//

Probleem wifi => 3G

Probleem wifi => 3G discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een gejailbraikte Iphone 4g met ios 4.3.5. Alles gaat vlot, enkel het feit dat als ik verbinding heb gehad via wifi, of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-08-11, 21:07
nijsmaarten nijsmaarten is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Tienen
Berichten: 22
Question Probleem Wi-Fi => 3G

Hallo,


Ik heb een gejailbraikte Iphone 4g met ios 4.3.5.
Alles gaat vlot, enkel het feit dat als ik verbinding heb gehad via Wi-Fi, of als ik in het buitenland ben geweest, hij niet vanzelf een internetverbinding via de operator wil maken op het moment dat ik buiten bereik ben van het Wi-Fi netwerk of als ik terug in het land ben. Enkele keren heeft hij wel terug verbinding gemaakt via 3g nadat ik hem even op vliegtuigmodus had gezet. Maar blijkbaar lukt dit ook niet elke keer. Is er een andere oplossing of is dit een algemeen probleem ofzo?

Het is erg vervelend het toestel telkens uit en aan te moeten zetten voor ik verbinding kan maken via 3g; vooral aangezien het een tethered jb is..

Iemand een idee om dit op te lossen?

Mvg, Nijs Maarten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-11, 21:24
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Zo klinkt het voor mij: Het probleem dat jij ervaart is een slecht 3G netwerk en niet een wegvallende 3G-verbinding. Want als je wi-fi aan/verbonden is, is op de achtergrond je 3G ook verbonden - mits er een 3G verbinding is. Zo niet dan is er een GPRS-verbinding.

Is het trouwens een 4.3.3 tethered of 4.3.4/.5? Kan het zo niet uit je profiel opmaken.

Tweak-tip: Auto3G - schakelt 3G en/of GPRS uit als wi-fi/lockscreen geactiveerd is, in te stellen via settings.
  #3  
Oud 15-08-11, 21:51
nijsmaarten nijsmaarten is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Tienen
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Zo klinkt het voor mij: Het probleem dat jij ervaart is een slecht 3G netwerk en niet een wegvallende 3G-verbinding. Want als je wi-fi aan/verbonden is, is op de achtergrond je 3G ook verbonden - mits er een 3G verbinding is. Zo niet dan is er een GPRS-verbinding.

Is het trouwens een 4.3.3 tethered of 4.3.4/.5? Kan het zo niet uit je profiel opmaken.

Tweak-tip: Auto3G - schakelt 3G en/of GPRS uit als wi-fi/lockscreen geactiveerd is, in te stellen via settings.
Het probleem is eigenlijk dat als ik geen Wi-Fiverbinding meer heb, mijn toestel moet uit en aan zetten voor ik internetverbinding ga krijgen via de operator. Dat bedoelde ik eigenlijk met 3G.
Het is een 4.3.5 die een tethered jb heeft. (dat maakt het net zo lastig, ik moet hem telkens uit zetten en daarna aan de pc hangen voor op te starten voordat ik internet kan krijgen via de operator.
  #4  
Oud 15-08-11, 22:08
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Instellingen...Algemeen...Stel opnieuw in...Herstel netwerkinstellingen al geprobeerd ?
  #5  
Oud 15-08-11, 23:03
nijsmaarten nijsmaarten is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Tienen
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Instellingen...Algemeen...Stel opnieuw in...Herstel netwerkinstellingen al geprobeerd ?
Ja, zonder resultaat
  #6  
Oud 16-08-11, 09:54
Hemmik Hemmik is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 40
Standaard

Ik heb precies het zelfde probleem met Tmobile, iPhone 4 en iOS5 beta 5. Elke keer dat de telefoon langere tijd op Wi-Fi heeft gezeten moet ik hem uit en inschakelen om data via 3G binnen te kunnen krijgen. Vrij vervelend! Ik dacht dat het aan iOS 5 lag, maar blijkbaar niet dus!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi probleem marjolente Wi-Fi 3 05-02-11 20:03
Wi-Fi probleem jorrit77 Wi-Fi 4 06-08-10 15:29
Wi-Fi probleem dennyo Wi-Fi 0 01-07-09 22:14
iTunes Wi-Fi music store probleem en sms app probleem bart2jes Wi-Fi 0 24-06-09 23:11
Wi-Fi probleem 1.1.4 quattrovix Unlock [archief] 4 07-03-08 13:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:33.