//

[Review] PrePaid België (BE): Mobile Vikings

[Review] PrePaid België (BE): Mobile Vikings discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Stand: Juli 2009 Benodigd: een unlocked iPhone (bv ééntje uit België) Periode: 11-14 Juni Kost: 15EUR (sinds 1 Juli 2009 komen er eventueel nog een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-07-09, 01:08
Wyando Wyando is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 12
Standaard [Review] PrePaid België (BE): Mobile Vikings

Stand: Juli 2009
Benodigd: een unlocked iPhone (bv ééntje uit België)
Periode: 11-14 Juni
Kost: 15EUR (sinds 1 Juli 2009 komen er eventueel nog een 15EUR Setup kosten bij - meer uitleg beneden)
[Rest: 12EUR (tot 6maanden lang), 990 SMS en 900Mb (tot 10 Juli)]
Provider: Mobile Vikings (www.mobilevikings.be)
Procedure: heel eenvoudig

Het verhaal:
Daar ik als Belg in Duitsland woon en werk, benodigde ik voor langere oponthoud in België een oplossing. Begin Juni kwam ik er achter, dat België sinds Februari een nieuwe provider namens Mobile Vikings had. Echter kon je je enkel registreren door middel van een zogenaamde invite code. Nu, erg laat gezocht, nam ik op maandag 8 juni telefonisch contact op om antwoorden op mijn vragen te krijgen. De laatste vraag was: hoe ik snel aan een invite code kon komen, daar ik 4 dagen later de SIM kaart reeds nodig had. Prompt kreeg ik kort daarna ééntje per email toegestuurd. Dus, registreren en SIM kaart aanvragen, terug telefoneren, want het probleem was nu: officieel adres in Duitsland (versturen daarnaar toe zou geen probleem zijn, echter wegens de korte tijdspanne, niet meer haalbaar om op tijd aan te komen), en of ze het naar mijn bezoek adres naar de kust konden sturen. Geen probleem, gelijktijdig kreeg ik de volgende morgen de bijliggende papieren per email toegestuurd, op woensdag werd door mijn ouders de ontvangst bevestigd. Daarop de SIM kaart via WEB geactiveerd en opgeladen. En donderdag, bij aankomst ter plaatse, kon ik direct het internet gebruiken. Betreffende de Support moet ik zeggen, is Mobile Vikings ongelooflijk goed!

Voor die 15 Eur krijg je gratis internet voor 1 Maand (max 1gb) en 1000 SMS gratis (binnen Belgie).

Waarbij moet gezegd worden: na 1 maand vervalt enkel de optie gratis internet en resterende gratis SMS. Het geld op de kaart blijft geldig tot 6 maanden. De SIM kaart zelf tot 1 jaar zonder gebruik.

Internet zelf gaat goed, echter zonder 3G. Dat kan wel in de toekomst veranderen.

Sinds 1 juli echter kan iedereen zich registreren voor een Mobile Vikings SIM kaart; echter moeten diegenen, die hun nummer niet meenemen, 15EUR betalen. Zodoende kost een eenmalig gebruik in Belgie voor buitenlanders nu wel 30EUR. (15EUR setup en 15EUR voor gratis internet voor 1 maand). Afhankelijk van je gebruik en de duur van het gebruik kan dat wel prijslijk zijn. Kom je echter geregeld in België, kom je er beter vanaf.

Wat eventueel wel mogelijk kan zijn, is bv. een Tempo Comfort Kaart (Mobistar) ter waarde van 5EUR te kopen, deze te activeren, en dan bij Mobile Vikings deze nummer meenemen. Dan betaal je maar 20EUR (5EUR Mobistar + 0EUR Setup Mobile Vikings + 15EUR voor gratis Internet voor 1 maand )

De Settings:
Internet
APN: web.de
User: web
passwoord: web
MMS
APN: mms.be
User: mms
Password: mms
MMSC: Welkom / Bienvenue / Welcome
Proxy: 217.72.235.1:8080
Size: 300000

Laatst gewijzigd door Wyando; 07-07-09 om 09:45.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
buitenland, data roaming, internet, pre-paid, unlock



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobile Vikings: mobile internet probleem Beejay Mobile Vikings 1 02-07-10 20:35
Mobile Vikings op laptop Lancia Archief 3 27-10-09 22:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:45.