//

Wanadoo/ Orange Live Box

Wanadoo/ Orange Live Box discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik krijg met geen mogelijkheid mijn iphone 3g op de orange livebox aangesloten iemand die weet wat de instellingen zijn?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-07-08, 22:00
martijn77 martijn77 is offline
• iOS 14.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 35
Standaard Wanadoo/ Orange Live Box

Hoi, Ik krijg met geen mogelijkheid mijn iphone 3g op de orange livebox aangesloten iemand die weet wat de instellingen zijn?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-07-08, 12:39
Jappieh Jappieh is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Stuur een bericht via MSN naar Jappieh
Standaard

ik ook niet.. misschien is het iemand wel gelukt?
  #3  
Oud 30-07-08, 13:01
vwfr vwfr is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 32
Standaard

Druk op REG onder de livebox
Maak verbinding met je livebox en vul de WEPcode in ZONDER de dubbele punten er tussen.
  #4  
Oud 30-07-08, 13:39
Jappieh Jappieh is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Stuur een bericht via MSN naar Jappieh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vwfr Bekijk bericht
Druk op REG onder de livebox
Maak verbinding met je livebox en vul de WEPcode in ZONDER de dubbele punten er tussen.
geprobeerd maar hij geeft nog steeds aan verbinding niet mogelijk.. moeten er misschien nog spaties tussen en maakt hoofdletters uit?
  #5  
Oud 30-07-08, 14:53
martijn77 martijn77 is offline
• iOS 14.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 35
Standaard

ook gedaan en hij komt erin, alleen zodra je gebruik wilt maken van de Wi-Fi bv itunes via het toestel van valt hij direct weer weg. wordt redelijk wanhopig. want als ik bij me zwager zit of kennis dan werkt het zonder problemen, ik snap niet waarom het bij orange zo moeilijk moet.
  #6  
Oud 30-07-08, 14:55
Jappieh Jappieh is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Stuur een bericht via MSN naar Jappieh
Standaard

hoe typ je de ww(webkey) in?
  #7  
Oud 30-07-08, 15:44
Jappieh Jappieh is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Stuur een bericht via MSN naar Jappieh
Standaard

hoe heb jij het het voormekaar gekregen martijn?

1. Webkey invullen( zonder hoofdletters en spaties )
2. Reg indrukken
3. Verbinding maken

??
  #8  
Oud 31-07-08, 12:08
martijn77 martijn77 is offline
• iOS 14.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 35
Standaard

Ok ik heb onderstaand hulp gister mogen ontvangen. Vergeet niet eerst op REG te drukken en dan je code in te voeren, en onderstaand stuk goed op te volgen. Bij mij werkt het nu super ben echt heel blij en hoop dat het jullie ook gaat lukken.

Eerst heb je het MAC-adres van je iPhone nodig: ga naar Instellingen/Algemeen/Info en noteer wat er staat bij Wi-Fi-adres. Let hierbij goed op of iets een 1 of een hoofdletter I is etc.
Dan moet je in de instellingen van je Livebox aangeven dat het apparraat met dit MAC-adres gebruik mag maken van de draadloze verbinding.
Dit moet even uit het hoofd, maar klopt er iets niet of kom je er niet uit dan neem vanavond maar even contact op, dan kan ik zelf ook even inloggen en meekijken;
ga via je browser op je Mac/PC naar het webadres van je Livebox. Meestal is dit 192.168.1.1, dit type je dus gewoon in het adresveld waar je normaal bijvoorbeeld ''www.nu.nl typt.
je zou nu de webinterface van de Livebox moeten zien. Klopt dit adres in jouw geval niet ga dan op je Mac naar Systeemvoorkeuren/Netwerk/Ethernet en kijk even wat er staat bij Router. Op een PC klik je op Start, kies dan voor Uitvoeren (of Run bij een Engels systeem), en typ dan cmd. In het zwarte venster dat verschijnt typ je ipconfig en druk dan op de Enter-toets. Achter Standaardgateway staat dan het juiste getal.
Afijn, eenmaal in de webinterface van de Livebox kies je voor het tabblad Draadloos, en daar zie je (ik meen rechtsbovenaan) de mogelijkheid om een MAC-adres toe te voegen aan de lijst (deze kan bij jou nog leeg zijn overigens). Kijk of het lukt om het eerder opgezochte MAC-adres (inclusief dubbele punten etc.) in te voeren,sla dit op, en kies dan nogmaal voor nu instellingen opslaan etc.

Dat is het!
Als het goed is zou nu je Livebox moeten weten dat je iPhone gebruik mag maken van de draadloze verbinding.
je hoeft dit maar één keer in te stellen, daarna werkt het gewoon steeds. ik heb heel af en toe dat ik m'n livebox eens moet resetten, maar over het algemeen werkt het prima.
  #9  
Oud 31-07-08, 23:37
Jappieh Jappieh is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Stuur een bericht via MSN naar Jappieh
Standaard

ik ga ermee aan de slag hartstikke bedankt
  #10  
Oud 21-08-08, 03:58
klaverentwee's schermafbeelding
klaverentwee klaverentwee is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 194
Standaard

Ik heb alles gedaan wat hierboven staat, maar ik krijg het niet aan de gang. Iemand nog ideeën wat ik verkeerd zou kunnen doen?
__________________
"Photography is more than a medium for factual communication of ideas. It's a creative art." (Ansel Adams)
  #11  
Oud 21-08-08, 20:59
probin probin is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 16
Standaard

Heb je wel dat zwarte knopje (reg) achter op je livebox ingedrukt?
  #12  
Oud 22-08-08, 07:35
klaverentwee's schermafbeelding
klaverentwee klaverentwee is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 194
Standaard

Jep. Zonder resultaat.
  #13  
Oud 23-08-08, 14:11
klaverentwee's schermafbeelding
klaverentwee klaverentwee is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 194
Standaard

Ik heb een oplossing gevonden die bij mij prima en stabiel werkt. Misschien dat jullie er ook iets aan hebben. Ik heb de standaard WEP beveiliging van de livebox omgezet in een WPA beveiliging waar de iPhone makkelijker mee overweg kan. Is minstens net zo veilig als WEP.
  #14  
Oud 23-08-08, 14:59
ErwinS ErwinS is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik ben hier afgelopen week ook mee aan de slag geweest op de livebox en het is inmiddels wel gelukt.
Op die instellingen pagina waar je het over hebt , moet je ook omzetten van 128 bits naar 64.
Die mogelijkheid staat op dezelfde pagina (webadres).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
geen mail verzenden wel ontvangen via wanadoo brautomaten iPhone algemeen 5 12-01-11 12:46
Orange data via Orange world?? ugene Overige providers Nederland 59 28-10-08 20:47
E-mail..........pop server wanadoo toet007 iPhone algemeen 4 31-08-08 10:21
email instellingen orange/wanadoo mdbi iPhone algemeen 0 02-06-08 22:49
Wi-Fi wanadoo revliz Archief 4 17-02-08 21:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.