//

Internetten in Spanje met dongel?

Internetten in Spanje met dongel? discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemiddag, Ik heb zojuist een dongel gekocht van het merk Huawei met een simkaart met daarop 3GB internet. Ik heb totaal geen ervaring met een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-07-14, 14:01
Djordy Djordy is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 11
Standaard Internetten in Spanje met dongel?

Goedemiddag,
Ik heb zojuist een dongel gekocht van het merk Huawei met een simkaart met daarop 3GB internet.

Ik heb totaal geen ervaring met een dongel en ik heb ook geen idee of 3GB veel is of dat het zo op is.

En als het simkaartje op is, wat is anders de goedkoopste manier om te internetten via een dongel? (Thuis weer een simkaartje kopen of opwaarderen, geen idee hoe dit werkt nogmaals ik heb er geen ervaring mee, of in Spanje een simkaartje kopen?)

En hoeveel mensen kunnen er gebruik maken van een dongel en welke apparaten ect?

Het is trouwens voor gebruik in mijn eigen huis in spanje, dus eigenlijk zoek ik een internet abonnement voor Spanje, heeft iemand misschien tips of heeft iemand hier ervaring mee?

Alle informatie is welkom.

Met vriendelijke groet,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-14, 11:24
Bergjehansen Bergjehansen is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 1
Standaard

Hallo Djordy!

Een Dongel maakt gebruik van het telefoon netwerk voor internet, dit is eigenlijk hetzelfde als je telefoon. Vaak maakt een Dongel gebruik van een 4G netwerk, maar dit werkt alleen in Nederland. Jou Huawei zal dus met het 3G netwerk verbinden in het buitenland.

Internet in het buitenland is vrij duur, een MB internet in Spanje kost ongeveer 21 eurocent. Denk er aan dat ook al verbruik je maar 100 kb je al wel 21 cent betaald voor die 100 kb. Ze ronden het namelijk naar boven af.

Om je een antwoordt te geven op je vraag, het is verstandig een sim only abonnement te nemen (bijvoorbeeld van T-mobile) en dan ook een bundel voor het buitenland te nemen. T-mobile heeft tot 100 MB volgens mij. Hier vindt je meer informatie over een mobiel internet abonnement.

Als je van plan bent om veel te internetten in Spanje, is het misschien beter om een vaste internet connectie aan te schaffen in Spanje... alleen weet ik hier weinig over.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dongel Yongone Odido (T-Mobile) 1 04-04-12 15:06
Internetten in Spanje met mijn iPad 2 Sappas iPad algemeen 2 20-02-12 21:12
PingChat!en in Spanje met T-Mobile abonnement Goudvis12 Internet in buitenland (roaming) 2 23-07-10 20:05
spanje internetten met simyo myplace Internet in buitenland (roaming) 7 20-02-09 17:51
iemand ervaring met movistar in spanje ? Morenotan Internet in buitenland (roaming) 0 15-01-09 13:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:46.