//

Iphone-no-data , nu geen Wifi meer

Iphone-no-data , nu geen Wifi meer discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Omdat ik nog geen internetbundel kan afsluiten voor mijn iPhone heb ik de app geinstalleerd van www.iphonenodata.com . Dit werkt prima, geen dataverkeer en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-05-10, 00:44
Maartje1979 Maartje1979 is offline
• iOS 3.1.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard Iphone-no-data , nu geen Wi-Fi meer

Beste,

Omdat ik nog geen internetbundel kan afsluiten voor mijn iPhone heb ik de app geinstalleerd van www.iphonenodata.com. Dit werkt prima, geen dataverkeer en dus even geen extra kosten. Nu was ik vanmiddag bij een kennis en daar kon ik gewoon via Wi-Fi internetten via safari en filmpjes bekijken/zoeken op youtube. Nu ben ik thuis en pakt hij automatisch mijn draadloze netwerk maar kan ik ineens niet meer op internet....
Krijg de melding "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice". Wi-Fi is toch gewoon gratis en elkder pakt hij wel gewoon een draadloos netwerk.
Heb even de Disable edge/3g verwijderd en dan doet hij het wel gewoon maar goed, voorheen werkte dit ook gewoon met die app er wel op.

Wat moet ik doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-05-10, 18:45
Maartje1979 Maartje1979 is offline
• iOS 3.1.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Niemand een idee?
  #3  
Oud 18-05-10, 18:55
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ik snap het niet! Dit heb ik gedaan bij een iphone 2G, die kan wel probleemloos Wi-Fi-netwerken op.
Misschien werkt het alleen voor de iphone 2G? Wat staat op de website?

EDIT: ik zie dat het alleen is getest op de 2G en de 3G. Niet op de 3GS dus.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 18-05-10 om 18:57.
  #4  
Oud 18-05-10, 19:33
Maartje1979 Maartje1979 is offline
• iOS 3.1.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Ja het vreemde is dat hij het bij iemand anders thuis wel doet... Bij mij thuis heb ik nu al de router gereset en de instellingen van de iphone,maar tot op heden geen succes.
  #5  
Oud 18-05-10, 20:04
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

doe eens jouw thuisnetwerk uit de instellingen van jouw iphone verwijderen, DAN iphonenodata en daarna je netwerk er weer in zetten. Zelf heb ik ook een 3gs en heb ik heel lang gebruik gemaakt van iphonenodata (totdat ik jailbreak kreeg, toen was het niet meer nodig) en heb ik nooit problemen met Wi-Fi gehad.
  #6  
Oud 18-05-10, 21:32
Maartje1979 Maartje1979 is offline
• iOS 3.1.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Heb het gedaan maar blijft hetzelfde. Zodra ik de disable3g etc eraf gooi werkt Wi-Fi wel maar goed dan krijg ik hoge kosten aangezien ik pas over 3 maanden een internetbundel krijg (heb nu nog t-mobile my faves).
Als ik safari kies en hij vraagt wel netwerk ik wil en ik kies dan de mijne dan verbind hij wel maar meer dan dat ook niet. Ik blijf dezelfde melding krijgen.
Erg frustrerend dit
  #7  
Oud 18-05-10, 21:57
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ontzettend irritant, er is nog een manier om alle mobiele data uit te zetten op een iphone. Maar daar is een jailbreak voor nodig. En ik heb wel een jailbreak en SBSettings, maar deze methode heb ik zelf nooit gebruikt en ik weet dus niet of en hoe dat werkt!

Je zult dan
- een jailbreak moeten doen met spirit;
- via Cydia de app SBSettings installeren;
- in SBSettings de knop (toggle) data omzetten.

Klinkt veel simpeler dan het is als je niet hebt gejailbreakt. De stappen staan wel uitgelegd op het forum, veel beter dan ik het kan.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 18-05-10 om 22:56.
  #8  
Oud 18-05-10, 22:25
Maartje1979 Maartje1979 is offline
• iOS 3.1.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Bedankt voor je uitleg.
Ik zal eens gaan rondneuzen op het jailbreak gebied.
Of maar accepteren dat ik thuis niet via Wi-Fi op internet kan de komende 3 maanden. Maar goed, had verwacht betere vriendjes te worden met iPhone, kan hem momenteel wel uit het raam gooien
  #9  
Oud 18-05-10, 23:16
Maartje1979 Maartje1979 is offline
• iOS 3.1.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

update

Ben even in de router gegaan, ip adres wat in de iphone staat toegestaan via mac-control. Ineens stond daar in mijn iPhone linksboven weer het Wi-Fi-icoonje en kan ik thuis via safari op internet en youtuben. Ook staat nog steeds disable 3g/edge aan.

Nou, kan het weer wat beter vinden met mn iPhone
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
geen Wi-Fi en geen 3g meer op iphone 3g mieliewheely Wi-Fi 2 05-01-11 01:37
Geen internet via mobiel data, wel via Wi-Fi ! mastercihan Wi-Fi 1 25-09-10 14:40
België: Geen EDGE/DATA meer na update naar iOS4 Pruis Overige providers België 8 04-08-10 21:29
geen data meer na upgrade keesjandendaas iPhone algemeen 5 23-06-10 13:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:46.