//

Personal hotspot

Personal hotspot discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Net de iOS 4.3 GM geïnstalleerd. Nergens personal hotspot te vinden. Dit zou er zo moeten uitzien: How Personal Hotspot Works On The Verizon iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-03-11, 22:55
PJ_9911 PJ_9911 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 20
Standaard Personal hotspot

Net de iOS 4.3 GM geïnstalleerd. Nergens personal hotspot te vinden.
Dit zou er zo moeten uitzien:
How Personal Hotspot Works On The Verizon iPhone (Pictures)

bij mij staat locatievoorzieningen in de plaats.

Echt cool van mobistar, morgen eens mijn contract gaan opzeggen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-03-11, 23:10
lolbroeck lolbroeck is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nederland
Berichten: 314
Standaard

Waarschijnlijk zal het aan je provider (Mobistar) liggen, die ondersteunen dan geen 'hotspot-functie' (=groter dataverbruik, vandaar).
  #3  
Oud 04-03-11, 23:19
PJ_9911 PJ_9911 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 20
Standaard

ze zullen waarschijnlijk bang zijn dat klanten nu hun 500 mb waarvoor ze de volle 15€ moeten neertellen zullen opgebruiken
  #4  
Oud 10-03-11, 12:48
stijnvw stijnvw is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: België
Berichten: 79
Standaard

ze zouden beter de voordelen hiervan inzien, klanten zullen meer en meer data verbruiken, dus ze zullen automatisch meer inkomsten hebben hiervoor.
  #5  
Oud 10-03-11, 12:49
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Het zijn inderdaad enkel Proximus en Base (Mobile Vikings) die Personal Hotspot ondersteunen, bij Mobistar werkt het niet.
  #6  
Oud 10-03-11, 17:09
neill neill is offline
• iOS 9.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 42
Standaard

Zijn er nog bijzondere instellingen die je voor Base moet doen? Het Personal Hotspot menu verschijnt enkel als ik iets ingeef in de velden "Internet Tethering" onder "Cellular Data Network", maar als ik daar de typische Base gegevens ingeef (gprs.base.be en base als gebruikersnaam en paswoord) slaag ik er niet in de connectie te maken. Mijn mac herkent het netwerk "iPhone" en ik kan mijn wachtwoord ingeven, maar ik krijg geen verbinding. Mis ik een instelling? (Wat is die bijvoorbeeld bij Mobile Vikings?)

Thanks!
  #7  
Oud 10-03-11, 21:56
stijnvw stijnvw is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: België
Berichten: 79
Standaard

net op twitter gelezen:
“@VincentVQ: Antw op vraag van velen: Mobistar doet er alles aan om asap de Personal Hotspot op iPhone 4 met iOS 4.3 te activeren.”
  #8  
Oud 10-03-11, 23:04
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tsss jullie Belgen hebben maar eens mazzel dit keer... Hier in NL lijkt vooralsnog slechts 1 provider dit te ondersteunen.
  #9  
Oud 11-03-11, 00:41
PJ_9911 PJ_9911 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnvw Bekijk bericht
net op twitter gelezen:
“@vincentvq: Antw op vraag van velen: Mobistar doet er alles aan om asap de personal hotspot op iphone 4 met ios 4.3 te activeren.”
z a l i g !!
  #10  
Oud 11-03-11, 16:07
neill neill is offline
• iOS 9.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 42
Standaard

Kan iemand die bij Base zit ajb even z'n "Internet tethering" instellingen delen als Personal Hotspot werkt voor jou? Heb Base al gecontacteerd, maar voorlopig geen helder antwoord...

Dank!
  #11  
Oud 11-03-11, 16:33
tradie tradie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neill Bekijk bericht
Zijn er nog bijzondere instellingen die je voor Base moet doen? Het Personal Hotspot menu verschijnt enkel als ik iets ingeef in de velden "Internet Tethering" onder "Cellular Data Network", maar als ik daar de typische Base gegevens ingeef (gprs.base.be en base als gebruikersnaam en paswoord) slaag ik er niet in de connectie te maken. Mijn mac herkent het netwerk "iPhone" en ik kan mijn wachtwoord ingeven, maar ik krijg geen verbinding. Mis ik een instelling? (Wat is die bijvoorbeeld bij Mobile Vikings?)

Thanks!
Bij MV is het,
web.be
web
web

2x instellen, zowel bij mobiele data als bij internet tethering.
En als je van tethering wil gebruik maken, verbinden en dan personal hotspot op, "aan", zetten.
  #12  
Oud 11-03-11, 16:35
neill neill is offline
• iOS 9.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk bericht
Bij MV is het,
web.be
web
web

2x instellen, zowel bij mobiele data als bij internet tethering.
Bedankt, 2x hetzelfde instellen bij Base werkt niet voor mij, niet via USB, bluetooth of Wi-Fi. Vreemd. Ik pruts verder! Als er nog mensen zijn met tips...
  #13  
Oud 11-03-11, 17:47
BHoeneveld BHoeneveld is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Almere
Berichten: 7
Standaard

De vrienden van TMobile hebben hem uitstaan: dus niet zichtbaar in de instellingen..
  #14  
Oud 12-03-11, 01:13
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb proximus; kan ik die ouwe update er niet terug opzetten aub zodat ik terug tethering kan gebruiken makkelijk en snel en via Wi-Fi zoals het hoort?

Want als ik dienen hotspot aanzet dan verdwijnt mijn Wi-Fi van thuis,lol en dan zit ik op gprs en als ik mijn iphone dan aansluit op de laptop dan kan ik alleen via gprs surfen en niet meer zoals ervoor via mijne eigen Wi-Fi thuis, wat een trieste boel en via gprs surfen, het valt soms dikwijsl uit ook, werkt niet echt goed en is natuurlijk pokketraag.

Goed bezig apple, echt een schande, byebye tethering zeg ik daartegen mee hun ***** update.

Als ik de oude update er terug kan opzetten laat me weten hoe aub?
  #15  
Oud 12-03-11, 09:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht

Goed bezig apple, echt een schande, byebye tethering zeg ik daartegen mee hun ***** update.
Je bent weer eens op de verkeerde aan't schelden. Apple biedt tethering mogelijkheid in verschillende iOS versies, nu ook hotspot tethering in iOS 4.3.

Het zijn de telecom operators die deze mogelijkheden in- of uitschakelen, niet Apple.
  #16  
Oud 12-03-11, 09:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hoewel ik ook geen soep maak van die frustie post (tethering lijkt bij hem te werken, zonder dat ie lijkt te snappen hoe het werkt, dus.... natuurlijk 'verdwijnt' :? de Wi-Fi van je huis als je via je iPhone gaat tetheren)
Die Belgen mogen van geluk spreken dat alle Providers het daar ondersteunen, itt hier in NL (alleen Hi, dacht ik?)
Maar Apple geeft providers wel (veel) invloed. Nokia doet dit volgens mij helemaal niet of anders (providers laten inmengen in zaken als tethering)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 12-03-11 om 09:55.
  #17  
Oud 12-03-11, 10:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Maar Apple geeft providers wel (veel) invloed. Nokia doet dit volgens mij helemaal niet of anders (providers laten inmengen in zaken als tethering)
Ik weet niet of Nokia zoiets heeft als personal hotspot met toegang voor meerdere toestellen.

Misschien zijn de Nederlandse providers wel bang dat er "handeltje" ontstaat indien zij de personal hotspot functie zo maar vrijgeven.

Bijvoorbeeld: Kees zit op de "kemping" en wil een beetje van zijn T-Mobile i-300 onbeperkt internet abo terugverdienen. Kees van de "kemping" laat zijn buren voor 5,- €/dag gebruik maken van zijn personal hotspot. Na twee dagen vakantie heeft Kees zijn i-300 abo voor die maand terugverdiend en T-Mobile heeft buitensporig veel dataverkeer op dat abo gehad, meer dan Kees ooit in zijn eentje had kunnen verbruiken.
  #18  
Oud 12-03-11, 10:54
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Ik snap het allemaal niet van die providers. Wat maakt het nu uit hoe jij jouw (gelimiteerde) databundel verbruikt ? Of het nu webbrowsen, twitter of personal hotspot is. Als je door jouw databundel heen bent ben je er gewoon 'doorheen' en ga je extra betalen. Dat levert de providers gewoon meer geld op.
  #19  
Oud 12-03-11, 14:36
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Hoewel ik ook geen soep maak van die frustie post (tethering lijkt bij hem te werken, zonder dat ie lijkt te snappen hoe het werkt, dus.... natuurlijk 'verdwijnt' :? de Wi-Fi van je huis als je via je iPhone gaat tetheren)
Die Belgen mogen van geluk spreken dat alle Providers het daar ondersteunen, itt hier in NL (alleen Hi, dacht ik?)
Maar Apple geeft providers wel (veel) invloed. Nokia doet dit volgens mij helemaal niet of anders (providers laten inmengen in zaken als tethering)
Ik zie al hoe het ermee zit; via Wi-Fi gaat niet meer en is ook niet nodig, mijnen euro valt nogal laat .

Mobistar in belgie is al heel lang ze tethering niet toelaten.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 12-03-11 om 15:35.
  #20  
Oud 17-03-11, 00:09
sidderke sidderke is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 44
Standaard

Maar Mobistar zijn ook degenen die tethering nog altijd niet toelaten op je iPhone, omdat ze willen dat je aparte 3G USB kaartjes etc. koopt...
Ow, en diezelfde Mobistar die beloofde dat Visual Voicemail er voor eind 2008 ging komen (update: het is 2011 en het is er nog niet).

Ik ben overgestapt naar Mobile Vikings na 2 jaar Mobistar, en zij laten tethering wel toe (en met 2GB aan data, maak je u daar verder niet veel zorgen over).

Ik gebruik die Hot Spot functie nu al op Mobile Vikings, maar wel enkel via Blue-Tooth deling omdat ik nog met een 3GS zit.
Ik heb sinds kort een iPad eerste generatie gekocht (met die kortingen), maar puur een Wi-Fi-model. Omdat alle iOS apparaten met 4.3 ook internet kunnen delen via Blue-Tooth kan ik nu de verbinding van mijn iPhone (opnieuw, ik heb toch 2 GB data) delen met mijn iPad, zonder dat ik moest investeren in een 3G iPad. Fantastisch werkende combinatie, al 2x geprobeerd, uren aan een stuk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Personal Hotspot Base dbijnens Overige providers België 2 25-05-11 11:49
officiële ondersteuning voor Personal Hotspot? PaulDurden iPhone algemeen 7 26-04-11 20:43
Tweak voor Personal Hotspot? markvn iPhone algemeen 3 13-03-11 10:58
Locura™ Personal Media Server jamboman Jailbreak apps en thema's 1 18-05-08 23:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.