//

Wel wifi geen internet op 4S, maar wel op ipad 2, 2 laptops en 1 iPhone 4

Wel wifi geen internet op 4S, maar wel op ipad 2, 2 laptops en 1 iPhone 4 discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een uitdaging momenteel. Ik heb thuis 2 laptops, een iPad 2, een iPhone 4S en mn vriendin heeft een iPhone 4 welke allen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-11-11, 17:54
nouska1976 nouska1976 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 72
Standaard Wel Wi-Fi geen internet op 4S, maar wel op ipad 2, 2 laptops en 1 iPhone 4

Ik heb een uitdaging momenteel.
Ik heb thuis 2 laptops, een iPad 2, een iPhone 4S en mn vriendin heeft een iPhone 4 welke allen gebruik maken van Wi-Fi via een 300N router op mijn sitecom modem. Daarnaast heb ik een pc welke via het netstroom op internet is aangesloten via dezelfde modem.

Nu heb ik sinds gisteren, na het verplaatsen van mn router (in de meterkast van onderin naar bovenin), ineens problemen met het internet op mn iphone 4S.

Mn iPhone 4S geeft wel het Wi-Fi icoontje weer, maar alles op internet basis werkt dus niet meer op mn phone. Terwijl de iPad 2, beide laptops en de iPhone 4 van mn vriendin wel gewoon werken.

Ik heb van alles geprobeerd met mijn foon, maar still nothing.
Telefoon helemaal uit en opnieuw starten;
Netwerk vergeten en opnieuw inloggen;
Netwerkinstellingen verwijderen en opnieuw contact maken met het netwerk.

Ik heb echt geen idee wat er verkeerd gaat met mn foon aangezien de rest van de gadgets wel gewoon internet heeft via het sitecom netwerk....

Iemand de gouden tip voor mij?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-11, 18:05
Jampie Jampie is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Houten
Berichten: 148
Standaard

Krijg je wel een ipadres van je router als je bij je netwerk kijkt? Ik weet dat ik met mijn oude iPhone4 wel eens een instelling op mijn router heb moeten aanpassen.
Aangezien je problemen pas begonnen na het verzetten van je router denk ik dat je aan die kant moet kijken.
  #3  
Oud 25-11-11, 22:32
nouska1976 nouska1976 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Krijg je wel een ipadres van je router als je bij je netwerk kijkt? Ik weet dat ik met mijn oude iPhone4 wel eens een instelling op mijn router heb moeten aanpassen.
Aangezien je problemen pas begonnen na het verzetten van je router denk ik dat je aan die kant moet kijken.
Hey Jampie,

Dank voor je reactie.

Wat ik gewoon niet begrijp is dat mijn iPad en laptops WEL internet krijgen via ditzelfde Wi-Fi netwerk, maar mijn iphone niet, en die van mijn vriendin doet nu ook ineens vreemd. als ik ons huis netwerk eruit gooi en weer opnieuw toevoeg dan werkt internet bij haar foon wel weer, maar bij mij niet. En daarnaast zit ik er ook niet op te wachten om elke dag dat geklungel met netwerk verwijderen en weer toevoegen te hebben.

Als ik kijk in de instellingen van mijn ipad en beide iphones dan zie ik ook wel wat vreemds.

De gadgets geven het volgende weer.

iPad 2:

IP: 192.168.0.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Router: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1

iPhone 4S

IP: 192.168.0.101
Subnetmasker: 255.255.255.0
Router: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1

iPhone 4:
IP: 192.168.1.71
Subnetmasker: 255.255.255.0
Router: 192.168.1.254
DNS: 192.168.1.254

Dus het IP adres van de 4S en de iPad verschillen heel weinig itt die van de iphone 4.

En de Router en DNS info van de iPhone 4S zijn identiek aan die van de iPad. Maar van de iPhone 4 zijn ze dus heel anders...

Is daar iets van info / antwoorden uit op te maken wellicht??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 november 2011 om 23:19 ----------

Nou ik heb de oplossing gekregen. Vriend van me kwam met de tip om alle devices uit te zetten en vervolgens de modem en router uit te zetten en na een paar minuten modem en vervolgens router weer aansluiten en de devices een voor een weer proberen... and now everything works again.

woohoo!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Wi-Fi meer op ipad2 iphone en laptops wel greybart Wi-Fi 0 04-08-11 12:30
wel Wi-Fi verbinding maar geen internet?! Matthijn2 Wi-Fi 10 30-06-11 23:54
3G: wel internet/wel verbinding server, Wi-Fi: wel internet/geen verbinding met serve Pieter van Andes Wi-Fi 0 29-07-10 00:46
Wel verbinding gedecteerd, maar geen wi-fi terwijl mijn Ipod touch wel Wi-Fi heeft cpc9280 Wi-Fi 3 10-03-10 19:38
wel Wi-Fi netwerk maar geen internet verbinding? Marc Doorakkers Archief 1 06-05-08 21:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:39.