iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Data-roaming? Uit of aan? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/17438-data-roaming.html)

Cgold 26-07-08 18:45

Data-roaming? Uit of aan?
 
Kan iemand me hier uitleggen wat data-roaming precies inhoudt? Heb hier rondgekeken, maar kan nergens echt een heldere definitie vinden. Is er hier wellicht iemand die het kort en bonding kan uitleggen?

Ik zie dat m'n iPhone 3G, standaard dataroaming [uit] heeft staan, is er een reden om dataroaming op [aan] te zetten? Zo ja, wat is het voordeel?

Heb inmiddels begrepen dat het verstandig is om data-roaming in het buitenland uit te zetten, maar binnen Nederland kan ik het dus gewoon [aan] laten staan?

Dank jullie

Bomans 26-07-08 18:49

helpt dit al een beetje?

Roaming - Wikipedia

Nikooos 26-07-08 18:50

Roaming - Wikipedia

Heel duidelijk lijkt me.. Roaming betekend gewoon dat je gebruikt maakt van andere netwerken als je eigen netwerk. En dat kost extra. Of je nou in het buitenland zit of niet. Je moet natuurlijk zelf bepalen wat je wil, maar 'uit' is voor mij de beste optie.

Cgold 26-07-08 18:52

Hartstikke bedankt, dan laten we 'm dus maar op [uit] staan, aangezien 't dus, in binnen- en/of buitenland extra geld kost toch?

Dank jullie

Nikooos 26-07-08 19:42

jup.. of je moet echt heeeeel belangrijk zijn en altijd bereikbaar willen zijn (dus ook al bijvoorbeeld tmobile geen ontvangst heeft) en wat geld teveel hebben ;)
Maar dat kan je dan ook wel gewoon bij mij inleveren ;)

rcsmit 20-01-09 00:33

En het feit dat het internet het gewoon doet bij mij thuis komt dus doordat er van roaming geen sprake is?

ButcherJF 20-01-09 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rcsmit (Bericht 246240)
En het feit dat het internet het gewoon doet bij mij thuis komt dus doordat er van roaming geen sprake is?

Ik neem aan dat je thuis via Wi-Fi internet? Zo ja, dan is er geen sprake van dataroaming (= dataverbruik via een telefoonprovider), maar lift je iPhone mee op je 'gewone' internetabonnement.

rcsmit 20-01-09 11:52

Thuis gebruik ik mijn eigen provider, 3G van Orange France

wil 20-01-09 12:12

dataroaming werkt toch alleen in het buitenland?
Als je nu geen bereik hebt met T-mobile, heb je dat ook niet via ander netwerk in Nederland ook al staat dataroaming aan.

rcsmit 20-01-09 12:39

Even voor de duidelijkheid: ik woon in Frankrijk, dus mijn eigen provider is Orange France

ButcherJF 20-01-09 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rcsmit (Bericht 246361)
Even voor de duidelijkheid: ik woon in Frankrijk, dus mijn eigen provider is Orange France

Als je -thuis- via je eigen provider internet, is er inderdaad geen sprake van dataroaming.

PasQ 26-01-10 21:36

Ik heb een iPhone 3GS en zie dat dataroaming standaard UIT staat. Nu is het zo dat mijn iPhone wel ongevraagd van het internet gebruik maakt, wellicht ook door pushinstellingen. Maar als ik dan in het buitenland ben, gaat dit, ondanks dataroaming op UIT, toch ook gewoon door? = extra kosten?

kuotje 26-01-10 22:30

Nee, wanneer dataroaming uit staat kan jij geen verbinding maken met de netwerken daar. Ook geen andere rare kosten.

Ben paar keer naar buitenland geweest (Spanje, Duitsland.) Kon makkelijk bellen en smsen, maar internet deed het niet :)

rickklh 26-01-10 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PasQ (Bericht 409280)
Ik heb een iPhone 3GS en zie dat dataroaming standaard UIT staat. Nu is het zo dat mijn iPhone wel ongevraagd van het internet gebruik maakt, wellicht ook door pushinstellingen. Maar als ik dan in het buitenland ben, gaat dit, ondanks dataroaming op UIT, toch ook gewoon door? = extra kosten?

Gaat uit! Alle verbindingen (push incl. mail) gaan uit. Probeer in t buitenland Maps maar eens op te starten dan krijg je een waarschuwing dat 't niet kan en je eerst dataroaming moet aanzetten bij instellingen. Ik ben al wel een tijdje in t buitenland geweest met me iphone en nog nooit geen extra internetkosten gehad ondanks ik veel push dingen heb lopen. Dus geen zorgen ;)

PasQ 26-01-10 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rickklh (Bericht 409311)
Gaat uit! Alle verbindingen (push incl. mail) gaan uit. Probeer in t buitenland Maps maar eens op te starten dan krijg je een waarschuwing dat 't niet kan en je eerst dataroaming moet aanzetten bij instellingen. Ik ben al wel een tijdje in t buitenland geweest met me iphone en nog nooit geen extra internetkosten gehad ondanks ik veel push dingen heb lopen. Dus geen zorgen ;)

Super, fijn om te weten dat jij het getest hebt, merk dat ik soms dingen zomaar aanneem en het niet altijd blijkt te kloppen wat betreft de iPhone! Heb mn iPhone nog niet zo lang, dus zal dit jaar ook voor het eerst in het buitenland zijn hiermee. Ben ik vast goed voorbereid, had 3 jaar terug namelijk ook al eens een rekening van 278 euro, en dan met een andere telefoon! ;)

Gnobama 08-07-10 12:35

Werkt GPS ook met data roaming uit?
Wil nl in het buitenland wel gebruik maken van mijn navigatie maar niet teveel van internet.

Karnemelk 08-07-10 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gnobama (Bericht 485137)
Werkt GPS ook met data roaming uit?
Wil nl in het buitenland wel gebruik maken van mijn navigatie maar niet teveel van internet.

Dat hangt van de applicatie af. De navigatieapplicaties die ik ken voor de iPhone (TomTom, Navigon, Sygic Mobile) werken prima met GPS zonder dat ze gebruik hoeven te maken van assisted GPS (en dat is waar een data-verbinding voor wordt opgezet), alleen duurt het dan langer voordat je GPS weet waar je telefoon zich precies bevindt (GPS-fix).

Sommige applicaties kunnen geen GPS fix krijgen als Assisted-GPS niet mogelijk is (met bijvoorbeeld Data-roaming uit in het buitenland). Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld iMiles, maar dat is toch een waardeloze applicatie ;-)

sepp47 14-04-11 09:14

Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch.
Ik heb een iPhone4 en ga dit jaar naar de VS.
Ik heb geen zin in extra kosten.
Als ik de iPhone in de vliegtuigmodes zet, kan ik dan extra kosten vermijden??

gerwinbosscha 14-04-11 10:09

Als je de vliegtuigmodus aanzet dan vermijd je de extra kosten ja, maar ben je ook niet bereikbaar. Kijk hier voor een uitleg van de vliegtuigmodus.

joost1234 14-04-11 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sepp47 (Bericht 663874)
Als ik de iPhone in de vliegtuigmodes zet, kan ik dan extra kosten vermijden??

Alleen data-roaming uitzetten is voldoende. Als je de vliegtuigmode aanzet ben je helemaal niet meer bereikbaar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.