//

Tele2 in het buitenland

Tele2 in het buitenland discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal , over 3 weken vlieg ik naar het buitenland met onder ander een tussenstop in Frankfurt en in Wenen, kan ik daar internetten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-09-13, 08:13
pedro270's schermafbeelding
pedro270 pedro270 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 134
Standaard Tele2 in het buitenland

Hallo allemaal , over 3 weken vlieg ik naar het buitenland met onder ander een tussenstop in Frankfurt en in Wenen, kan ik daar internetten zonder kosten die erbij komen en dat het gewoon van me abonnement tegoed gaat?

Hoe werkt dat precies ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-09-13, 09:01
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Ik denk dat je daarvoor op de site van je provider moet kijken. Er zijn zoveel verschillende abbo,s dat je door de bomen het bos niet meer ziet. De meeste abbo,s zijn echter niet geschikt voor data gebruik in het buitenland. Ik zou dat dus echt eerst goed uit zoeken voordat je jezelf op enorme kosten gaat jagen. Zelf heb ik een vodafone red plus abbo, waarmee ik in 43 Europese landen onbeperkt kan bellen en sms,en. ook mag ik mijn data bundel in die landen gebruiken zonder bijkomende kosten.
  #3  
Oud 09-11-14, 11:43
jacobkugel jacobkugel is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pedro270 Bekijk bericht
Hallo allemaal , over 3 weken vlieg ik naar het buitenland met onder ander een tussenstop in Frankfurt en in Wenen, kan ik daar internetten zonder kosten die erbij komen en dat het gewoon van me abonnement tegoed gaat?

Hoe werkt dat precies ?
Ik zit zelf regelmatig in "het buitenland" (binnen EU en iets minder regelmatig ook daarbuiten), maar ben ontevreden over de werking van Tele2 daarbij. Je krijgt direct een SMS met een aanbod om een dag-, week- of maandabonnement te nemen voor data. Qua prijs aantrekkelijk (zeker buiten EU). Probleem is (bij mij in ieder geval) dat het niet werkt. Tot wel essentieel om het zacht uit te drukken. Uiteraard heb ik Tele2 benaderd om te vragen hoe dat kan, maar volgens Tele2 zou het moeten werken en zouden wellicht/ misschien/ mogelijk de instellingen op mijn telefoon verkeerd staan. Wel krijg ik kosten voor gebruik van data in het buitenland, dus het verhaal van Tele2 is onzin (als het niet werkt omdat de instellingen niet goed staan, dan zou ik dus ook geen kosten moeten kunnen maken).

Apropos kosten: Geen verbinding, maar wel kosten. Hoe kan dat Tele2? Welnu, die kosten worden ook aan Tele2 doorbelast en dus moet ik maar betalen, ook al heb ik geen app kunnen gebruiken. Hoe en waarom is niet te achterhalen, maar het is zo dus betalen.

Bij KPN ging gebruik in het buitenland nog uit de bundel (via de gratis "op reis"-optie). Bij Tele2 is dat niet zo. Alle gebruik buiten NL kost geld en komt bovenop het abonnementsgeld. Op zich overigens logisch, je bundel voor NL blijft beschikbaar, maar als service zou het best een goed idee zijn voor Tele2 om dit toch te doen. Immers, in het buitenland heb je niks aan je Nederlandse bundel.... Service, meedenken met de klant... Maar Tele2 is vooral heel commercieel en hebben andere uitgangspunten.

Anyway, september 2015 komt eraan en dan ben ik weg (bij Tele2 in ieder geval zeer zeker). Niet echt een aanrader dat Tele2 als je het mij vraagt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doet lebara prepaid internet het ook in het buitenland? ragga Internet in buitenland (roaming) 1 27-04-13 17:38
In het buitenland bert57 iPhone algemeen 0 12-01-11 23:26
In het buitenland mavvdh Desktop-applicaties 3 12-09-10 23:37
3G in het buitenland thetheren? OwBeeGee iPhone algemeen 2 12-10-09 22:00
In het buitenland blaugrana iPhone algemeen 1 15-07-09 12:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:48.