//

Geen wifi netwerken meer

Geen wifi netwerken meer discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Als een restore op de manier die je hebt gedaan niet helpt is het 100% zeker een hardware probleem....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 25-10-09, 16:07
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Als een restore op de manier die je hebt gedaan niet helpt is het 100% zeker een hardware probleem.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 25-10-09, 17:19
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XBL Bekijk bericht
Goedemiddag,

Al een tijdje heb ik een issue met m'n iPhone 3G: Wi-Fi werkt niet meer. Het probleem ontstond van het ene op het andere moment, waarbij de telefoon eerst nog wel de Wi-Fi netwerken zag maar niet meer kon verbinden tot de situatie nu, waarbij de telefoon helemaal geen Wi-Fi netwerken meer ziet (en dus ook niet kan verbinden).

Dit probleem speelt al enkele maanden, maar ik was er nog niet echt aan toe gekomen om het op te lossen, tot vandaag. Om het op proberen te lossen heb ik de telefoon volledig gereset en als een nieuwe telefoon in iTunes gezet. Dit hielp niets, het probleem blijft hetzelfde.

Ik denk heel sterk dat het een hardware issue is, maar wellicht weet een gebruiker hier op het forum iets wat ik niet weet.
Dat is inderdaad een hardwareprobleem, lees dit topic even door

// Topics samengevoegd.
  #63  
Oud 25-10-09, 17:22
XBL XBL is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Over het hoofd gezien dit topic. Bedankt voor de merge!

Inderdaad maar even naar T-Mobile toe - die mogen het dan verder uitzoeken .
  #64  
Oud 25-10-09, 17:26
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

// Diverse discussies samengevoegd.
  #65  
Oud 27-10-09, 21:05
Hellbinder Hellbinder is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

Hier hetzelfde probleem: pas drie weken mijn iphone 3G; geupdate naar 3.2.1 en weg Wi-Fi; eerst geen netwerk kunnen vinden; nu kan ik de functie niet eens meer aanklikken wat toch echt duidt op een hardwaredefect; ik ga dat met die vriezer nog eens testen om te kijken of het een oververhittingsprobleem is.
  #66  
Oud 27-10-09, 21:15
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Ik zit nu ook met een Wi-Fi probleem. Het rare is dat mijn iPhone netwerken wel detecteert en hier verbinding mee maakt wanneer ik daar voor kies, maar vervolgens is er geen internetverbinding. Wanneer ik Safari open krijg ik een 'internet werkt niet' melding, Cydia hetzelfde, Tweetie ook en ga zo maar door.

iPhone gereboot, mijn internet geschiedenis/cache/cookies verwijderd, niks werkt. Iemand een oplossing (behalve herstellen )?
  #67  
Oud 27-10-09, 21:28
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Ik zit nu ook met een Wi-Fi probleem. Het rare is dat mijn iPhone netwerken wel detecteert en hier verbinding mee maakt wanneer ik daar voor kies, maar vervolgens is er geen internetverbinding. Wanneer ik Safari open krijg ik een 'internet werkt niet' melding, Cydia hetzelfde, Tweetie ook en ga zo maar door.

iPhone gereboot, mijn internet geschiedenis/cache/cookies verwijderd, niks werkt. Iemand een oplossing (behalve herstellen )?
Krijg je wel een ip en gateway adres van de betreffende router?
  #68  
Oud 27-10-09, 21:32
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Krijg je wel een ip en gateway adres van de betreffende router?
Ik ben nu in het ouderlijk huis, waar het internet via de draad loopt dus kan dit nu even niet checken. Maar tot welke conclusie zou dat moeten leiden?
  #69  
Oud 27-10-09, 21:35
Hellbinder Hellbinder is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Ik ben nu in het ouderlijk huis, waar het internet via de draad loopt dus kan dit nu even niet checken. Maar tot welke conclusie zou dat moeten leiden?
Dat zou nog steeds van alles kunnen zijn; want de chip kan ook deels kapot zijn...

Ik heb trouwens gedowngrade naar 3.1 maar geen oplossing; 3.0 gaat niet helaas.
  #70  
Oud 27-10-09, 21:35
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Als je via DHCP connect kun je wel een Wi-Fi verbinding hebben, dat houdt echter alleen maar in dat er een 'draadje is gelegd' (zei het draadloos dan). Je kan pas gebruik maken van het netwerk als je een IP hebt, en je kan pas internetten als ook het gateway ip op je iPhone goed staat.

Mocht je deze ip's via DHCP niet krijgen dan zal het dus niet werken, probeer dan even de knop 'Renew lease' (welke via DHCP een nieuw request doet voor deze ip's). Netwerk verwijderen van je iPhone en dan opnieuw instellen wil ook wel eens helpen.
  #71  
Oud 28-10-09, 14:37
XBL XBL is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Mijn iPhone heb ik naar T-Mobile gebracht. Helaas is de pakbon en factuur van het toestel kwijt geraakt tijdens een verhuizing (denk ik), dus heb ik em zonder die gegevens verzonden. Nu maar hopen dat de productie datum minder dan een jaar geleden is... (doubt it).

De verkoper in de T-Mobile winkel gaf aan dat het inderdaad heel goed het betreffende probleem kan zijn: oververhitting van de chip na een software update.
  #72  
Oud 28-10-09, 16:16
Hellbinder Hellbinder is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XBL Bekijk bericht
Mijn iPhone heb ik naar T-Mobile gebracht. Helaas is de pakbon en factuur van het toestel kwijt geraakt tijdens een verhuizing (denk ik), dus heb ik em zonder die gegevens verzonden. Nu maar hopen dat de productie datum minder dan een jaar geleden is... (doubt it).

De verkoper in de T-Mobile winkel gaf aan dat het inderdaad heel goed het betreffende probleem kan zijn: oververhitting van de chip na een software update.
Ehm nee hoor...jij hebt gewoon 2 jaar garantie als consument; is sinds kort.


Ben vandaag naar de TMO shop geweest, hadden nog niet van het probleem gehoord, maar verkoper deelde de mening dat dit geen software probleem is gezien de hardware als niet aanwezig gezien wordt.

Opgestuurd ter reparatie maar zal binnenkort dus wel een nieuwe krijgen. Ben alleen bang de nieuwe updates....lijkt me geen goed idee dat te doen.
  #73  
Oud 28-10-09, 16:18
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellbinder Bekijk bericht
Opgestuurd ter reparatie maar zal binnenkort dus wel een nieuwe krijgen. Ben alleen bang de nieuwe updates....lijkt me geen goed idee dat te doen.
Als het probleem daadwerkelijk is opgelost zal je gerust kunnen updaten hoor En mocht het opnieuw kapot gaan is het nog steeds de fout van Apple waardoor je opnieuw een nieuwe iPhone zou moeten krijgen.
  #74  
Oud 28-10-09, 16:19
Hellbinder Hellbinder is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Als het probleem daadwerkelijk is opgelost zal je gerust kunnen updaten hoor En mocht het opnieuw kapot gaan is het nog steeds de fout van Apple waardoor je opnieuw een nieuwe iPhone zou moeten krijgen.
Dat is zonder meer waar maar om dan weer twee weken te gaan wachten op een toestel...toch minder trek in.
  #75  
Oud 28-10-09, 16:19
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellbinder Bekijk bericht
Dat is zonder meer waar maar om dan weer twee weken te gaan wachten op een toestel...toch minder trek in.
Ach, het kan ook sneller gaan. Bij mij duurde het welgeteld 5 dagen
  #76  
Oud 29-10-09, 18:31
XBL XBL is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellbinder Bekijk bericht
Ehm nee hoor...jij hebt gewoon 2 jaar garantie als consument; is sinds kort.
Zoiets heb ik ook ooit vernomen. Ben alleen een beetje bang dat het lastig aanvechten wordt. Apple is totaal niet happig op garantie geven (en geven al met moeite je een jaar) en T-Mobile moet gewoon doen wat Apple hun verteld (de reparatie gaat onder naam van T-Mobile, maar Apple doet dit gewoon zelf - zij bepalen ook of het onder garantie valt of niet).

Dit gaat wel erg offtopic, maar heb je toevallig een link of iets dergelijks waar dit besproken wordt? Dan kan ik daarmee nog bij T-Mobile proberen m'n gelijk te halen.
  #77  
Oud 29-10-09, 19:09
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XBL Bekijk bericht
Zoiets heb ik ook ooit vernomen. Ben alleen een beetje bang dat het lastig aanvechten wordt. Apple is totaal niet happig op garantie geven (en geven al met moeite je een jaar) en T-Mobile moet gewoon doen wat Apple hun verteld (de reparatie gaat onder naam van T-Mobile, maar Apple doet dit gewoon zelf - zij bepalen ook of het onder garantie valt of niet).

Dit gaat wel erg offtopic, maar heb je toevallig een link of iets dergelijks waar dit besproken wordt? Dan kan ik daarmee nog bij T-Mobile proberen m'n gelijk te halen.
Je hebt volgens de Europese wetgeving (dus niet de Nederlandse) gewoon 2 jaar garantie op dergelijke producten, daar kun je dus beroep op doen.

ConsuWijzer - Europese wettelijke garantietermijn
  #78  
Oud 29-10-09, 23:15
Hroswith Hroswith is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 50
Standaard

Ik heb een heel apart probleem met Wi-Fi op mijn iPhone. Hij herkent wel draadloze netwerken, en ik kan ook verbinding maken met mijn draadloze netwerk, maar ik heb er vervolgens geen internetverbinding mee. Ik kan niet browsen of verbinding maken met itunes. De iPhone geeft ook een verkeerd IP-adres aan het netwerk (169.254.209.155). Mijn iPod Touch, de iPhone van mijn huisgenote en mijn HTC Hero hebben dit niet, en geven wél het juiste IP-adres op en op al die toestellen kan ik gewoon gebruik maken van internet.

Ik heb van alles geprobeerd: de iPhone gereset, firmware update, hersteld via iTunes, geprobeerd handmatig het juiste adres in te vullen door ipv 'DHCP' 'Statisch' aan te klikken, Wi-Fi aan- en uitzetten, de draadloze router resetten.. Niets hielp, dus besloot ik met de iPhone naar T-Mobile te gaan. Ik ben vandaag helemaal van Antwerpen naar Roosendaal gegaan om naar de T-Mobile shop te gaan, en daar was geen sprake van dit probleem: ik kon verbinding maken met Wi-Fi van de winkel en gewoon internetten!! Dus ik dacht dat ik gek was, en heb de iPhone weer mee naar huis genomen, om erachter te komen dat hij het toch niet doet hier..

Ik heb het op het draadloze netwerk van mij thuis geprobeer, op het draadloze netwerk van de universiteit, in McDonald's en bij Mobistar. Nergens werkte internet op de iPhone, behalve in de T-Mobile winkel.

Weet iemand hoe ik het probleem van foutief IP-adres op kan lossen?
  #79  
Oud 29-10-09, 23:31
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Als je een 169.x.x.x hebt wil dat zeggen dat er iets mis zit in de verbinding, of je DHCP functioneert niet goed. Wi-Fi werkt ook niet op ca 1 meter afstand van je router? Controleer ook even of er op de router geen mac-filtering zit.
  #80  
Oud 29-10-09, 23:45
Hroswith Hroswith is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 50
Standaard

Nee, Wi-Fi werkt ook niet als ik hem naast de router houd. Hoe controleer ik of er een mac-filtering op de router zit? Ik denk niet dat dit erop zit, omdat de iPhone van mijn huisgenote en mijn iPod Touch het wel gewoon doen..
Reageren

Labels
blackra1n, update, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opgeslagen Wi-Fi netwerken Mr.nightsea Wi-Fi 12 20-01-12 20:19
Geen Wi-Fi meer / vindt geen netwerken bass Wi-Fi 3 27-05-11 19:44
Geen Wi-Fi-netwerken GillesD Wi-Fi 2 10-10-10 20:21
geen Wi-Fi-netwerken nekebokker Archief 1 20-01-10 21:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:21.