//

Time capsule

Time capsule discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, Ik ben nieuw op dit forum. Sinds kort heb ik een AirPort Time Capsule 3TB aangeschaft en deze aangesloten. Ik kom uit België ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-07-16, 22:17
Coronado38 Coronado38 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 5
Standaard Time capsule

Beste leden,
Ik ben nieuw op dit forum. Sinds kort heb ik een AirPort Time Capsule 3TB aangeschaft en deze aangesloten. Ik kom uit België en ben aangesloten bij Telenet. Ik heb een Docsis router van Telenet die zowel modem, router en draadloos Wi-Fi heeft.Ik heb het draadloos signaal van deze router uitgeschakeld omdat de time capsule ook Wi-Fi uitzendt. De router van telenet heeft 4 lan uitgangen. Daar zitten kabels ingeplugd naar:
1. Vaste PC
2. Buitencamera
3. Digicorder
4. Naar de Time Capsule
Ondertussen staan op de schijf van de time capsule tal van bestanden. Die heb ik kunnen verplaatsen van Pc naar de time Capsule
Het Wi-Fi signaal is perfect en ik kan met al mijn toestellen de harde schijf van de time capsule benaderen, zij het intern.
Zowel met iPad en iPhone via de File Browser app, als met mijn pc of met mijn laptop kan ik de bestanden zien. Alles werkt intern perfect in dit netwerk
De router van telenetheeft voor al mijn toestellen verschillende IP adressen toegewezen. Zo heeft de Time capsule 192.168.0.151.
Maar nu komt het
Ik wil die bestanden kunnen bekijken van buitenhuis, op iPhone,iPad,laptop of ga zo maar door. Ergens waar ik verbinding heb wil ik aan die bestanden kunnen.
Ik heb al alles geprobeerd. Poorten open zetten, DMZ activeren,Ip6 firewall rules maken. Niks helpt. Normaal zou het moeten lukken, althans dat denk ik, door van ergens een browser te openen. Daar het ip adres van mijn woonst toegewezen door telenet in te voeren: bv. 81.133.165.125oort nummer.
Maar dit lukt niet. Ik heb ook al in het configuratie programma van de tijdcapsule zitten knoeien maar met termen als dhcp en nat ben ik niet vertrouwd. De time capsule staat in brugmodus zodat hij zelf geen ip adressen uitdeelt. De schijven staan gedeeld en intern werkt het prima.
Wie kan mij helpen of beter is er iemand met een time capsule waarbij de schijven kunnen benaderd worden via, 3G,4G of LTE.
Veel dank op voorhand mocht het lukken
Grts
Dick
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-07-16, 08:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coronado38 Bekijk bericht
...is er iemand met een time capsule waarbij de schijven kunnen benaderd worden via, 3G,4G of LTE.
Ik doe dat met port mapping (en Back to my Mac). Maar, dan moet de Airport Extreme Time Capsule wel de primaire router zijn. Dus, direct verbonden met het internet (via de modem).

https://discussions.apple.com/docs/DOC-3413
  #3  
Oud 17-07-16, 13:08
Coronado38 Coronado38 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 5
Standaard

Danke Timosha voor de reply. Maar ik kan niet als primaire router. Ik moet over de modem van telenet en die geeft hem een intern ip adres. nl. 192.168.0.151
Dus de time capsule is zichtbaar met dit ip adres in mijn verbonden apparaten.
Ik vermoed dat ik mijn telenet router een port forward zal moeten geven naar de time capsule maar daar zit mijn probleem. Ik kan de time capsule niet benaderen.
  #4  
Oud 17-07-16, 13:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als de TC in brugmodus op die Telenet router aangesloten is dan gaat dat nooit werken. In brugmodus is de TC niet meer dan een doorgeefluik. Ge kunt in de Telenet router misschien wel een port mapping doen naar de TC, maar niet naar de HDD in de TC.
  #5  
Oud 17-07-16, 13:37
Coronado38 Coronado38 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 5
Standaard

Begin het al te begrijpen. Is er dan geen enkele mogelijkheid om die schijven van buitenaf aan te spreken want de port forward staat nu aan op mijn telenet router maar geen succes
  #6  
Oud 17-07-16, 14:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coronado38 Bekijk bericht
Is er dan geen enkele mogelijkheid om die schijven van buitenaf aan te spreken want de port forward staat nu aan op mijn telenet router maar geen succes
In brugmodus kan men geen "file sharing over WAN" inschakelen op de TC. Ergo, op de manier zoals gij de TC gebruikt gaat dat nooit werken.
  #7  
Oud 17-07-16, 14:47
Coronado38 Coronado38 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 5
Standaard

Dan zal ik mijn ideeën maar opbergen.
Thanks anyway
Greetz
  #8  
Oud 18-07-16, 08:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coronado38 Bekijk bericht
Dan zal ik mijn ideeën maar opbergen.
Waarom wilt ge absoluut dat Telenet routerding gebruiken? Ge kunt dat ding ook in brugmodus zetten dan blijft alleen nog de (Docsis+) modem functie over:

https://www2.telenet.be/nl/klantense...adloze-router/

De TC is dan direct met de modem + internet verbonden.
  #9  
Oud 18-07-16, 09:32
Coronado38 Coronado38 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 5
Standaard

Het draadloze van de telenet modem is uitgeschakeld en werk alleen draadloos met de time capsule echter in de modem van telenet zijn er 4 bekabelde uitgangen. Daar zitten ook toestellen in. Mijn pc, mijn camera, mijn digicorder en de time capsule. die krijgen van de telenet modem allemaal een intern ip adres : 192.168.0.1..
Verder uitschakelen van ook dit bekabelde gedeelte is volgens mij niet moegelijk
  #10  
Oud 30-08-16, 22:00
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je moet je toestellen in de TC zetten, eventueel via een switch, en dan port forwarding in TC aanzetten.
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden

Laatst gewijzigd door Beech43; 31-08-16 om 13:45.
  #11  
Oud 19-10-16, 11:06
pelelaur pelelaur is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 6
Standaard

Heeft iemand nog enig idee hieromtrent. Zit met hetzelfde probleem. Dus TC hangt aan de telenet modem en staat in brugmodus.
Wil echter de TC van buitenaf over 4G kunnen benaderen met de iphone.
Dank.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Apple Time Capsule Machiel87 Muziek, foto & video 10 20-08-17 10:51
Time Capsule of NAS??? wolff1984 Wi-Fi 1 02-02-16 13:30
Ipad en time Capsule woddy897 iPad algemeen 4 03-02-13 18:35
Apple TV icm time Capsule tonveringa Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 10 30-01-12 13:09
Problemen met Time Capsule SebastiaanZ Desktop-applicaties 5 11-01-12 11:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:44.