//

Kan geen verbinding krijgen met router

Kan geen verbinding krijgen met router discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds kort een iPhone 16 GB. Ik heb een draadloze laptop. Ik heb een Linksys router WRT54G. In de securitymode WEP heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-04-08, 14:33
Ed Gijsman Ed Gijsman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard Kan geen verbinding krijgen met router

Ik heb sinds kort een iPhone 16 GB. Ik heb een draadloze laptop. Ik heb een Linksys router WRT54G. In de securitymode WEP heb ik 4 verschillende sleutels. Op mijn iPhone zie ik mijn netwerk. Hij vraagt om een wachtwoord. Als ik 1 van deze 4 sleutels ingeef krijg ik steeds de melding dat hij geen verbinding kan maken. Kan iemand mij verder helpen?

Laatst gewijzigd door ArB; 26-04-08 om 14:41.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-04-08, 18:34
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Gijsman Bekijk bericht
Ik heb sinds kort een iPhone 16 GB. Ik heb een draadloze laptop. Ik heb een Linksys router WRT54G. In de securitymode WEP heb ik 4 verschillende sleutels. Op mijn iPhone zie ik mijn netwerk. Hij vraagt om een wachtwoord. Als ik 1 van deze 4 sleutels ingeef krijg ik steeds de melding dat hij geen verbinding kan maken. Kan iemand mij verder helpen?
Kan je op je router niet instellen om wpa te gebruiken ipv wep ? Is veiliger en met een lang paswoord zit je wel snor ipv die 4 sleutels.
  #3  
Oud 27-04-08, 08:38
Ed Gijsman Ed Gijsman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Heb ik geprobeerd, maar dan heb ik met mijn laptop geen verbinding meer. Ik heb zelfs de beveiliging helemaal uitgeschakeld, maar dan nog maakt de iPhone geen verbinding.
  #4  
Oud 27-04-08, 09:48
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Gijsman Bekijk bericht
Heb ik geprobeerd, maar dan heb ik met mijn laptop geen verbinding meer. Ik heb zelfs de beveiliging helemaal uitgeschakeld, maar dan nog maakt de iPhone geen verbinding.
Alle systemen op een netwerk moeten dezelfde beveiliging hebben anders werkt het gewoon niet. Maar probleem ligt waarschijnlijk niet in de beveiliging (aangenomen dat je de code juist hebt ingetikt) maar in het vrij zwakke signaal van de iPhone. Heb je al eens gekeken wat er gebeurd als je vlak naar het Wi-Fi AP staat?

Werkt het dan nog niet kijk dan in het AP of er een access list (bevat MAC adressen van apparaten welke verbinding mogen maken) is en vul die desgewenst aan.
  #5  
Oud 27-04-08, 12:17
marinusp marinusp is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard router

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Gijsman Bekijk bericht
Ik heb sinds kort een iPhone 16 GB. Ik heb een draadloze laptop. Ik heb een Linksys router WRT54G. In de securitymode WEP heb ik 4 verschillende sleutels. Op mijn iPhone zie ik mijn netwerk. Hij vraagt om een wachtwoord. Als ik 1 van deze 4 sleutels ingeef krijg ik steeds de melding dat hij geen verbinding kan maken. Kan iemand mij verder helpen?
Ed ik had dit ook(wpa). Heb de sleutel eraf gegooid, toen had ik wel verbinding. Daarna de wep key er weer op. De volgende keer dat je verbinding zoekt, vraagt die 1 maal op de wep key. Daarna niet meer en doet ie het gewoon.

groetjes Rien
  #6  
Oud 28-04-08, 15:49
Ed Gijsman Ed Gijsman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marinusp Bekijk bericht
Ed ik had dit ook(wpa). Heb de sleutel eraf gegooid, toen had ik wel verbinding. Daarna de wep key er weer op. De volgende keer dat je verbinding zoekt, vraagt die 1 maal op de wep key. Daarna niet meer en doet ie het gewoon.

groetjes Rien
Ik denk dat mijn mac adressen in de weg zitten. Ik heb het wi-fi adres van de iPhone ingevoerd in mijn router als een mac adres.Ik weet niet ofdit hetzelfde is, maarhet werktinieder geval niet.
  #7  
Oud 28-04-08, 15:50
Ed Gijsman Ed Gijsman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronaldoo Bekijk bericht
wat voor een router heb je je moet zo zien als je een N router hebt dan gaat hij niet werken had dit ook voor gewoon even op G zetten en dan moet hij het doen
Ik heb een Linksys router WRT54G. Ik weet niet wat een N router of een G router is. ?????
  #8  
Oud 28-04-08, 19:44
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Deze combi moet kunnen werken, bij mij doet ie het probleemloos. Ook ik heb een WRT54G, en dat is een G-router (zie de G in het typenummer, en hier).

Ik heb WPA2 als beveiliging en dat werkt dus ook met een iPhone. Dat Wi-Fi-adres van je iPhone is inderdaad het MAC-adres, heb dat net even gecheckt.

Je zou nog eens het volgende kunnen doen:
  • check of je niet een fout hebt gemaakt bij het invoeren van het MAC-adres
  • hoe heb je de router ingesteld vwb het maximum aantal DHCP-numbers (minimaal 2 gezien je notebook ook draadloos meedoet)
  • staan zowel Linksys als iPhone op DHCP
  • heb je de router al eens uit- (ong. 15 seconden) en weer aangezet => dit als eerste proberen?
  • iPhone idem
Probeer maar eens, laat even weten of het lukt.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #9  
Oud 28-04-08, 20:26
Ed Gijsman Ed Gijsman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

MAC-adres staat goed; DHCP = 50; Linksys staat op Autom. Conf. DHCP; local IP-adres: 192.168.100.1 Subnetmask: 255.255.255.0; starting IP-adres: 192.168.100.100. Op de iPhone: IP-adres: 169.254.152.103 en subnetmasker 255.255.0.0. Router gereset; telefoon gereset. Hij ziet wel mijn router (er staat een vinkje voor) Als ik nu bv iTunes selecteer zegt ie: verbinding met iTunes Store mislukt.
  #10  
Oud 28-04-08, 20:32
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Je iPhone zit of niet goed of helemaal niet op je netwerk. Het IP adres zou iets van 192.168.100.102 moeten zijn en niet 169.xxxx. Weet je zeker dat je DHCP op de iPhone aan hebt staan?
  #11  
Oud 28-04-08, 20:57
Ed Gijsman Ed Gijsman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Als ik bij instellingen - wi-fi netwerken kijk en mijn router aanklik is de optie DHCP blauw met nu weer een ander IP-adres: 169.254.242.177. Overigens kan ik het IP-adres niet zelf wijzigen. Nog wat wetenswaardigheden misschien: "Mail ophalen niet mogelijk" De verbinding met de server "pop3.orange.nl" is mislukt. En: Safari kan de pagina niet openen, omdat de server onvindbaar is.
  #12  
Oud 28-04-08, 20:58
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Probeer eens de optie "vernieuw leas", deze optie staat onderaan het scherm.
  #13  
Oud 28-04-08, 21:23
Ed Gijsman Ed Gijsman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Ook al gedaan. Zelfde instellingen komen te voorschijn. Foute dus.
  #14  
Oud 28-04-08, 21:41
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Als je met je eigen router bent verbonden, geeft de router om een of andere reden geen IP adres aan je iPhone. Probeer eerst eens verbinding te krijgen zonder enige beveiliging. Als dat niet lukt zal het zeker niet met ingeschakelde beveiliging lukken.
  #15  
Oud 28-04-08, 22:03
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Gijsman Bekijk bericht
MAC-adres staat goed; DHCP = 50; Linksys staat op Autom. Conf. DHCP; local IP-adres: 192.168.100.1 Subnetmask: 255.255.255.0; starting IP-adres: 192.168.100.100. Op de iPhone: IP-adres: 169.254.152.103 en subnetmasker 255.255.0.0. Router gereset; telefoon gereset. Hij ziet wel mijn router (er staat een vinkje voor) Als ik nu bv iTunes selecteer zegt ie: verbinding met iTunes Store mislukt.
Ik zit even te twijfelen aan het starting IP-adres. Staat bij jou op 192.168.100.100. Vul daar eens het volgende in: 192.168.100.1.
  #16  
Oud 28-04-08, 22:04
Ed Gijsman Ed Gijsman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Klinkt misschien wat afgezaagd, maar dat heb ik ook al gedaan. Moet ik misschien nog iets met VPN doen? Wireless disabled.`Wireless Mac filter disabled. Krijg nu de melding EDGE activeren niet mogelijk: PDP-identiteit niet geaccepteerd. Mijn router is nu niet beveiligd, maar kom inmiddels wel op internet. Ga nu op zoek naar hoe te beveiligen.
  #17  
Oud 28-04-08, 22:08
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Je bent nu waarschijnlijk via GPRS op internet want je hebt wireless op de router op disabled staan. Wireless moet op enabled maar de Mac filter en WPA/WEP beveiliging moet op disabled staan.

EDIT
VPN heeft geen invloed op de Wi-Fi connectie

  #18  
Oud 28-04-08, 22:09
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Gijsman Bekijk bericht
Klinkt misschien wat afgezaagd, maar dat heb ik ook al gedaan. Moet ik misschien nog iets met VPN doen? Wireless disabled.`Wireless Mac filter disabled. Krijg nu de melding EDGE activeren niet mogelijk: PDP-identiteit niet geaccepteerd. Mijn router is nu niet beveiligd, maar kom inmiddels wel op internet. Ga nu op zoek naar hoe te beveiligen.
Dat vet gedrukte slaat op je router neem ik aan? Als je Wireless MAC filter disabled hebt, zou het niet moeten uitmaken welke apparaten je draadloos gebruikt, dat filter is dan immers uitgeschakeld.

Al het starting IP-adres aangepast?

En Wireless moet inderdaad aan, bij mij op Mixed zodat ook bedraad internetten mogelijk is.

Laatst gewijzigd door ButcherJF; 28-04-08 om 22:12.
  #19  
Oud 28-04-08, 22:24
Ed Gijsman Ed Gijsman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Als ik het start adres in 192.168.100.1 verander krijg ik de volgende melding: The DHCP server IP address is same with de DHCP Client IP address. (Dat ik op internet zat komt dus op mijn telefoonrekening ;-).
  #20  
Oud 28-04-08, 22:34
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

192.168.100.1 is waarschijnlijk het IP adres van de router zelf. Dus je kunt de range starten vanaf 192.168.100.2.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan geen apps krijgen op mijn iphone met itunes tsiisfamke iPhone Apps 9 03-01-11 21:56
Wel verbinding met de router maar geen internet Oranje Wi-Fi 37 26-05-10 19:42
Kan geen verbinding maken met Guest-1102131139 Wi-Fi 0 19-02-10 15:45
Verbinding met router Tjeerd iPhone algemeen 0 17-09-08 15:16
Windows: Itunes kan geen verbinding krijgen met Iphone Arcon iTunes 10 26-06-08 09:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:57.