//

3g of wifi gebruik?

3g of wifi gebruik? discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben sinds een tijdje in het bezit van een iPhone 4 met iOS 5, dit is mijn eerste iPhone en ben er echt blij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-11-11, 22:50
poffin poffin is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 13
Standaard 3g of Wi-Fi gebruik?

Ik ben sinds een tijdje in het bezit van een iPhone 4 met iOS 5, dit is mijn eerste iPhone en ben er echt blij mee . Heb hiervoor een iPod touch gehad dus ben wel bekend met iOS. Maar wil nu graag weten hoe je kan zien of de iPhone gebruik maakt van Wi-Fi of van 3g?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-11-11, 22:58
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poffin Bekijk bericht
Ik ben sinds een tijdje in het bezit van een iPhone 4 met iOS 5, dit is mijn eerste iPhone en ben er echt blij mee . Heb hiervoor een iPod touch gehad dus ben wel bekend met iOS. Maar wil nu graag weten hoe je kan zien of de iPhone gebruik maakt van Wi-Fi of van 3g?
Naast de tijd bovenaan zie je oftewel het Wi-Fi signaal of als je geen Wi-Fi hebt zie je bv een o staan of een E of 3G. Dat is mobiele data.

Wi-Fi is altijd het sterkste signaal, bij u thuis als je connecteert met je Wi-Fi netwerk dan moet er het Wi-Fi bereik opkomen naast de tijdsduur bovenaan int midden op je iphone.

Toch merk ik je een heel klein beetje data verbruikt ook al ben je op Wi-Fi bezig, tis verwaarloosbaar maar het is wel zo, een iphone hebben is beste ook data abo hebben zodat ge u nie aan een totenhoge rekening moet verwachten.
  #3  
Oud 06-11-11, 23:20
poffin poffin is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 13
Standaard

Dank u zeer voor de uitleg, ik heb vernomen dat er van een 3g verbinding gebruik gemaakt wordt als de iPhone in standby staat? En niet van Wi-Fi? Was het niet sinds iOS 4 zo dat Wi-Fi toch aanblijft terwijl de iPhone in standby mode is?
  #4  
Oud 07-11-11, 00:10
Dennis75 Dennis75 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poffin Bekijk bericht
Dank u zeer voor de uitleg, ik heb vernomen dat er van een 3g verbinding gebruik gemaakt wordt als de iPhone in standby staat? En niet van Wi-Fi? Was het niet sinds iOS 4 zo dat Wi-Fi toch aanblijft terwijl de iPhone in standby mode is?
Volgens mij is dat totale onzin . Bij de iphone 4 is het zo dat wanneer jij zelf geen verbinding heb aangezet de iphone in standby modus geen data verbruikt.
Zowel Wi-Fi als 3G moet je zelf aanzetten.
  #5  
Oud 07-11-11, 08:17
Ko3n Ko3n is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht

Toch merk ik je een heel klein beetje data verbruikt ook al ben je op Wi-Fi bezig, tis verwaarloosbaar maar het is wel zo, een iphone hebben is beste ook data abo hebben zodat ge u nie aan een totenhoge rekening moet verwachten.
tenzij je natuurlijk 3G, Mobiele Data, en dergelijke uitschakeld.
Ik heb geen data-abo, maar gewoon abo. en schakel betalend netwerk gedoe gewoon uit (tenzij ik het echt eens nodig heb).
  #6  
Oud 07-11-11, 11:31
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ko3n Bekijk bericht
tenzij je natuurlijk 3G, Mobiele Data, en dergelijke uitschakeld.
Ik heb geen data-abo, maar gewoon abo. en schakel betalend netwerk gedoe gewoon uit (tenzij ik het echt eens nodig heb).
Een iphone kopen maar geen data abo hebben en er niet mee surfen kunnen mensen beter een veel goedkoper toestel kopen. Je verliest de helft al van de waarde vind ik als je internet nie gebruikt, dat was vooral de bedoeling van een smartphone, mobiel zijn, je overal en altijd alles kan checken enz... .
  #7  
Oud 07-11-11, 11:33
Ko3n Ko3n is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 49
Standaard

Tenzij je natuurlijk, altijd in Wi-Fi-bereik zit, en dus voor het gemak van een smartphone kiest om op niet mobile-compatibele websites te surfen... (laptop is niet altijd handig -> meetings/rondlopend in buildings... ok ipad is dan nog meer aangeraden, maar alweer groter )
  #8  
Oud 07-11-11, 12:22
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Sinds iOS 5 is 3G niet meer los uit te zetten (althans zonder jailbreak, met jailbreak zou ik het niet weten). Wat je wel kunt doen is via Instellingen -> Algemeen -> Netwerk de mobiele data uitzetten. Je verbruikt dan helemaal geen mobiele data totdat je het weer aanzet en gaat gebruiken. Handig voor als je geen data abonnement hebt, of voor als je een datalimiet hebt en zeker wilt zijn er niets van te gebruiken als je het niet nodig hebt. Wellicht heb je in de supermarkt even geen internet nodig, of slaap je even in de trein.

Het lijkt logisch dat een iPhone geen mobiele data verbruikt wanneer Wi-Fi beschikbaar is. Zelf heb ik al gemerkt dat je al snel over stapt op mobiele data als je net buiten bereik van je Wi-Fi komt, wat in sommige hoeken van je huis zou kunnen gebeuren. Bijvoorbeeld als je modem/router beneden staat en jij bent op zolder. Het kan dan ook lonen om je router op een ander kanaal te zetten om signaalverlies door storing met hetzelfde kanaal van de buren te voorkomen. Dit is wat technisch en hoorde ik ook maar van een ict-er afgelopen weekend. Ik heb op zijn advies wat geprobeerd en krijg nu in een paar hoeken waar ik net wel/niet Wi-Fi had een iets beter en constant signaal.

Mijn vrouw was het hele weekend thuis, dus had Wi-Fi. Maar toch is er gedurende het weekend 1,8 MB mobiele data verbruikt. Ondanks de Wi-Fi is er dus wel degelijk sluipverbruik. Wanneer dat precies is gebeurd en waarom weet ik niet. Ik zelf had dit niet omdat ik de mobiele data had uitgeschakeld om dit sluipverbruik te voorkomen.
1,8MB is natuurlijk niet veel (zeker niet op een bundel van 1GB), maar als je slechts een limiet van 200 MB hebt zit je in 2 dagen tijd zo al op 1% sluipverbruik!
  #9  
Oud 07-11-11, 12:31
Dennis75 Dennis75 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 7
Standaard

Mijn vrouw was het hele weekend thuis, dus had Wi-Fi. Maar toch is er gedurende het weekend 1,8 MB mobiele data verbruikt. Ondanks de Wi-Fi is er dus wel degelijk sluipverbruik. Wanneer dat precies is gebeurd en waarom weet ik niet. Ik zelf had dit niet omdat ik de mobiele data had uitgeschakeld om dit sluipverbruik te voorkomen.
1,8MB is natuurlijk niet veel (zeker niet op een bundel van 1GB), maar als je slechts een limiet van 200 MB hebt zit je in 2 dagen tijd zo al op 1% sluipverbruik![/QUOTE]

Dit is onmogelijk. Als ik jou was zou ik je provider maar even bellen want het is simpel. Uit is uit! En dus geen data verbruik.

Misschien heeft je vrouw wel iets te verbergen?
  #10  
Oud 07-11-11, 12:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

^^ Pffff wat een stemmingmaker hierboven. En wat is je onderbouwing precies voor jouw stellige bewering dat dit _onmogelijk_ is?
  #11  
Oud 07-11-11, 12:36
Dennis75 Dennis75 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
^^ Pffff wat een stemmingmaker hierboven. En wat is je onderbouwing precies voor jouw stellige bewering dat dit _onmogelijk_ is?
Dat is nog simpeler. Gewoon je provider bellen!
  #12  
Oud 07-11-11, 13:26
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirkjan82 Bekijk bericht
Sinds iOS 5 is 3G niet meer los uit te zetten
Jawel hoor. Op de 3GS en 4 kan dit wel nog; alleen op de 4S niet.

(volgens geruchten omdat 3G een aparte chip is op de oude toestellen, maar niet op de 4S)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #13  
Oud 07-11-11, 13:35
lowy1 lowy1 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Bij algemeen/netwerk en dan 3G verbinding,mobiele data uitschakelen.
Bij W-Fi je provider selecteren en de code van je draadloos modem in toetsen waarna de iPhone met het wi fi netwerk verbinding maakt.
Laat je de 3 G verbinding aanstaan dan gaat je dat ontzettend veel geld koste,heeft mij een paar honderd € gekost zonder dat ik ook maar één keer van het internet gebruik gemaakt heben dat ik nog geen 2 weken tijd.
Met dat geld kun je leuk een aantal andere dingen doen.
  #14  
Oud 07-11-11, 15:34
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis75 Bekijk bericht
Dit is onmogelijk. Als ik jou was zou ik je provider maar even bellen want het is simpel. Uit is uit! En dus geen data verbruik.
Volgens mij las je mij bericht niet goed. Ik had de mobiele data op mijn iPhone uit staan en dus geen sluipverbruik.
Mijn vrouw had de mobiele data wel gewoon aan laten staan en had ondanks dat ze thuis was en dus Wi-Fi heeft gebruikt toch een klein beetje sluipverbruik gehad. Die 1,8 MB klopt trouwens niet helemaal, want ze is nog wel wezen werken en had toen geen Wi-Fi. Dat apps toen wat mobiele data verbruikten kan dan kloppen. Toch had ze thuis ook een paar kb verbruik. Dat verbruik hebben we overigens niet bij de provider opgezocht, maar gewoon via een onafhankelijke app die dataverbruik telt.

Naar mijn mening dus nog geen reden om de provider te bellen of om mijn vrouw niet te vertrouwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Jawel hoor. Op de 3GS en 4 kan dit wel nog; alleen op de 4S niet.

(volgens geruchten omdat 3G een aparte chip is op de oude toestellen, maar niet op de 4S)
Da's waar ook. Daarover heeft op iPhoneclub nog een artikel gestaan als ik me niet vergis.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gebruik alleen Wi-Fi toch kosten internet wil Wi-Fi 7 26-12-11 16:04
Kosten bij gebruik van andermans Wi-Fi Angieiphone Wi-Fi 3 11-07-09 17:13
Gebruik van Wi-Fi op Fontys Hogescholen Ray Wi-Fi 18 25-11-08 14:56
Windows: gebruik safari met Wi-Fi TeSnel Desktop-applicaties 1 11-10-08 22:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.