//

Wel wifi geen internet

Wel wifi geen internet discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb net mijn Iphone en ik krijg wel een wifi verbinding met mijn netwerk, maar kan vervolgens niet op het web. Ik heb al iets ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-01-08, 00:20
jpbouw jpbouw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rhoon
Berichten: 70
Standaard Wel Wi-Fi geen internet

Heb net mijn Iphone en ik krijg wel een Wi-Fi verbinding met mijn netwerk, maar kan vervolgens niet op het web. Ik heb al iets gelezen over openstellen van mijn router voor mac maar begrijp dit niet. Wie kan mij aub helpen

b.v.d.
j.p.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-01-08, 12:02
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

vraagt je iphone niet om een w8woord?
toen mijn iphone mijn Wi-Fi had gevonden vroeg deze mij om de w8woord van mijn router. Nadat ik mijn w8woord had ingevuld kon ik gebruik maken van internet e.d

ik heb het wel op een Windows computer gedaan, of het bij een Mac ook zo is weet ik niet.

misschien dat je via Anders je eigen verbinding moet toevoegen..

Laatst gewijzigd door DertKesh; 08-01-08 om 12:04.
  #3  
Oud 09-01-08, 00:40
jpbouw jpbouw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rhoon
Berichten: 70
Standaard

Dank voor je reactie, dit had ik gedaan, maar werkte toen nog niet. Na een heleboel gepruts, geprobeer en alles manuel ingevoerd is het toch gelukt. Dank voor de reactie.

j.p.
  #4  
Oud 09-01-08, 19:11
O.G.'s schermafbeelding
O.G. O.G. is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Apple Store
Berichten: 120
Standaard

Ja, ik heb ook problemen gehad met DHCP, enz.

Handmatig invoeren is toch het stabielst.
__________________
My antenna is smaller than yours!
  #5  
Oud 17-01-08, 21:27
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpbouw Bekijk bericht
Heb net mijn Iphone en ik krijg wel een Wi-Fi verbinding met mijn netwerk, maar kan vervolgens niet op het web. Ik heb al iets gelezen over openstellen van mijn router voor mac maar begrijp dit niet. Wie kan mij aub helpen

b.v.d.
j.p.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
vraagt je iphone niet om een w8woord?
toen mijn iphone mijn Wi-Fi had gevonden vroeg deze mij om de w8woord van mijn router. Nadat ik mijn w8woord had ingevuld kon ik gebruik maken van internet e.d

ik heb het wel op een Windows computer gedaan, of het bij een Mac ook zo is weet ik niet.

misschien dat je via Anders je eigen verbinding moet toevoegen..
'openstellen voor mac' = je kan het mac adres van een netwerk adapter in je router zetten om er voor te zorgen dat alleen deze adapter toegang krijgt to internet (als de router op beveiliging op mac adressen is ingesteld)

w8woord van mijn router >lijkt me sterk dat het wachtwoord van de router je opeens toestaat om te kunnen internetten. Een router kan beveiligd zijn met een wachtwoord om te voorkomen dat mensen op het (interne) netwerk de instellingen van de router kunnen aanpassen. Ik vermoed dat je bedoelt dat je het WEP wachtoord hebt gebruikt in de iPhone
  #6  
Oud 11-04-08, 19:24
yzicgirl yzicgirl is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde Bekijk bericht
'openstellen voor mac' = je kan het mac adres van een netwerk adapter in je router zetten om er voor te zorgen dat alleen deze adapter toegang krijgt to internet (als de router op beveiliging op mac adressen is ingesteld)

w8woord van mijn router >lijkt me sterk dat het wachtwoord van de router je opeens toestaat om te kunnen internetten. Een router kan beveiligd zijn met een wachtwoord om te voorkomen dat mensen op het (interne) netwerk de instellingen van de router kunnen aanpassen. Ik vermoed dat je bedoelt dat je het WEP wachtoord hebt gebruikt in de iPhone

jaa en dan werkt het dus niet..heb je er een oplossing voor waardoor het wel werkt
  #7  
Oud 12-04-08, 01:25
doublejb doublejb is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als ik bij mijn ouders op internet probeer te gaan via Wi-Fi..
Zij hebben een redelijk oude router waar ik het de schuld aan heb gegeven.. maar het zou best een instelling op de router kunnen zijn!
Zelf thuis heb ik een Linksys WRT54GL met tomato firmware, en dat werkt perfect! Mijn ouders hebben volgens mij een Sitecom WL-025
  #8  
Oud 12-04-08, 12:57
westland westland is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 113
Standaard

als je thuis zite en je heb je Wi-Fi aan. gaat het dan fia Wi-Fi internete of via waar je zit heb telfort..

dat ken je niet zien alleen bij youtube weet ik dat het ober wife gaat. maar als ik thuis gaat internete met me gsm weet ik dat niet 100x zeker
  #9  
Oud 12-04-08, 14:16
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westland Bekijk bericht
als je thuis zite en je heb je Wi-Fi aan. gaat het dan fia Wi-Fi internete of via waar je zit heb telfort..

dat ken je niet zien alleen bij youtube weet ik dat het ober wife gaat. maar als ik thuis gaat internete met me gsm weet ik dat niet 100x zeker
Je kunt wel degelijk zien of je internet via GPRS (Telfort in jouw geval) of via Wi-Fi. Is het icoontje in je statusbar hetzelfde als in de bijgevoegde afbeelding, dan gaat het via Wi-Fi (tenzij je door bijv. een afwijkend theme een ander icoon hebt, maar ik vermoed gezien je vraag dat je nog niet aan het 'modden' bent geweest).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0018.JPG‎ (45,1 KB, 32x gelezen)
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel Wi-Fi, geen internet Brum Wi-Fi 0 13-02-11 22:37
geen 3G verbinding, wel internet via Wi-Fi, help! adelheidt Wi-Fi 2 17-10-10 16:09
Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi vuurvreter Wi-Fi 35 17-09-10 00:25
3G: wel internet/wel verbinding server, Wi-Fi: wel internet/geen verbinding met serve Pieter van Andes Wi-Fi 0 29-07-10 01:46
wel Wi-Fi geen internet met 3G rb1962 Odido (T-Mobile) 1 15-09-08 17:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.