??
ik had de mijne denk 1-2 weken maar als je een op facebook kijkt heb je er direct eentje. (je moet alleen zorgen dat nog niemand anders hem gebruikt heeft als je er eentje per mail gestuurd krijgt kan je die nog wat houden tot als bv de nieuwe iphone uit is en dan ben je zeker dat je er eentje hebt !)
  #11  
Oud 15-06-09, 17:15
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Hier enkele uitnodigingscode's

* HXYMPLC
* V9WX1F8
* BX78KG5
* CY4L2MG
* L83KESZ
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #12  
Oud 15-06-09, 21:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Je koopt eigenlijk 15 euro belwaarde (die is geloof ik 1 jaar geldig ofzoiets, dat weet ik nu niet precies). Daarbij krijg je dan 1GB internet en 1000 smsjes, die zijn 1 maand (30dagen) geldig. (Toegegeven als je weinig belt, stockt de belwaarde wel... Ik zit erbij sinds februari en heb iets van een 70 euro opgespaarde belwaarde zo)

Je moet herladen voor 6 maanden anders ben je je geld kwijt maarja,ik kan bijna nie geloven er echt zoveel mensen zijn die maar 1 keertje op bv 12 maanden tijd herladen.
Mijn pa belt bijna nooit laat staan smsen en die herlaad ook 3tal keer per jaar .

Ik bel iets meer dan anders doordat zoals je zelf zegt je die belwaarde sneller opspaard,op die manier bel ik eens wat sneller dan vroeger het geval was.Ik sms wel meer terwijl ik ervoor iedere maand 5 euro moest bijbetalen voor 120smsen en ik stuur er minstens 300 per maand.
Surfen betaalde ik 10 euro per maand dusja,die 10 euro spaar ik mij al iedere maand uit dankzij MV.
  #13  
Oud 15-06-09, 21:18
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gödrax Bekijk bericht
dan ga ik toch zeker eens overwegen om mobile vikings aan te schaffen.
Dus dan moet je elke maand 15 euro prepaid kaart kopen of kan je gewoon wanneer je wilt een prepaid kaart kopen die 1GB bevat, en 15 euro belwaarde?
Je bent niet verplicht om te herladen,éénmalig binnen de 6 maanden.Maarja,als je zoals mij regelmatig surft en redelijk wat smst dan ist best je iedere maand herlaad voor 15 euro,dit gebeurt via online banking of visa.Ik doe de dag van vandaag alles via pc banking,moet je niet meer naar de bank gaan en je herlaad je MV via pc banking.
Waar je dat haalt van herlaad kaart kopen voor MV?Dat bestaat nog niet volgens mij.Alleen online herladen dus.

Telkens je herlaad springt je sms op 1000 je belwaarde komt met 15 euro erbij en je hebt steeds 1gb om te surfen.

Ik hoop ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd?
  #14  
Oud 15-06-09, 21:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Klopt niet.

Want zolang Mobistar met geen deftig plan/alternatief over de brug komt, blijf ik bij die goeie oude herlaadkaart én ik kan wel op het 3G-netwerk van Mobistar.

Je kan dus wel met een herlaadkaart van Mobistar op het 3G netwerk van hun, en dat is nog geeneens zo moeilijk.

Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiel Datanetwerk en dan bij instellingen het volgende :

APN : mworld.be
Gebruikersnaam : Mobistar
Wachtwoord : mobistar

Dit geldt voor iedereen zo met een herlaadkaart, en 't is dus niks persoonlijk mocht je daar schrik voor hebben...

Prijzen zijn natuurlijk weer een 'typisch-Belgisch-verhaal'.

Ik geloof dat het maken van een verbinding zo'n €0,25 bij EDGE en €0,5 bij 3G kost. Elke gedownloadde MB die daarop volgt kost nog eens geld... Weet alleen niet hoeveel precies...
Sorry man,allemaal veel te veel geld hoor maar iedereen moet zelf ma beslissen,ik vind het geldverspilling.

De 3g bij mobistar is alleen goed als je echt in het hartje zit van bv gent of wetteren of antwerpen enz....
Op zeer vele plaatsen net buiten gent of de buitenkanten van gent mag je het al vergeten wat 3g betreft,er is nog veel te veel edge dus.
  #15  
Oud 15-06-09, 22:06
Gödrax Gödrax is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 21
Standaard

bedankt iedereen voor de reacties, ik weet wat te doen, ik heb me alvast geregestreerd bij MV, maar ik wacht nog effe tot mobistar wat meer info released over de nieuwe iPhone.. ik hoop echt datie niet met koppelverkoop komt nu, maja we'll see
  #16  
Oud 15-06-09, 22:36
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gödrax Bekijk bericht
bedankt iedereen voor de reacties, ik weet wat te doen, ik heb me alvast geregestreerd bij MV, maar ik wacht nog effe tot mobistar wat meer info released over de nieuwe iPhone.. ik hoop echt datie niet met koppelverkoop komt nu, maja we'll see
Ze zijn normaal gezien verplicht om de iphone los te verkopen.Alleen is nog de vraag;hoeveel gaan ze vragen want 800-1000 euro geef ik er niet aan.Dan kan je beter dat model van nu kopen.

Tot 650 euro wil ik gaan,das echt het maximum.
Weet ge,volgend jaar komen ze dan terug mee een beter en nieuwer model af.
  #17  
Oud 15-06-09, 22:40
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ze zijn normaal gezien verplicht om de iphone los te verkopen.Alleen is nog de vraag;hoeveel gaan ze vragen want 800-1000 euro geef ik er niet aan.Dan kan je beter dat model van nu kopen.

Tot 650 euro wil ik gaan,das echt het maximum.
Weet ge,volgend jaar komen ze dan terug mee een beter en nieuwer model af.
Volkomen mee eens, 615 vind ik nog kunnen, 625 is eigenlijk het maximum. Uiteindelijk geef je toch wel 25 000BEF uit aan een "telefoon"... (weet ook wel dat het meer is dan dat).

En inderdaad, volgend jaar komt er weer een nieuwe en het jaar daarop weer etc... Vind 625 het maximum. Voor dit bedrag kan je nog buitenlanders naar hier lokken, 699 of 700+ is echt té veel!
  #18  
Oud 15-06-09, 22:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Volkomen mee eens, 615 vind ik nog kunnen, 625 is eigenlijk het maximum. Uiteindelijk geef je toch wel 25 000BEF uit aan een "telefoon"... (weet ook wel dat het meer is dan dat).

En inderdaad, volgend jaar komt er weer een nieuwe en het jaar daarop weer etc... Vind 625 het maximum. Voor dit bedrag kan je nog buitenlanders naar hier lokken, 699 of 700+ is echt té veel!
Mja,vergeet wel niet mensen zoals u die dan nog eens mobistar of proximus hebben je nog duurder uitkomt dan mij he .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi vuurvreter Wi-Fi 35 17-09-10 00:25
iPhone 3GS: Jailbroken. Internet kost geld? bugmenot2 Unlock 5 01-04-10 10:03
Wat kost mobiel internet in belgie Ronalje Internet in buitenland (roaming) 2 25-11-08 22:26
mobiel internet Colburners Archief 2 31-08-08 14:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.