//

Wifi valt weg

Wifi valt weg discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik zit met een gruwelijk irritant probleem. Mijn wifi verbinding in combinatie met mijn iPhone is geen succes. Het probleem: Zodra mijn telefoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-07-12, 22:46
meg1986 meg1986 is offline
• iOS 5.0.1
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 2
Standaard Wi-Fi valt weg

Hallo allemaal,

Ik zit met een gruwelijk irritant probleem.

Mijn Wi-Fi verbinding in combinatie met mijn iPhone is geen succes.

Het probleem:

Zodra mijn telefoon met mijn Wi-Fi thuis is verbonden gaat het goed. Wanneer de telefoon uit de schermbeveiliging komt is de verbinding met Wi-Fi weg (heb gelezen dat dat normaal is) alleen die verbinding komt niet meer vanzelf tot stand. Ik moet dan handmatig via instellingen de verbinding weer tot stand brengen.

Het zelfde als ik van huis geweest ben en thuis kom, dan gaat het ook mis. Ik kom dan niet op mijn netwerk.

Wanneer ik zelf handmatig een verbinding start krijg ik vaak te zien dat het niet mogelijk is verbinding met het netwerk te maken (bij de eerste keer), druk ik vervolgens nogmaals op het netwerk dan doet hij het wel.

Ik heb internet van Ziggo, een router van Sitecom, iPhone 4 en ook een iPad. Mijn Laptop (draait onder windows) en mijn iPad hebben geen problemen. Ook anderen op mijn netwerk hebben geen problemen.

Met mijn telefoon op het netwerk van mijn ouders is er ook niets loos, en op mijn werk maakt mijn telefoon wel netjes verbinding.

Geprobeerd op te lossen door:
1. Router resetten; geen oplossing geboden.
2. Alle netwerkinstellingen van mijn telefoon gewist; geen oplossing geboden.
3. 'Harde reset' (ronde knop plus die boven tegelijk inhouden) ook geen oplossing.

Help???? Ik ben ten einde raad, behalve dat dit gruwelijk irritant is kan ik het niet opgelost krijgen.

Ik hoop adt jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,
Meg

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 juli 2012 om 21:47 ----------

Een toevoeging; het lijkt wel of hij mijn netwerk niet als bekend netwerk ziet, en dus niet wil onthouden...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-07-12, 21:27
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

heeft mijn moeder haar iphone4 ook (tweedehands gekocht..) en ook geen gsm signaal na enkele uren.. hardware matig en iphone binnengedaan bij mobistar..nu hopen dat de vorige eigenaar er niet mee geklooit heefd natuurlijk
  #3  
Oud 05-07-12, 21:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meg1986 Bekijk bericht
Met mijn telefoon op het netwerk van mijn ouders is er ook niets loos, en op mijn werk maakt mijn telefoon wel netjes verbinding.
Bij jouw ouders werkt het? Dan kunnen we de iPhone al bijna uitsluiten als oorzaak van het probleem.

Op jouw werk werkt het ook? Nu kunnen we de iPhone helemaal uitsluiten als oorzaak van het probleem.

Wat blijf er dan nog over? Die Sitecom router icm. met de iPhone? Maar, de iPad en de Windows laptop werken wel met dat Sitecom ding?

Conclusie:
Een interferentie probleem. De Windows laptop en de iPad gebruiken een veel hoger zendvermogen dan de iPhone en komen beter door de interferentie dan de iPhone.

Mogelijke oplossing:
Tracht de interferentie te verminderen door die Sitecom eens op kanaal 1 of 11 (of 13) te zetten. Dan heb je geen interferentie van de onderkant van de 2.4 GHz band en geen van de bovenkant van de band.

Succes gewenst
  #4  
Oud 05-07-12, 22:09
meg1986 meg1986 is offline
• iOS 5.0.1
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 2
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bij jouw ouders werkt het? Dan kunnen we de iPhone al bijna uitsluiten als oorzaak van het probleem.

Op jouw werk werkt het ook? Nu kunnen we de iPhone helemaal uitsluiten als oorzaak van het probleem.

Wat blijf er dan nog over? Die Sitecom router icm. met de iPhone? Maar, de iPad en de Windows laptop werken wel met dat Sitecom ding?

Conclusie:
Een interferentie probleem. De Windows laptop en de iPad gebruiken een veel hoger zendvermogen dan de iPhone en komen beter door de interferentie dan de iPhone.

Mogelijke oplossing:
Tracht de interferentie te verminderen door die Sitecom eens op kanaal 1 of 11 (of 13) te zetten. Dan heb je geen interferentie van de onderkant van de 2.4 GHz band en geen van de bovenkant van de band.

Succes gewenst
Bij mijn ouders (netgear) werkt het wel, ook op mijn werk geen problemen (geen idee welke router daar is, werk op een school dus een vrij logge organisatie).

Ja het is een lastig probleem. Ik heb al heel veel gezocht op internet maar kon ook weinig tot niks van oplossingen vinden. Eerst werkte de router met ziggo niet goed, dus ik dacht dat het daarvandaan kwam. Toen kwam ik ergens een oplossing tegen door het ip te veranderen in 3 cijfers, dus van 192.168.1.0 naar 192.168.234.543 (of zoiets, weet het niet precies). Mijn router en modem zouden dan op hetzelfde ip adres zitten wat conflicten op zou leveren. Dit is nu opgelost. Ik heb geen problemen daarmee meer..

Wat je zegt klinkt erg lastig. Ik heb wel gezien waar ik het kanaal aan kan passen. Dus dat ga ik proberen. Verder ben ik niet zo'n held met Ghz en routers enzovoorts. Ik hoop dat het kanaal aanpassen helpt, anders laat ik wel wat van mij weten. Tot zoverre alvast bedankt..
Reageren

Labels
iphone, verbinding verliezen, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi valt weg piet-t Wi-Fi 5 21-10-11 18:19
Wi-Fi problemen. Valt steeds weg! Bcud4 Wi-Fi 4 19-04-10 23:21
Wi-Fi valt weg ? Iphone_belgium Jailbreak apps en thema's 6 19-07-09 18:29
Wi-Fi valt weg iGitze Archief 2 02-03-08 18:59
Wi-Fi valt soms weg ducky Archief 1 05-02-08 20:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:21.