ja hoor..... ik heb een
iPhone 3gs op de laatste firmware 4.3.3
de GPS werkt niet meer, en Wi-Fi verbinding doet het alleen als ik binnen 2 a 3 meter van de router sta
google maps laat nog wel een locatie zien, maar die is alleen gebaseerd op Wi-Fi en op GSM cell locaties, dit kan ik afleiden uit het feit dat de nauwkeurigheid cirkel stil staat, bij een juiste GPS lock, "ademt" de cirkel bij elke update van de locatie.
wat vreemd is dat tijdens het rijden door een straat met veel Wi-Fi hotspots ik op google map continue wel een update krijg van m'n locatie, maar dat ik die Wi-Fi netwerken niet zie in het connectie overzicht..... dus een grote afstand van vele meters tov de router werkt wel om het MAC adres te vinden, en dus een locatie, maar op die afstand kan ik geen verbinding maken
dus ik vermoed dat het toch een software probleem is, want als de antenne/front-end hardware stuk zou zijn, dan zou ik ook geen update van de locatie via Wi-Fi in googlemaps krijgen
een ander vermoeden is dat het probleem zit in de baseband firmware, want die heeft ook een update gekregen bij firmware 4.3 en 4.3.1 (zie
iOS version history - Wikipedia, the free encyclopedia) want ik ben terug gegaan naar een factory restore van versie 4.2.1 en dat hielp niks (baseband firmware kun je niet downgraden)
het derde (en laatste vermoeden) is dat het ook nog een combinatie van hardware fout / firmware bug is, want anders zouden er veel meer mensen last van hebben?
anyway.... als je nu geen problemen hebt met je huidige firmware.... dan voorlopig maar niet upgraden want er bestaat een kans dat je dezelfde problemen krijgt als ik (en ik ben niet alleen, een collega heeft precies hetzelfde probleem)
groet, BrutalBob