//

Wifi greyed out.

Wifi greyed out. discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, om te beginnen ben ik niet zeker of het hier in de juiste categorie staat, maar persoonlijk vind ik het hier wel passen. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-08-09, 03:06
ThaGhost ThaGhost is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Standaard Wi-Fi greyed out.

Hallo,

om te beginnen ben ik niet zeker of het hier in de juiste categorie staat, maar persoonlijk vind ik het hier wel passen.

Ik heb dus het "bekende" greyed out probleem met mijn Wi-Fi.
Al is het niet constant, soms is het greyed out, soms niet (maar dan kan nog steeds geen verbinding maken want hij vindt nergens netwerken, terwijl iphones,laptops etc die er vlak naast liggen wel netwerken vinden)

Ik ga morgen nog een ibooter test uitvoeren om 100% zeker te zijn dat het een greyed out probleem is, maar alles wijst erop. (ik wou dit vandaag al doen, maar dat gaat enkel op xp)

Er bestaan een aantal oplossing voor dit probleem (dit of deze), beide gebruiken hetzelfde principe, een bepaald bestand sWi-Fi dat in een terminal moet uitgevoerd worden.

Het grote probleem is dat die tutorials nogal outdated zijn, vooral die eerste dan (die gebruik maakt van iliberty) waarbij je eerst moet downgraden naar 1.1.4. Dit heb ik gedaan, maar iliberty gaf mij steeds een "unable to create payload"-error waardoor ik niet verder kan.

Die andere tutorial lukt ook niet echt. Bootneuter op mijn iphone krijgen lukt nog (via cyder), maar dat bestand krijg ik er maar niet op, en van iphuc snap ik niet veel (ik werk op vista trouwens).
De VT100-terminal had ik er ook opgekregen, maar die wou niet werken. Als ik op het icon duw, dan start hij op, geeft het beginscherm, en sluit dan weer gewoon af...
Het nadeel is natuurlijk dat ik geen Wi-Fi heb om al die dingen op mijn iphone te krijgen, en ssh is dus (voor zover ik weet) ook geen mogelijkheid.


Nu hoop ik dus dat er hier iemand mij kan helpen of in de juiste richting wijzen, want na een hele dag zoeken en tientallen verschillende programma's en manieren geprobeerd te hebben zie kik gewoon de bomen door het bos niet meer.
Andere oplossingen voor het grey-Wi-Fi-probleem zijn natuurlijk ook meer dan welkom

Alvast Bedankt,
Pieter
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-09-09, 16:47
Mlavooy Mlavooy is offline
• iOS 8.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 18
Standaard

Hoi, ik heb dan exact, maar dan ook exact het zelfde probleem, met wel een aanvulling: ik heb nog een andere sim geprobeerd en daarmee licht dus wel Wi-Fi weer op (ik kan dus Wi-Fi selecteren ed en ook het mac adres zien) maar vervolgens wordt er geen enkel netwerk gevonden.

ik wacht naarstig met jou op het verlossende antwoord. gr. marc
  #3  
Oud 10-09-09, 16:54
ThaGhost ThaGhost is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Standaard

Wel ondertussen is mijn probleem ook al wel wat ge-evolueerd
Ik ben van provider overgestapt (mobile vikings nu, met data-abonnement dus) en bij die sim-kaart is mijn Wi-Fi ook niet meer greyed-out.

Ik kan wel ook geen netwerken vinden, tenzij dat ik mijn iphone eerst een paar minuten in de frigo leg. Dan heb ik voor een korte periode wel verbinding, tot hij weer opgewarmd is dus.

Voor dit probleem bestaan ook oplossingen, maar ik heb nog niet echt hard gezocht omdat ik nu toch altijd edge-verbinding heb (1gb/per maand gratis) en ook niet veel tijd heb.
  #4  
Oud 10-09-09, 17:59
Mlavooy Mlavooy is offline
• iOS 8.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 18
Standaard

okay .. tja, koelkast is niet echt een oplossing vindt ik. ik ga, ondanks evenzo de schaarse tijd, verder zoeken naar een oplossing, als ik nieuws heb, meld ik mij, ik hoop ditto

gr. Marc
  #5  
Oud 14-09-09, 17:50
NMD NMD is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 22
Standaard

All,

Zit vanaf zaterdag met hetzelfde probleem. Heel het internet over geweest. Alles geprobeerd. Wi-Fi blijft 'greyed out'. Na contact met Macrepair gaven zij aan dat het logicboard waarschijnlijk defect is, een zeer dure reparatie.
Heb me ook nog verdiept in dat Wi-Fifix verhaal van het devteam, maar dat lijk voor de 1e en 2e gen iPhones.

Alles wat ik tegenkom is niet hoopvol. Welicht het vervangen van een comboard, maar zover ik heb geen succes verhalen kunnen vinden.

Ben bang dat het dus een nieuwe gaat worden, dan maar meteen een 3GS.
  #6  
Oud 15-09-09, 13:15
rcwvanes rcwvanes is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 14
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem... Andere SIM kaarten geven ook geen uitkomst... houd me aanbevolen indien iemand ervaring heeft...
  #7  
Oud 17-09-09, 02:32
Mlavooy Mlavooy is offline
• iOS 8.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 18
Standaard

nou, ik heb Wi-Fi weer terug ik heb 3.0.1 erop gezet en Cydia, baseband is die van 3.1 (omdat ik een belgische Iphone heb was deze al ge-unlocked). Ik kan naar hartelust weer mijn gedownloade ipaatjes er op knallen en Wi-Fi is prima in orde. geen idee waarom Wi-Fi het nu weer doet, maar ik ben super blij ermee ... <knip> .. geen slotje op, want probleem is weer terug zie hieronder.

Laatst gewijzigd door Mlavooy; 21-09-09 om 16:24. Reden: probleem weer terug gekeerd
  #8  
Oud 20-09-09, 23:52
rcwvanes rcwvanes is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 14
Standaard

Om een of andere reden heb ik ook 1 dag Wi-Fi gehad.. daarna weer greyed out...

Hoe heb je 3.01 terug gezet?

Bedankt!
  #9  
Oud 21-09-09, 00:44
Mlavooy Mlavooy is offline
• iOS 8.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 18
Standaard

ik heb redsnow gebruikt met de 3.0.1 ipsw ..zo gepiept en nog steeds perfect werkend .. dit moet dus een software probleem zijn geweest, en achteraf denk ik dat het begon met het proberen van ICY.
  #10  
Oud 21-09-09, 16:21
Mlavooy Mlavooy is offline
• iOS 8.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 18
Standaard

nou ik ben weer terug bij af ... vanmorgen kon hij het netwerk niet meer vinden (was niet grayed-out), na reboot iphone WEL grayed-out en kan ik niks meer instellen .. Heb mijn bovenstaande procedure uitgevoerd, maar helaas blijft op N/A staan. Ga er nog eens op prutsen vanavond ... I'm not amused!
  #11  
Oud 21-09-09, 18:48
rcwvanes rcwvanes is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 14
Standaard

Heb hetzelfde... hij heeft het vanochtend weer even gedaan..

Laten we hoop houden... Hardware lijkt in iedergeval niet kapot Hopelijk is het met een nieuwe baseband update verdwenen...
  #12  
Oud 21-09-09, 22:37
Mlavooy Mlavooy is offline
• iOS 8.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 18
Standaard

'k ben zéér pissig op dit moment, want het lukt me niet meer om 3.0 er terug erop te krijgen. Ben vanaf 17:00 aan het stoeien met Redsnow welke steeds blijft hangen op het laatste deel. ik ben er voor nu en morgen goed klaar mee. hopelijk komt het Dev Team met een oplossing binnenkort, want ik weet niet meer wat te doen, terwijl het vorige week zo gepiept was.
  #13  
Oud 21-09-09, 23:06
rcwvanes rcwvanes is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 14
Standaard

Als ie blijft hangen met reboot, dan kun je even kort de plug uit en inpluggen. Redsn0w gaat dan door maar eindresultaat is bij ook geen 3.01.. Wacht met je mee
  #14  
Oud 22-09-09, 20:42
NMD NMD is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 22
Standaard

Uit pure frustratie het ding maar eens in de vriezer gegooid... ook geen succes.
Ga nu wederom opnieuw 3.0 installeren, maar nu via Macbook, wellicht voelt ie zich thuis ...
  #15  
Oud 24-09-09, 16:22
NMD NMD is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 22
Standaard

Hier hetzelfde.... inmiddels een 2e hands iPhone aangeschaft, zonder Wi-Fi kan ik echt niet en de 3GS laat op zich wachten in BE. Heb mijn defecte wederom compleet opnieuw geinstalleerd, nu dus naar 3.0.1. Redsn0w klapte eruit maar de 2e keer ging het wel goed. Via Cider geunlocked. Alles doet het weer, maar... geen Wi-Fi. Ben toch echt bang dat ik hier met een hardware defect zit. Laatste kans is denk ik het vervolg op 3.1 proberen als deze sw te unlocken is. 3.1 wil ik overslaan gezien alle problemen.
  #16  
Oud 24-09-09, 17:36
Mlavooy Mlavooy is offline
• iOS 8.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 18
Standaard

Hoi, ik ben inmiddels niet verder gekomen. kan ook 3.0.1 niet er op krijgen, ik zit dus nog op 3.0 en GEEN Wi-Fi. ik stop er nu ff mee, want dit weekend ga ik naar Dublin en dan wil ik wel mijn Iphone kunnen gebruiken (dan maar op G3 desnoods). ik ga volgende week maar eens op zoek naar mijn aankoopbewijs want ik vrees toch dat ik hem - hij is nog onder garantie - ter reparatie zal moeten wegbrengen naar Belgie.
goed weekend!
  #17  
Oud 27-06-15, 11:37
larsmovies larsmovies is offline
 
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2015
Berichten: 1
Standaard ipad 2 3g Wi-Fi greyed out

ik heb een ipad 2 32gb 3g met ios 8.3 en ik had de ipad ge update de Wi-Fi en de bleutooth deden het niet meer iemand een oplossing
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi GREYED out (N/A) vSven Wi-Fi 0 04-12-10 09:32
iphone applicatiebeheer greyed out eklumpers iTunes 0 10-09-09 17:33
Oplossing Wi-Fi problemen iphone 1st gen (non greyed) djoxid Wi-Fi 2 28-04-09 16:54
Greyed-out, replacement schulo Wi-Fi 0 04-02-09 07:44
Wi-Fi greyed out: kan iemand dit in mensentaal vertalen :)? willydb Wi-Fi 20 21-09-08 01:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:09.