//

Wifi, slecht bereik?

Wifi, slecht bereik? discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een vaag probleem met Wifi. Kort nadat ik mijn iPhone had, heb ik een router aangeschaft en deze in mijn thuisnetwerk gehangen. So ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-12-10, 23:47
RebelStar RebelStar is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Standaard Wi-Fi, slecht bereik?

Ik heb een vaag probleem met Wi-Fi. Kort nadat ik mijn iPhone had, heb ik een router aangeschaft en deze in mijn thuisnetwerk gehangen. So far so good. Ook kan ik prima Wi-Fi-en op de iPhone, maar ik merk dat hij regelmatig niet echt verbinding wil maken terwijl het Wi-Fi tekentje wel ongeveer 2 streepjes aangeeft, gewoon binnenshuis en binnen een straal van 5 meter bij de router vandaan.

Dingen als een webpagina openen werken dan gewoon niet, hij blijft maar dralen en uiteindelijk gebeurt er niets. Even de vliegtuigmodus aan en weer uit zetten helpt, maar ik vind dat knap irritant en het zou prettiger zijn als dat niet elke keer hoeft.

Het lijkt me niet dat 't aan m'n router (Sitecom 150n WL-340) ligt, anders zou ik nonstop geen of slechte verbinding hebben. Iemand tips?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-12-10, 12:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RebelStar Bekijk bericht
Ik heb een vaag probleem met Wi-Fi. Kort nadat ik mijn iPhone had, heb ik een router aangeschaft en deze in mijn thuisnetwerk gehangen. So far so good. Ook kan ik prima Wi-Fi-en op de iPhone, maar ik merk dat hij regelmatig niet echt verbinding wil maken terwijl het Wi-Fi tekentje wel ongeveer 2 streepjes aangeeft, gewoon binnenshuis en binnen een straal van 5 meter bij de router vandaan.

Dingen als een webpagina openen werken dan gewoon niet, hij blijft maar dralen en uiteindelijk gebeurt er niets. Even de vliegtuigmodus aan en weer uit zetten helpt, maar ik vind dat knap irritant en het zou prettiger zijn als dat niet elke keer hoeft.

Het lijkt me niet dat 't aan m'n router (Sitecom 150n WL-340) ligt, anders zou ik nonstop geen of slechte verbinding hebben. Iemand tips?
Om snel te testen met je iphone; ga bij iemand anders thuis, iemand die je kent en je vertrouwt en vraag of je z'n paswoord niet effe mag lenen om het zo te zeggen om gewoon effe te mogen testen bij deze op z'n Wi-Fi netwerk en dan ga je al snel zien hoe het ermee zit he.

Onthoud ook wel dat het soms ook afhangt van welke zaken er tussen staan, als ik bij me thuis 5meter verder sta en er staan 2tal deuren gewoon toe dan gebeurt het ook ik maar 2 streepjes van de 3 heb, dat is niet abnormaal dan omdat het Wi-Fi signaal er niet vlot doorgeraakt doordat de deuren dat signaal tegen houden en als ik nog een kleine 4-5m verder ga en op het wc zit dan heb ik veelal zelfs niks meer oftewel toch 1 Wi-Fi streepje .

Dat van die sites waar je naar surft; heb je dit met alle sites voor of slechts met 1 site?

Je mag deze altijd als het niet persoonlijk is hier posten dat adres en dan typ ik dit eens in in m'n iphone hier en test dit met Wi-Fi, het kan ook aan die server liggen waar je naartoe surft.
  #3  
Oud 06-12-10, 12:51
RebelStar RebelStar is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Standaard

Bedankt voor je antwoord. Bij iemand anders testen gaat een lastige worden. Ik ken maar één iemand met een Wi-Fi netwerk en toen ik pas om z'n wachtwoord vroeg zei hij dat dat lastig is omdat dan heel z'n netwerk opnieuw opgestart moet worden of zoiets, dat gaat er dus niet echt van komen. Ik kom heel af en toe wel op een gratis spot bij bijv. McDonalds maar de eerstvolgende keer dat ik daar zal komen kan gerust een paar maanden duren.

Mijn router staat in mijn TV meubel op het plankje onder de TV zeg maar, hij ligt bovenop de Ziggo decoder en de DVD speler, neem aan dat dat geen storing zal geven ofzo. Als ik op de bank zit zit ik er in feite recht voor op slechts 2 meter afstand en dan nog reageert hij weleens niet goed.

Het is bij alle websites, niet bij één specifieke.
  #4  
Oud 06-12-10, 13:10
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RebelStar Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoord. Bij iemand anders testen gaat een lastige worden. Ik ken maar één iemand met een Wi-Fi netwerk en toen ik pas om z'n wachtwoord vroeg zei hij dat dat lastig is omdat dan heel z'n netwerk opnieuw opgestart moet worden of zoiets, dat gaat er dus niet echt van komen. Ik kom heel af en toe wel op een gratis spot bij bijv. McDonalds maar de eerstvolgende keer dat ik daar zal komen kan gerust een paar maanden duren.

Mijn router staat in mijn TV meubel op het plankje onder de TV zeg maar, hij ligt bovenop de Ziggo decoder en de DVD speler, neem aan dat dat geen storing zal geven ofzo. Als ik op de bank zit zit ik er in feite recht voor op slechts 2 meter afstand en dan nog reageert hij weleens niet goed.

Het is bij alle websites, niet bij één specifieke.
Dikke zever wat deze zegt; dat is een teken die persoon je niet vertrouwt hoor, mooie vriend die je hebt .

Als ik dit aan maten vraag dan maken ze der geen problemen van omdat ze weten ik der geen misbruik van zou maken.

Dus je router zit in een kast bij je, zo'n stapelkast waarmee je meerdere decoders en dergelijke kan insteken? Ik heb dit thuis ook maar ik ga daar m'n router niet gaan insteken omdat dit al een stukje van het signaal tegenhoud.

Maar bij u kan het probleem toch wel aan je iphone liggen, ik hoop andere mensen hier mss meer kunnen zeggen want ik ga geen zaken gaan vertellen die niet kloppen, ik kan u helaas niet echt veel verder helpen.

Testen zo snel mogelijk is de 1ste boodschap; als je op een ander Wi-Fi netwerk hetzelfde voorhebt dan weet je al het normaal gezien al niet aan je router ligt, mss dan toch zo snel mogelijk je iphone binnensteken dan.
  #5  
Oud 06-12-10, 13:11
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik zie ik nog op een post van u gereageerd heb, tja, als je dit probleem ook nog eens hebt dan vrees ik echt wel er iets niet klopt aan die iphone van je en je deze dan toch zal moeten binnensteken met alle problemen die je hebt er mooi bij zegt natuurlijk, met wat geluk krijg je een nieuwe in de plaats omdat je echt wel op meerdere zaken problemen hebt.
  #6  
Oud 28-01-11, 15:48
aaron500 aaron500 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

ik heb ook een probleem met m'n iphone.
want eerst dee me Wi-Fi heel goed maar nu opeens niet meer.
er staan 2 of 3 strepjes maar hij zegt geen internetbereik??
wat moet ik doen??
  #7  
Oud 05-02-11, 12:39
bvandalsum bvandalsum is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Breda
Berichten: 4
Standaard

Het probleem zit niet zo zeer in de iPhone maar in het feit dat de iPhone niet met elke router even goed overweg kan je zegt het eigenlijk zelf al dat als je vliegtuigmodus aan en uit zet hij het weer doet, hij verbreekt dus de verbinding met je router en maakt die daarna weer opnieuw dan werkt alles weer maar na ongeveer een half uur of een uur is de verbinding weer weg. Mischien is het bij jou op te lossen met een instelling in je router maar anders zal je een andere router moeten kopen die wel compatible is
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Slecht bereik na Jailbreak.. severance Jailbreak 5 17-02-11 09:57
Slecht bereik HHeinrich22 iPhone algemeen 2 26-09-10 11:05
Slecht bereik Kjiee Odido (T-Mobile) 13 08-09-10 17:10
Slecht bereik na update 4.0.1 JimNuman iPhone algemeen 30 31-08-10 13:23
3G aan, bereik slecht iTim Archief 1 19-08-08 13:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:14.