//

Mobile internet spanje

Mobile internet spanje discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Deze zomer ga ik naar spanje. En ik zou graag mijn mails kunnen checken en facebook enz.. Ben wel van belgie als dit helpt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-02-12, 21:15
Okala Okala is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Belgium - Kortrijk
Berichten: 1
Standaard Mobile internet spanje

Beste,

Deze zomer ga ik naar spanje.
En ik zou graag mijn mails kunnen checken en facebook enz..
Ben wel van belgie als dit helpt

Nu we zijn met 3 ipads, 2 dervan alleen maar Wi-Fi.
Dus kan ik geen prepaid micro sim kaartje kopen in spanje.

Heb wat gezocht en kwam ik Droam tegen. DROAM » Because data has no boundaries
Zie er wel allemaal goed uit want daar kan ik alle 3 gebruiken maar achter wat opzoek werk heeft droam wat slechte kritiek van waarborg terug geven. Maar de rest ziet het er goed uit.

Zijn er nog andere manieren ? Of droam eens proberen ? Mss is het nu al beter.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-05-13, 15:04
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Even dit oude topic van onder het stof halen.

Ik ga ook deze zomer naar Spanje op vakantie en wil daar ook gebruik maken van de mobiel internet.

Heeft iemand weet van een goed prepaid kaartje voor een lokale provider daar?
Na wat opzoekingswerk heb ik meerdere mogelijkheden gevonden maar ben niet zeker of dit het is wat ik zoek.

Iemand ervaring met Orange, Simyo of carrefour?
  #3  
Oud 13-05-13, 15:48
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Je vindt meestal een betere...goedkopere oplossing bij je mobiele provider...

Eens kijken op de webstek of contact met ze opnemen...

Zo zal ik via Mobistar zo'n 100MB 3G verkeer in Turkije hebben voor zo'n 24 €...

Wel niet vergeten om in dat geval je eigen limiet in te stellen...mocht je d'r over gaan...Want dat kost meestal stukken van mensen...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #4  
Oud 13-05-13, 15:57
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Ik ga voor 2 weken en met 100 MB ben je niet echt veel eigenlijk.

Heb net 100 MB opgedaan op een 3-daags tripje naar Amsterdam. Dit was eigenlijk al opgebruikt na 2 dagen. Dus dit is geen goede optie voor mij. Komt er ook bij dat Proximus in België schandalig hoge tarieven aanrekent hiervoor: voor 1Gb aan internet in het buitenland kost dit bij proximus €90,75/maand. Voor die 100 MB betaal je al €24,20/maand.
Al wat je meer verbruikt wordt aangereken aan €0,85/MB.

Voor deze prijs kijk ik gerust rond om een lokaal sim-kaartje te kopen en via een lokale provider te werken.
  #5  
Oud 13-03-14, 10:46
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Heeft iemand daadwerkelijk evaring met lokale sim-only kaartjes? Ik vlieg binnenkort naar Malaga en verblijf in een omgeving zonder Wi-Fi. Omdat het zo afgelegen is, wil ik wel contact kunnen houden met de wereld. Weet iemand waar je ter plekke sim kaartjes kunt kopen en wat de kosten zijn? Als ik NL T-Mobile Travel en surf gebruik kost dit EUR 15 per week voor 200MB....dat lijkt me erg prijzig.
  #6  
Oud 20-08-14, 23:50
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik ga morgen (donderdag) ook voor een weekje naar Spanje. Bij welke Spaanse provider kan ik een simkaart kopen met een interessante databundel?
  #7  
Oud 21-08-14, 07:40
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Geen idee of de prijzen nog actueel zijn, maar dat kun je zelf op de Spaanse site even nakijken:

Citaat:
In Spain, Orange (en.orange.es) has a couple of tariffs designed for travellers with tablets or MiFi devices. The “Internet Movil Daily” bundle costs €3.62/£3 for 250 Mb valid for a day. It's €23/£19 for 2 Gb valid for a month with “Internet Movil Month”. Orange SIMs cost €11/£9.10. Vodafone (vodafone.es) sells tablet SIMs for €19/£15.70 that come pre-loaded with 1 Gb of data valid for 3 months. Nano-SIMs will be available “shortly”.
The best local SIMs for travel with an iPad, tablet or MiFi - Telegraph
  #8  
Oud 22-08-14, 23:06
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik zit nu in Spanje. Bij Vodafone hebben ze een prepaid kaart met 1,5gb internet voor €15. Maar in de 2 Vodafone shops die ik bezocht heb, konden ze die kaart niet afleveren. Dan maar in een Orange shop een Orange kaart gekocht: voor €10 heb ik 1gb internet. Net genoeg voor 1 week

Nadien heb ik nog ontdekt dat ze in een andere Vodafone shop een prepaid kaartje verkochten met 1,2gb internet en 60 minuten belwaarde voor €15. Vreemd dat ze mij dat in die andere Vodafone shops niet aanboden. Nog vreemder was eigenlijk dat ze de reclamefolder voor de 1,5gb bundel (€15) liggen hadden, maar die simkaarten niet in huis hadden. Eigenlijk maar goed dat ik een Orange shop binnen gestapt ben. Ik had daar wel de indruk dat die veel meer de wil had om een prepaid kaart te verkopen (ook al is het maar €10).

Wat betreft de Orange kaart: internetsnelheid is heel redelijk. 3G met 5mb/s download en 2mb/'s upload snelheid.
  #9  
Oud 08-10-14, 15:19
Forantje Forantje is offline
 
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 1
Standaard

Ik heb onlangs ook een nano symkaartje willen kopen voor ipad 5 in Vodafone shop in Fuengirola Spanje. Kon alleen als ik abonnement nam (6m minstens) en moest resident zijn. Zelfs Gewoon bankrekening domiciliatie geven volstond niet.
Super onvriendlijk daar. Ga vgde keer horen bij Orange .
  #10  
Oud 31-01-15, 08:12
sara07 sara07 is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 12
Standaard probeer El Corte Ingles

Als je bij El Corte Ingles vraagt naar een prepaid kaartje om in Spanje te internetten, dan zullen ze je graag helpen. Altijd aardige bediening. Dichtbij Fuengirola is een El Corte Ingles
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet werkt niet (internet plus) T-mobile Marleybob Odido (T-Mobile) 6 28-03-11 14:42
PingChat!en in Spanje met T-Mobile abonnement Goudvis12 Internet in buitenland (roaming) 2 23-07-10 20:05
Mobile Vikings: mobile internet probleem Beejay Mobile Vikings 1 02-07-10 19:35
Internet in Spanje T-Z Internet in buitenland (roaming) 3 04-12-09 20:09
T-Mobile Internet 3G IphoneBezitter Odido (T-Mobile) 14 02-09-09 13:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:37.