//

iPad > keuken muziek via wifi 'server'

iPad > keuken muziek via wifi 'server' discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ook ik ben de gelukkige met een iPad. Nu wil ik dat ding met een Vogel mount tegen m'n keukenmuur hebben waarop ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-12-10, 15:06
MD71 MD71 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 11
Standaard iPad > keuken muziek via Wi-Fi 'server'

Hallo allemaal, Ook ik ben de gelukkige met een iPad. Nu wil ik dat ding met een Vogel mount tegen m'n keukenmuur hebben waarop ik via mijn MacMini itunes bieb ook dezelfde muziek op mijn iPad afspelen. Iemand een idee?
Die mini hangt via Airport Express aan m'n stereo maar heb geen boxen in de keuken (dat kan ook een optie zijn overigens vanwege het matige geluid uit die iPad).

Voor de duidelijkheid: dus niet met Remote/iPod oid op m'n iPad de muziek bieb bedienen, dat kan al jaren. Maar andersom... muziek afspelen op iPad van een andere computer. Net zoals dat op mijn laptop werkt > meerdere boxen inschakelen voor de muziek.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-12-10, 18:04
Cyrus The Virus Cyrus The Virus is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Dit kan alleen volgens mij als je de iPad jailbreakt en vervolgens via splashtop je Mac mini overneemt, alle content die ja dan naar je iPad streamt zie en hoor je dan ook via de iPad, zo doe ik wel eens content afspelen vanaf mijn pc op zolder . Indien er meer mogelijkheden zijn hoor ik het wel
  #3  
Oud 14-12-10, 15:49
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Lightbulb

Als je bedoelt om muziek, films, foto's e.d. van je computer op je iPad of te spelen is ZumoCast misschien iets voor je;

ZumoCast - Stream videos & music instantly voor iPhone, iPod touch en iPad in de iTunes App Store
  #4  
Oud 14-12-10, 16:25
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Volgens mij is het het makkelijkste als je je mini in de buurt van je stereo zetten. Audiokabel van je Mini naar je stereo. AEX dan verplaatsen naar de keuken en een setje speakers kopen. Dan kun je je iPad gebruiken als Remote en om je kookboeken in te zien. Je kunt ook muziek vanaf je iPad met AirPlay naar je speakers streamen.
  #5  
Oud 14-12-10, 23:05
MD71 MD71 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
Als je bedoelt om muziek, films, foto's e.d. van je computer op je iPad of te spelen is ZumoCast misschien iets voor je;

ZumoCast - Stream videos & music instantly voor iPhone, iPod touch en iPad in de iTunes App Store
Heb ik inmiddels geïnstalleerd en lijkt een aardige optie! Ben benieuwd of ik nu vanaf mn mini (itunes) kan afspelen op a) de speakers via AE aan mn stereo b) de iPad en eventueel c) iPhone of MacBook Pro.
Ik ga er eens mee aan de gang.. Thx!
  #6  
Oud 18-12-10, 21:45
MD71 MD71 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik heb nu AirFoil geïnstalleerd en DAT is wat ik bedoel!
Via m'n MacMini 'stream' ik nu mijn muziek naar mijn iPad, iPhone en stereo!
Allemaal geheel simultaan! Heerlijk
Aanbeveling!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad Wi-Fi of iPad Wi-Fi + 3G: wat vind jij, en waarom? yuiop88 iPad algemeen 57 15-05-12 01:31
Windows: Muziek van Firefly server naar iPhone wizzofoz iTunes 3 23-03-08 18:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:04.