//

Airport Express als repeater werkt m.i. niet.

Airport Express als repeater werkt m.i. niet. discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hier een oproep aan de experts op dit forum. Vandaag had ik de bedoeling om een Wi-Fi repeater aan te schaffen. Vervolgens heb ik mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-06-13, 01:27
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard Airport Express als repeater werkt m.i. niet.

Hier een oproep aan de experts op dit forum.
Vandaag had ik de bedoeling om een Wi-Fi repeater aan te schaffen. Vervolgens heb ik mij bij de locale vestiging van Di.... eens laten voorlichten wat de beste keus 'zou zijn'. Mede a.g.v. het feit dat ik, naast diverse Windows en Linux gebaseerde hardware, ook nog verschillende Apple apparaten als Ipads, Iphones en een Apple mini server in mijn netwerk heb 'hangen', werd mij de Airport Express aanbevolen. Ach, ook handig als je in een hotel zit zonder Wi-Fi maar wel internet.
Mijn router is een Draytek Vigor 2130. Het Wi-Fi signaal is helaas niet echt top, vandaar dat ik een repeater wilde aanschaffen.
Nadat ik gedurende enige uren allerhande zaken uitgeprobeerd heb rest mij geen andere conclusie, dat dit domweg NIET gaat werken. Of ik moet de Express bekabelen, wat ik dus niet wens. Dit is naar de verkoper bedoeld.
Kan iemand dit bevestigen dat mijn bevinding correct is? Als het wel zou moeten kunnen, dan zou ik het bijzonder waarderen als iemand dit eens stap voor stap zou kunnen uitleggen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-06-13, 10:36
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Ik ga het niet allemaal lezen, maar de rode draad in dit verhaal is dat het gewoon prima mogelijk is.

Airport Express as an extender. - Apple Store (U.S.)
  #3  
Oud 09-06-13, 10:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frenske Bekijk bericht
Mijn router is een Draytek Vigor 2130. Het Wi-Fi signaal is helaas niet echt top, vandaar dat ik een repeater wilde aanschaffen.
Voor zover mij bekend kan een Airport Express (en Extreme) niet zonder meer werken als een zgn. "draadloze repeater". De AE kan wel werken als "bridged router" via een bekabelde ethernetverbinding (als de Draytek router dat ondersteund).

Een "draadloos netwerk met uitgebreid bereik (802.11n)" zou eventueel wel kunnen werken (als de Draytek router dat ondersteund).

Wi-Fi-basisstations: het bereik van uw draadloos netwerk uitbreiden door extra Wi-Fi-basisstations toe te voegen
  #4  
Oud 09-06-13, 11:05
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

@ Freestyle4all
Bedankt voor de link. Voor zover ik in jouw link heb gelezen zijn dit allemaal situaties waarin het oorspronkelijke Wi-Fi signaal ook van een Apple device komt. Daarmee zou het wel kunnen. Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom dit niet kan op basis van een Wi-Fi signaal afkomstig van een non Apple device van goede tot zeer goede kwaliteit als Draytek.

@Timosha
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp niet goed wat ik in de Draytek zou moeten controleren of het überhaupt mogelijk is. Eender welk scenario.
Mijn voorkeur gaat hier thuis uit naar het vergroten van het oorspronkelijke Wi-Fi bereik zonder aanleg van een kabel.
Als ik 'onderweg' ben, dan is het, afhankelijk van het aldaar aanwezige netwerk (Wi-Fi of vast) wat ik zou gebruiken.
Als ik het goed begrijp, dan is de Airport Express dus 'absoluut ongeschikt' om even het Wi-Fi signaal op te krikken. En dat is nu net wat ik wilde.
Ik ga de informatie in de link eens secuur doorlezen.
  #5  
Oud 09-06-13, 11:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frenske Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp, dan is de Airport Express dus 'absoluut ongeschikt' om even het Wi-Fi signaal op te krikken.
Ik denk niet dat dit mogelijk is. Een "draadloze repeater" pikt een zwak en gestoord signaal op op frequentie y en zendt het signaal weer uit op frequentie z. Vandaar het woord "repeater" (herhalen).

Ik gebruik een constellatie zoals jij wil om een heel huis van een goede 5 Ghz dekking te voorzien. Maar wel met een Time Capsule als primaire router en een Airport Extreme als een secundaire router. Dat is met Airport Utility in 10 seconden ingesteld. Hoe men dat op een Draytek router moet instellen weet ik helaas niet.

Succes verder
  #6  
Oud 09-06-13, 11:35
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik denk niet dat dit mogelijk is. Een "draadloze repeater" pikt een zwak en gestoord signaal op op frequentie y en zendt het signaal weer uit op frequentie z. Vandaar het woord "repeater" (herhalen).

Ik gebruik een constellatie zoals jij wil om een heel huis van een goede 5 Ghz dekking te voorzien. Maar wel met een Time Capsule als primaire router en een Airport Extreme als een secundaire router. Dat is met Airport Utility in 10 seconden ingesteld. Hoe men dat op een Draytek router moet instellen weet ik helaas niet.

Succes verder
Dat is wat ik ook wens. Ik ga straks eens bij Draytek kijken wat deze voor mogelijkheden bieden.
  #7  
Oud 10-06-13, 21:56
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

Na overleg met verschillende Apple goeroes en andere deskundigen op dit gebied kreeg ik te horen dat ik niet de enige was met dit soort problemen. Ik heb vanmorgen nog een aantal pogingen ondernomen en heb uiteindelijk nu de moed opgegeven.
Ik koop maar een eenvoudige repeater en neem ipv de IPad dan maar een netbook mee voor in buitenlandse hotels.
Ik wordt er niet vrolijker van als je dit soort zaken ervaart.
  #8  
Oud 10-06-13, 22:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frenske Bekijk bericht
Ik wordt er niet vrolijker van als je dit soort zaken ervaart.
Tja, een router is een router en een repeater is een repeater. Waarom koop je dan ook een router als je een repeater nodig hebt?
  #9  
Oud 10-06-13, 22:32
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

Ik heb bij de winkel aangegeven wat ik ermee wilde doen. En daar kwam als advies, mede agv de aanwezige Apple apparatuur (2x Iphone, 2x IPad, Mini server), naast twee Windows pc's, het advies om de Airport Express aan te schaffen.

Mijn bedoeling is hier thuis om het huidige Wi-Fi netwerk uit te breiden zodat ik achter in de tuin een beter signaal heb. Dan kan ik pas gebruik maken van de Slingplayer app. En als ik in een hotel zit zonder of met onvoldoende krachtig Wi-Fi, ik ook nog gebruik kan maken van de Ipad's. Uiteraard neem ik die Airport dan mee.

Laatst gewijzigd door frenske; 10-06-13 om 23:32.
  #10  
Oud 12-06-13, 00:08
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

De Airport is terug naar de leverancier. Als iemand voor mij een advies heeft wat ik nu wel zou moeten aanschaffen, dan houd ik mij aanbevolen.
Mijn wens is om met één apparaat het volgende te kunnen doen.
1: Voor thuis vergroten van het Wi-Fi bereik zonder het leggen van een extra kabel en zonder dat je de routerconfiguratie moet aanpassen. Dan kan onderweg ook niet.
2. Voor onderweg in hotels. Indien er enkel bedraad internet is om je eigen Wi-Fi netwerk te maken waardoor ik toch met de Ipads kan werken.
Ik heb ooit begrepen dat Apple daar een device voor had. Maar niet de Airport Express.
  #11  
Oud 07-07-13, 10:09
arjanvwgolf arjanvwgolf is offline
• iOS 6.1.4
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een KPN Glasvezel abonnement van 50 mb up en download. Nu zijn wij thuis in het bezit van een nieuwe Imac, 2 Iphone's, Ipad,
Apple TV. Op de 1e verdieping (slaapkamer + werkkamer) hebben wij bijna tot geen Wi-Fi zelfs alleen maar 3G.

Ik zou graag willen weten welk product voor mij uitkomst zou bieden ik twijfel tussen een Airport Express, Airport Extreme of de nieuwste Airport Time Capsule. Wat wel van belang is dat ik op de slaapkamer ook een KPN tv ontvanger heb met een bedraad utp kabel vanuit de modem beneden. Nu was mijn bedoeling om 1 van de apple airport producten aan te schaffen deze op de slaapkamer te zetten UTPkabel van beneden in de Airport en daaruit een UTP kabel naar mijn tv ontvanger.

Het is een lang verhaal maar hopelijk duidelijk genoeg.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr Arjan
  #12  
Oud 07-07-13, 10:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanvwgolf Bekijk bericht
Het is een lang verhaal maar hopelijk duidelijk genoeg.
Dat kan met een Airport router in bridged mode. Voorwaarde is wel dat de KPN router een secundaire router in bridged mode ondersteunt.

Ik heb iets dergelijks geïnstalleerd om het hele huis te voorzien van 5 GHz dekking:

  #13  
Oud 07-07-13, 10:30
arjanvwgolf arjanvwgolf is offline
• iOS 6.1.4
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Ok,

Is het ook mogelijk dat ik alleen een Extreme aanschaf deze plaats op mijn slaapkamer daar de UTP kabel van beneden in stop en dan een UTP kabel van mijn Extreme naar mijn tv ontvanger?

Komt dat dan ook mijn bereik boven ten goede?

Want ik heb beneden bij de Imac 40mb up en download en op de 1e verdieping heb ik 16 tot 22 mb up en download.

Ik ben vrij a-technische dus daarom vraag ik t maar

Groet,
  #14  
Oud 07-07-13, 10:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanvwgolf Bekijk bericht
Is het ook mogelijk dat ik alleen een Extreme aanschaf deze plaats op mijn slaapkamer daar de UTP kabel van beneden in stop en dan een UTP kabel van mijn Extreme naar mijn tv ontvanger?
Ja, zo werkt dat hier ook. De Airport Extreme op de eerste verdieping is verbonden met de Time Capsule op de benedenverdieping met een UTP-kabel (Ethernet). De WAN poort van de AE is verbonden met een LAN poort van de TC.

Op de AE zijn dan drie apparaten bedraad aangesloten waaronder een Sony TV.

Citaat:
Want ik heb beneden bij de Imac 40mb up en download en op de 1e verdieping heb ik 16 tot 22 mb up en download.
MacBooks hebben hier over Wi-Fi een bandbreedte van 450 Mbs.
  #15  
Oud 07-07-13, 10:45
arjanvwgolf arjanvwgolf is offline
• iOS 6.1.4
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

ok bedankt voor zover.

Ik ben weer wat wijzer geworden.

Zo dat is idd een heel groot verschil

Heb jij de nieuwste Extreme of de oudere versie nog?
  #16  
Oud 07-07-13, 10:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanvwgolf Bekijk bericht
Zo dat is idd een heel groot verschil
Inderdaad.



Ik gebruik een Airport Extreme van de 5de generatie. Dus, het vorige model. Niet de nieuwe 802.11ac.
  #17  
Oud 08-07-13, 14:00
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Kun je de KPN receiver rechtstreeks op je Router aansluiten?
  #18  
Oud 08-07-13, 15:00
arjanvwgolf arjanvwgolf is offline
• iOS 6.1.4
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Ja ik heb een utp kabel vanuit de modem rechtstreeks naar de tv ontvanger gelegd. Dan zou het geen probleem moeten zijn om een extreme tussen te plaatsen toch?
  #19  
Oud 09-07-13, 12:12
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Nee, dat werkt niet.

Ik heb zelf tv van XS4ALL (dochter van KPN). Op de modem die je hebt ontvangen bij je abonnement zitten meerdere uitgangen (UTP), maar slechts 1 is specifiek voor interactive tv. Dat staat inieder geval in de installatie handleiding. Deze moet naar je tv (of naar een splitter als je meerdere toestellen hebt). Je AEX voor internet moet je op een andere UTP uitgang aansluiten.

Ik heb nooit geprobeerd, maar ben benieuwd wat er gebeurt als je je tv aansluit op een AEX.

Dit is mijn opstelling (weet niet of dit zo over komt):

Internet
|
Fritzbox
| |
tv splitter Airport Extreme (Wi-Fi)
| | | |
tv woonkamer Devolo Time Capsule (boven) Airport Expres (tuin)
|
tv slaapkamer
  #20  
Oud 09-07-13, 23:27
arjanvwgolf arjanvwgolf is offline
• iOS 6.1.4
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Hoe kan ik de Data Rate aflezen?

Ik kan dat als ik naar airport configuratie ga en klik op mijn airport express zie ik het niet staan hoe kan ik daar achter komen?

dank alvast.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Airport express of niet ? Beee iPhone algemeen 6 07-07-13 11:28
Airport Express niet zichtbaar Snipper Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 8 06-12-12 22:06
Airport Express soms niet zichtbaar. Sk33l0 Wi-Fi 0 15-10-11 13:14
Iphone als hotspot samen met repeater roesem Wi-Fi 2 26-07-11 21:24
Airport Express instellen als bridge Davidgilmour iPad algemeen 0 22-08-10 10:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:06.