//

Gratis wifi in NS treinen

Gratis wifi in NS treinen discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu een aantal keren in een NS trein gezeten met gratis wifi (verzorgd door T -Mobile). Dit werkt bij mij op mijn iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-07-10, 20:49
mla mla is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 13
Lightbulb Gratis Wi-Fi in NS treinen

Ik heb nu een aantal keren in een NS trein gezeten met gratis Wi-Fi (verzorgd door T -Mobile). Dit werkt bij mij op mijn iPhone 3G en de iPad niet goed. Wi-Fi connect wel, maar de openingspagina www.nstrein.ns.nl kan safari niet vinden omdat de server onvindbaar is. Deze pagina wordt opgeroepen door de Wi-Fi zender, niet door mij. M.a.w. Er is wel verbinding met de Wi-Fi zender. De oplossing lijkt te zijn het apparaat even op flight modus te zetten en weer aan te zetten, dan komt de pagina met de treininfo en kan je de algemene voorwaarden accepteren en ben je online. Ik heb overigens autofill uitstaan (dit was kennelijk een probleem bij hotspots).

Als het werkt, is het best wel snel.

Iemand anders ook deze ervaring? Rara, hoe komt dit?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-07-10, 11:39
SeeSharp SeeSharp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 6
Standaard

Het werkt ook niet op mijn MacBook Pro.

Het connecten met de Wi-Fi-hotspot is geen probleem, maar daarna kan de pagina www.nstrein.ns.nl niet geopend worden. (Ik krijg een DNS-error.) Het is me daarna één keer gelukt om gewoon Dienstverlening voor iedereen die met de trein reist. te bekijken, maar als ik probeerde naar een andere website (zeg nu.nl) te gaan, werd ik doorgestuurd naar www.nstrein.ns.nl, die uiteraard nog steeds onvindbaar was.

Wat mij betreft is het dus geen succes tot nu toe. Hoe moeilijk is het nu om een Wi-Fi-hotspot op te zetten? Bovendien vind ik het vervelend dat je eerst langs zo'n pagina moet waarop je de voorwaarden moet accepteren. Dit levert geheid problemen op als je bijv. een app opent. Je moet dan nl. weer opnieuw de voorwaarden accepteren, maar ja: soms rekent de app hier niet op en crasht hij. (Voorbeeld: nrc-app)
Reageren

Labels
hotspot, t-mobile, trein, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi gratis? robin15 Archief 1 05-08-09 00:11
Onbeperkt Wi-Fi via KPN (NS-stations, treinen) met xs4all AlexTemora Wi-Fi 27 20-04-09 03:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.