//

Data-roaming? Uit of aan?

Data-roaming? Uit of aan? discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan iemand me hier uitleggen wat data-roaming precies inhoudt? Heb hier rondgekeken, maar kan nergens echt een heldere definitie vinden. Is er hier wellicht iemand ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-07-08, 19:45
Cgold Cgold is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard Data-roaming? Uit of aan?

Kan iemand me hier uitleggen wat data-roaming precies inhoudt? Heb hier rondgekeken, maar kan nergens echt een heldere definitie vinden. Is er hier wellicht iemand die het kort en bonding kan uitleggen?

Ik zie dat m'n iPhone 3G, standaard dataroaming [uit] heeft staan, is er een reden om dataroaming op [aan] te zetten? Zo ja, wat is het voordeel?

Heb inmiddels begrepen dat het verstandig is om data-roaming in het buitenland uit te zetten, maar binnen Nederland kan ik het dus gewoon [aan] laten staan?

Dank jullie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-07-08, 19:49
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

helpt dit al een beetje?

Roaming - Wikipedia
  #3  
Oud 26-07-08, 19:50
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Roaming - Wikipedia

Heel duidelijk lijkt me.. Roaming betekend gewoon dat je gebruikt maakt van andere netwerken als je eigen netwerk. En dat kost extra. Of je nou in het buitenland zit of niet. Je moet natuurlijk zelf bepalen wat je wil, maar 'uit' is voor mij de beste optie.
  #4  
Oud 26-07-08, 19:52
Cgold Cgold is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

Hartstikke bedankt, dan laten we 'm dus maar op [uit] staan, aangezien 't dus, in binnen- en/of buitenland extra geld kost toch?

Dank jullie
  #5  
Oud 26-07-08, 20:42
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

jup.. of je moet echt heeeeel belangrijk zijn en altijd bereikbaar willen zijn (dus ook al bijvoorbeeld tmobile geen ontvangst heeft) en wat geld teveel hebben
Maar dat kan je dan ook wel gewoon bij mij inleveren
  #6  
Oud 20-01-09, 01:33
rcsmit rcsmit is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Serris, Frankrijk
Berichten: 23
Standaard

En het feit dat het internet het gewoon doet bij mij thuis komt dus doordat er van roaming geen sprake is?
  #7  
Oud 20-01-09, 08:31
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rcsmit Bekijk bericht
En het feit dat het internet het gewoon doet bij mij thuis komt dus doordat er van roaming geen sprake is?
Ik neem aan dat je thuis via Wi-Fi internet? Zo ja, dan is er geen sprake van dataroaming (= dataverbruik via een telefoonprovider), maar lift je iPhone mee op je 'gewone' internetabonnement.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #8  
Oud 20-01-09, 12:52
rcsmit rcsmit is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Serris, Frankrijk
Berichten: 23
Standaard

Thuis gebruik ik mijn eigen provider, 3G van Orange France
  #9  
Oud 20-01-09, 13:12
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

dataroaming werkt toch alleen in het buitenland?
Als je nu geen bereik hebt met T-mobile, heb je dat ook niet via ander netwerk in Nederland ook al staat dataroaming aan.
  #10  
Oud 20-01-09, 13:39
rcsmit rcsmit is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Serris, Frankrijk
Berichten: 23
Standaard

Even voor de duidelijkheid: ik woon in Frankrijk, dus mijn eigen provider is Orange France
  #11  
Oud 20-01-09, 19:20
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rcsmit Bekijk bericht
Even voor de duidelijkheid: ik woon in Frankrijk, dus mijn eigen provider is Orange France
Als je -thuis- via je eigen provider internet, is er inderdaad geen sprake van dataroaming.
  #12  
Oud 26-01-10, 22:36
PasQ PasQ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 68
Standaard

Ik heb een iPhone 3GS en zie dat dataroaming standaard UIT staat. Nu is het zo dat mijn iPhone wel ongevraagd van het internet gebruik maakt, wellicht ook door pushinstellingen. Maar als ik dan in het buitenland ben, gaat dit, ondanks dataroaming op UIT, toch ook gewoon door? = extra kosten?
  #13  
Oud 26-01-10, 23:30
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Nee, wanneer dataroaming uit staat kan jij geen verbinding maken met de netwerken daar. Ook geen andere rare kosten.

Ben paar keer naar buitenland geweest (Spanje, Duitsland.) Kon makkelijk bellen en smsen, maar internet deed het niet
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #14  
Oud 26-01-10, 23:35
rickklh rickklh is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PasQ Bekijk bericht
Ik heb een iPhone 3GS en zie dat dataroaming standaard UIT staat. Nu is het zo dat mijn iPhone wel ongevraagd van het internet gebruik maakt, wellicht ook door pushinstellingen. Maar als ik dan in het buitenland ben, gaat dit, ondanks dataroaming op UIT, toch ook gewoon door? = extra kosten?
Gaat uit! Alle verbindingen (push incl. mail) gaan uit. Probeer in t buitenland Maps maar eens op te starten dan krijg je een waarschuwing dat 't niet kan en je eerst dataroaming moet aanzetten bij instellingen. Ik ben al wel een tijdje in t buitenland geweest met me iphone en nog nooit geen extra internetkosten gehad ondanks ik veel push dingen heb lopen. Dus geen zorgen
  #15  
Oud 26-01-10, 23:37
PasQ PasQ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rickklh Bekijk bericht
Gaat uit! Alle verbindingen (push incl. mail) gaan uit. Probeer in t buitenland Maps maar eens op te starten dan krijg je een waarschuwing dat 't niet kan en je eerst dataroaming moet aanzetten bij instellingen. Ik ben al wel een tijdje in t buitenland geweest met me iphone en nog nooit geen extra internetkosten gehad ondanks ik veel push dingen heb lopen. Dus geen zorgen
Super, fijn om te weten dat jij het getest hebt, merk dat ik soms dingen zomaar aanneem en het niet altijd blijkt te kloppen wat betreft de iPhone! Heb mn iPhone nog niet zo lang, dus zal dit jaar ook voor het eerst in het buitenland zijn hiermee. Ben ik vast goed voorbereid, had 3 jaar terug namelijk ook al eens een rekening van 278 euro, en dan met een andere telefoon!
  #16  
Oud 08-07-10, 13:35
Gnobama Gnobama is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 26
Standaard

Werkt GPS ook met data roaming uit?
Wil nl in het buitenland wel gebruik maken van mijn navigatie maar niet teveel van internet.
  #17  
Oud 08-07-10, 13:58
Karnemelk's schermafbeelding
Karnemelk Karnemelk is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gnobama Bekijk bericht
Werkt GPS ook met data roaming uit?
Wil nl in het buitenland wel gebruik maken van mijn navigatie maar niet teveel van internet.
Dat hangt van de applicatie af. De navigatieapplicaties die ik ken voor de iPhone (TomTom, Navigon, Sygic Mobile) werken prima met GPS zonder dat ze gebruik hoeven te maken van assisted GPS (en dat is waar een data-verbinding voor wordt opgezet), alleen duurt het dan langer voordat je GPS weet waar je telefoon zich precies bevindt (GPS-fix).

Sommige applicaties kunnen geen GPS fix krijgen als Assisted-GPS niet mogelijk is (met bijvoorbeeld Data-roaming uit in het buitenland). Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld iMiles, maar dat is toch een waardeloze applicatie ;-)
  #18  
Oud 14-04-11, 10:14
sepp47 sepp47 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard

Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch.
Ik heb een iPhone4 en ga dit jaar naar de VS.
Ik heb geen zin in extra kosten.
Als ik de iPhone in de vliegtuigmodes zet, kan ik dan extra kosten vermijden??
  #19  
Oud 14-04-11, 11:09
gerwinbosscha gerwinbosscha is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 18
Standaard

Als je de vliegtuigmodus aanzet dan vermijd je de extra kosten ja, maar ben je ook niet bereikbaar. Kijk hier voor een uitleg van de vliegtuigmodus.
  #20  
Oud 14-04-11, 19:33
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepp47 Bekijk bericht
Als ik de iPhone in de vliegtuigmodes zet, kan ik dan extra kosten vermijden??
Alleen data-roaming uitzetten is voldoende. Als je de vliegtuigmode aanzet ben je helemaal niet meer bereikbaar.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
oproep voor actie tegen data roaming kosten BertvanHorck Odido (T-Mobile) 4 01-06-11 18:36
Telefoonbereik uit, data en GPS aan?? jelle86 Jailbreak apps en thema's 5 09-04-10 19:32
UITableView vullen met data uit Core Data entiteit MacShack Ontwikkelen voor iOS 2 16-02-10 17:06
Data roaming Radical Madness Odido (T-Mobile) 3 21-08-09 13:07
Data Roaming uitzetten? BadSide Internet in buitenland (roaming) 19 27-11-08 10:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:10.