//

Information and Tips for No EDGE/WiFi/BT

Information and Tips for No EDGE/WiFi/BT discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) EDGE/WiFi/BT ISSUES There are multiple ways WiFi can be broken, and several different things to try. Sometimes the settings on the phone have gotten confused ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-03-08, 14:44
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard Information and Tips for No EDGE/Wi-Fi/BT

EDGE/Wi-Fi/BT ISSUES

There are multiple ways Wi-Fi can be broken, and several different things to try.
Sometimes the settings on the phone have gotten confused and turning things on and off will reset them. Other times, the baseband which controls the modem and Wi-Fi has become corrupted. Other times, something may have happened with your bootloader, or at a very low-level that cannot be reset by software. In worst-case situations, you may have a hardware problem and need a new comm board.

We are working on new solutions on an on-going basis, and will keep you updated as we find them.

Here are different problems we've seen:
1. IMEI unknow , ICCID unknow , Wi-Fi shows : NO Wi-Fi
2. IMEI ok , ICCID ok , Wi-Fi shows : NO Wi-Fi
3. IMEI 00499xxx , NO Wi-Fi (greyed-out)
4. IMEI ok , Wi-Fi OK , but Wi-Fi can't find any AP
5. IMEI ok , Wi-Fi OK , can login every AP , but can't use more than 30 seconds , then Wi-Fi disappear (crash) then after 30 seconds , Wi-Fi will come back

NOTE: If you are getting the error "invalid calibration data in device tree" you have a hardware problem, or a severe problem that cannot be resolved at this time. It is unlikely the solutions below will help. Either replace the comm board, or keep checking our site for progress.

Things to try:
1) Reset the phone settings. Go to Settings -> General -> Reset and choose Reset Network settings. Then put phone into Airplane mode, reboot phone, get out of Airplane mode, and try to find network again.

2) Assign a specific IP to your phone, if you can get to your Wi-Fi. Go to Settings -> Wi-Fi -> Static and give your phone an IP that works for your router. Make sure your router is not filtering MAC addresses, or enter your phone's MAC address as an approved address on your router.

3) Reflash the baseband. Use iLiberty+ for Mac or Windows. On Mac, click on Payloads tab, download the EDGE/Wi-Fi/BT reflash, and click Free my phone, then re-boot phone and run the unlock again. On Windows, click on the Advanced tab, choose Reflash baseband to version 04.04.05_G, click back on Standard tab, and click Go for it, then re-boot phone and run the unlock again.

4) Test the phone for heat problems. If phone has intermittent Wi-Fi issues, and keeps rebooting, there may be something wrong that is heat-related. Put the phone in the refrigerator for 10 minutes, then see if the Wi-Fi signal comes back or becomes stronger. If you determine that you have a heat-related problem, you can try replacing the antenna in your phone. This requires opening the phone, but may be a cheap solution otherwise. It may also be due to a bad battery.

5) Assign a MAC address to your phone using the iBooter program. This program lets you access the phone's bootloader and set environment settings. See:
IBooter - IPhone Linux

6) Restore the phone back to 4.6BL via test points. This is for people who downgraded their bootloader using ZiPhone. It is possible this may help, but we have one user who tried it and reported no success.
7) Replace comm board. This is 99.9% certain to work for the invalid calibration error. Parts are available from iFixIt and they have a guide. If you are scared to replace the board yourself, contact Speedy at hackthatphone.com
See:
iPhone Parts - iFixit
iPhone Disassembly: Installing Communications Board - iPhone Parts
Hack that phone - An international site featuring Mac and Windows instructions for modding the iPhone.

8) Return the phone to Apple for repair. This assumes you are in the country where the phone was purchased and have service from an official carrier.

9) Wait for a fix.

See also: Technical info on No EDGE/Wi-Fi/BT

__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.

Laatst gewijzigd door ArB; 28-03-08 om 14:50.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-03-08, 14:53
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Kan ik stap 3 uitvoeren zonder dat mijn extra applicaties en instellingen verloren gaan? Met andere woorden er zal niks verloren gaan? Ik vraag dit omdat ik dan naar baseband 04.04.05_G kan gaan met BT3.9 FakeBlank.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 28-03-08 om 14:56.
  #3  
Oud 28-03-08, 15:35
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Kan ik stap 3 uitvoeren zonder dat mijn extra applicaties en instellingen verloren gaan? Met andere woorden er zal niks verloren gaan? Ik vraag dit omdat ik dan naar baseband 04.04.05_G kan gaan met BT3.9 FakeBlank.
Je bedoeld dat je een bootloader downgrade wilt doen en daarna een upgrade van de baseband ? En daarna een unlock ? Met behoud van firmware 1.1.4 die er nu opstaat ?

In theorie moet dat kunnen inderdaad. Als je de stappen één voor één doet.
  #4  
Oud 08-04-08, 16:38
floorsch floorsch is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

Het iphone-dev team zegt een oplossing te hebben, in de vorm van sWi-Fi! Ik heb alleen te weinig begrepen van de SSH toepassingen om dit werkend te krijgen, wacht tot het moment dat ze er een mooi progje omheen hebben gebouwd, maar ziet er veelbelovend uit!
  #5  
Oud 07-06-08, 00:36
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Heb sWi-Fi al een keer gebruikt. Kreeg toen Wi-Fi terug.
  #6  
Oud 07-06-08, 09:18
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
NOTE: If you are getting the error "invalid calibration data in device tree" you have a hardware problem, or a severe problem that cannot be resolved at this time. It is unlikely the solutions below will help. Either replace the comm board, or keep checking our site for progress.
Dit zie je ook bij 1011 en is dus geen hardware probleem!!!
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #7  
Oud 22-06-08, 00:26
iNiels iNiels is offline
• iOS 7.1.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 29
Standaard

kan iemand een duidelijke omschrijving geven voor sWi-Fi want ik snap er niet zoveel van. help!
  #8  
Oud 21-10-08, 19:54
sjorsmaster sjorsmaster is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: zandvoort
Berichten: 22
Standaard

waar kan je idd dat sWi-Fi vinden??
  #9  
Oud 21-10-08, 20:03
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Lang leve google

Wi-Fi Fixer [iPhone Dev Team]
[Release] Dev-Team's Wi-Fi-Fix - Hackint0sh
Fixing Broken Wi-Fi With SWi-Fi (Windows) | iPlus PWNS - Home of iLiberty+
  #10  
Oud 07-01-09, 14:41
patromino patromino is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 22
Standaard

ben iets van een jaar niet meer bezig geweest met iPhone modden en het woud van informatie is inmiddels alleen maar groter geworden!

Ben al vanaf gisterochtend in problemen.

-Ik had een redelijk goed lopende iphone 2e generatie uit de U.S., met Firmware 1.1.2, met een TurboSim. Ik kon al een tijdje niet meer SMS'en. Dat loste ik op met SMSjes via de Wi-Fi maar dat begon te irriteren.

-Gisterochtend met PwnageTool via mijn Mac Pro naar 2.2 proberen te upgraden. Bleef hangen. Kwam via Forum hier er achter dat nieuwste generatie Macs problemen geven in DFU mode. Dus naar mijn oude G5 over gegaan. Daar lukte de upgrade, maar toen had ik een grayed out NO Wi-Fi.

-Toen, via informatie op Forum hier, gedowngrade naar 1.1.4 en ge-Pwned met Pwnage Tool 1.1.

-Nu wil ik de via DiskAid geinstalleerde SWi-Fi zijn gang laten gaan, maar daarvoor moet ik Terminal gebruiken, die heb ik ook gedwonload en via DiskAid geinstalleerd, maar die schijnt alleen te werken als ook Cydia is geinstalleerd.

-Overal gezocht naar een oudere Cydia download (nieuwste werkt vanaf 2.0 naar het schijnt) en kan 'm niet vinden.

Iemand enig idee waar die te downloaden is via Safari?

Update: ik heb nu een payload gevonden waarin alles zit wat ik nodig heb (dus ook een oudere versie van Terminal waar ik geen Cydia voor nodig heb), maar daarvoor heb ik dan weer een oude versie van iLibertyX nodig. Nergens te vinden op het web, d.w.z. de links die ik vind zijn hetzij onbereikbaar, afgesloten, of leiden naar een download van de nieuwe iLibertyX.

Ik wordt er redelijk gek van. Is er nergens een site waarin alle oude versie van iPhone-gerelateerde programma's te vinden zijn?

Update: Inmiddels de oude Liberty gevonden op de ftp.iphonefix.de maar kon daar de payload, vermeld in de handleiding in deze link: http://www.macbug.de/2008/04/05/ipho...egrautes-wlan/, niet vinden, dus heb ik ergens anders een dergelijke payload gehaald - maar dan uit deze windows handleiding: http://aakash-bapna.blogspot.com/200...ayed-Wi-Fi.html - en god-zegene-de-greep een jailbrake/activate met iLibertyX gedaan, maar dat werkte niet. Neubooter noch Terminal waren in de iPhone te vinden.

Vervolgens met DiskAid geprobeerd die er alsnog op te zetten. Toen waren ze wel te zien, maar beide programma's werkten niet.

Op die Duitse Site raadde iemand mij aan om 2.2 weer te laden in DFU mode, dus dat ga ik nu maar doen op mijn Powerbook G4, waar ik iTunes niet gedowngrade heb, en waar ik geen last ga krijgen van DFU/Nieuwste-Macs problemen.

Ik hoop van harte dat ik dan weer Wi-Fi zal hebben, maar ik vrees van niet.

Update: Inderdaad is de Wi-Fi afdeling in de settings nog steeds grijs, en staat er "No Wi-Fi", na 2.2 weer met Pwnage Tool erop gezet te hebben.

Ik weet even niet meer wat te doen. Is er iemand die me kan helpen?

Update: De Payload heb ik gevonden door Firefox te herstarten. SWi-Fi werkte goed. Geen Greyed No Wi-Fi meer. Alleen doet het telefoon gedeelte het nu niet meer.
Ik ben 'm nu weer aan het upgraden naar 2.2 via Pwnage Tool.

Update: Alles doet het weer, hij loopt als een zonnetje. Hopelijk hoef ik niet binnen een jaar weer zo'n anderhalf etmaal te zweten...

Laatst gewijzigd door patromino; 08-01-09 om 01:34. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #11  
Oud 15-08-09, 17:09
paco54 paco54 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard

Na de update naar OS 3.01 is mijn Wi-Fi op mij iPhone zo dood als een pier. Ten einde raad heb ik een herstel uitgevoerd. Alles doet het inmiddels weer en ik heb ook mijn foto's, video's en ook mijn muziek weer terug. Maar .... helaas geen Wi-Fi.

Mijn iPhone denkt dat ik wél Wi-Fi heb want ik kan het aan en uit zetten. Alleen ziet hij geen enkele verbinding. Niet thuis en ook niet buiten. Terwijl ze er wél zijn. Bij info over mijn iPhone vind ik o.a.:

versie 3.0.1 (7a400)
model mb496t
Wi-Fi-adres 00:23:6C:F4:73:40
modemfirmware 04.26.08
imei: 01 177100532673 4
iccid 8931 4403 0042 4768 927

Is er iemand die raad weet? Ik heb Apple al gebeld maar daar kom ik in een loop met keuzes en wordt vervolgens de verbinding verbroken.
  #12  
Oud 29-08-09, 12:01
melville melville is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 7
Standaard reactie voor Paco54

Wat zijn je Wi-Fi instellingen? Zoals ze in de router staan (en iphone)
Ik ga er van uit dat je verbinding met je SSID probeert te maken. Staat broadcast aan in je router (Enable SSID Broadcast) en Enable Wireless Router Radio). Of speelt het probleem niet meer!
  #13  
Oud 06-12-09, 23:14
Nwalker1989 Nwalker1989 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 2
Standaard

Ik kon toen ik nog een jailbreak had gewoon op Wi-Fi netwerk, toen heb ik mn iphone geupdate naar 3.0 en toen geen jailbreak meer uitgevoerd.
Wi-Fi werkt nu niet meer, krijg wel bij settings->Wi-Fi dat ik wel verbonden ben met mn Wi-Fi netwerk maar in het topbalkje staat gewoon het edge-symbooltje.
Ik heb hem laatst nog helemaal hersteld maar dat heeft ook niet geholpen.

Als ik iemand bel veranderd het edge symbool in wi-fi en als ik dan ophang veranderd het weer terug.

Heeft dit met mijn eerdere jailbreak te maken of heeft het te maken met de hardware?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
EDGE of 3G omzetten in Wi-Fi WDS001 Jailbreak apps en thema's 12 17-09-09 21:15
Wi-Fi vs Edge krizz-e Wi-Fi 2 07-04-09 22:50
Geen EDGE/Wi-Fi JKJ90 Wi-Fi 9 13-12-08 12:00
Wi-Fi, lan, edge en gprs Tims Archief 6 23-09-07 18:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:26.