//

Internet in Italie

Internet in Italie discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Op een website heb ik dit gevonden (het gaat over Vodafone Italia): As of January 2009, one of the iPhone flat rate data plans ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-02-10, 22:59
Hamertej Hamertej is offline
• iOS 10.0
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 151
Question Internet in Italie

Hallo,

Op een website heb ik dit gevonden (het gaat over Vodafone Italia):

As of January 2009, one of the iPhone flat rate data plans in still 3 euro/week but you get 500MB. The APN is different than the standard vodafone APN. You must use iphone.vodafone.it or you will be charged standard rates (1 euro/15 min plus .50 connection charge) To activate the iPhone plan, call 42046 and follow the instructions (in Italian). If you bring a non-Italian iPhone into country and try to use it, customer service must be called to register your IEMI with vodafone before you will be able to activate the iPhone plan.

Betekent dit dat ik dan in Italië een prepaid sim-kaart koop, dan bel naar 42046 en dan voor 3 euro per week kan mobiel internetten?

Weet iemand dit of heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-02-10, 23:47
Hamertej Hamertej is offline
• iOS 10.0
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 151
Standaard

Eindelijk gevonden

slotje aub
  #3  
Oud 22-02-10, 23:55
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Misschien kan je delen met ons wat je uitgevonden hebt ?

Ik ga van de zomer ook naar Italie en zou dan eigenlijk ook wel voordelig willen internetten op m'n iPhone.
  #4  
Oud 23-02-10, 00:07
Hamertej Hamertej is offline
• iOS 10.0
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 151
Standaard

Natuurlijk sorry,

https://forum.iculture.nl/f18/iphone-internet/f84/internet-buitenland-roaming/43697-de-iphone-op-vakantie-mobiel-internetten-italie-duitsland.html

hierin staat een link naar een iPhoneclub topic met informatie over Italie en Duitsland.

Groet,
  #5  
Oud 18-05-10, 18:03
psilin psilin is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 20
Standaard

Ik het topic waarnaar wordt verwezen staat dat voor italië een codici fiscale noodzakelijk is. Met mijn gegevens kan ik die echter op de link van de website niet aanmaken.
Mijn italiaans is ongeveer zo goed als nul, maar google translate meldt dat de ingevoerde gegevend niet genoeg verschillen, zodat er verschillende mensen mee bedoeld kunnen worden. Dat gebeurt zowel bij mijzelf als bij mijn vriendin ( en die heeft echt wel een bijzondere naam ).
Hoe kom ik nu aan zo een nummer ? Ik wil nl wel prepaid kunnen gaan internetten aan het einde van de week.
  #6  
Oud 24-05-10, 18:58
psilin psilin is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 20
Standaard

zo, ik zit nu in italie, maar helaas. geen prpaid card kunnen bemachtigen zover.

Hoezo 1 europa ?

Bij het bureau touristique wist men mij te melden dat een fiscaal nummer alleen voor italianen geldt. hoe internet/prepaid op een phone geregeld kan worden weten ze ook daar niet ( marina di massa, dus wel ge-end op een boel toeristen )

----—---------- edit

hehe,
ik heb een italiaanse sim van tim gescoord. Een smartphone prepaid variant van eur 10 voor de sim ( inclusief eur 5 tegoed).
Verder eur 2 per week internet op de phone.
Ik was nu dus eur 12 kwijt. En zonder fiscaal nummer, enkel rijbewijs.

Het was een elektro zaak alhier.

Laatst gewijzigd door psilin; 24-05-10 om 22:27. Reden: Eindelijk een italiaanse sim gescoord
  #7  
Oud 31-05-10, 13:14
psilin psilin is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 20
Standaard

even een korte update na thuiskomst.

Bij de lokale TIM shop heeft men het zogenaamde 'codice fiscale' weten te genereren. Grootste probleem waar de medewerkers tegen aan liepen was de benaming van het land van herkomst. Niet 'Holland', Nederland, Netherlands etc: in het italiaans is het PAESI BASSI.
Met deze tekst is het ook mogelijk op de verschillende websites zelf het codice fiscale te genereren. Vul dit PAESI BASSI in bij het veld 'geboorteplaats'. Wees wel zeker dat het codice fiscale nummer juist is qua opzet en lengte: in totaal zijn het 16 cijfers/letters. Goed voorbereid op reis gaan helpt dus!

Ik ben dus door omstandigheden bij een TIM shop uitgekomen. Voor mij was dat niet meer zo een probleem, aangezien toen ik het eindelijk had geregeld nog maar een paar dagen in italie zou zijn. Als je langer in italië verblijft is uitzien naar een andere provider wellicht een beter alternatief. ( of nogmaals een nieuwe simkaart scoren natuurlijk, daar doen ze voor zover ik heb gemerkt niet moeilijk over )

Uiteindelijk ben ik met 2 simkaarten thuisgekomen: 1 voor de iphone, en 1 voor de umts card. Dit kan ongetwijfeld slimmer, maar door schade en schande wordt men wijs.

Ik schreef al de iphone variant: aanschaf sim kaart a EUR 10, activatie timsmart gratis, gebruik timsmart EUR 2/wk. Daarvoor mag je 200MB data per week met de iphone verstoken. ( en die zijn zomaar op !). Ook na het verlopen van het dataplan kun je de optie niet 'slim' deactiveren en weer opnieuw activeren om zo een nieuwe periode in te gaan.

De 2e simkaart heb ik voor de UMTS card ingezet: aanschaf simkaart wederom EUR 10. Activatie van internet40/internet100 EUR 5, kosten internet40 EUR 9/mnd en internet100 EUR 19/mnd.
internet40/internet100 betekent dat je per 30 dagen respectievelijk 40 of 100 uur mag internetten, zonder datalimiet. Ook hier geldt dat deactivatie/activatie in de lopende periode niet mogelijk is.
Ik was dus voor deze card actief met internet 100 EUR 34 kwijt.

Jammer is het zeker dat TIM geen tussenoplossing lijkt te hebben: een fatsoenlijke datalimiet en onbeperkte tijdsduur. internet40/internet100 is voor de iphone geen oplossing tenzij je de phone uitzet als je hem niet gebruikt. ( en dan ben je dus ook onbereikbaar ). Op de iphone is het immers standaard niet mogelijk om het datanetwerk gebruik uit te zetten.

Nog wel een waarschuwing: check en wees zeker dat de juiste APN settings gebruikt worden. De website van TIM is hier niet altijd even helder in heb ik gemerkt. Voor de iphone én internet40/100 is de APN die ik moest gebruiken: ibox.tim.it ( en niet zoals bij de internet optie stond wap.tim.it )

Op de terugreis wilde ik gebruik maken van 50mb data in het buitenland voor EUR 5/dag. Dat is echter niet goed gegaan ondanks dat ik daar de APN settings wel had gewijzigd in WAP.tim.it. Echter omdat het beltegoed er doorheen was gejaagd, kon ik dat niet testen.

Tot slot: het is mij nog niet gelukt om vanaf de website extra saldo te laden op de simkaarten. De TIM site geeft mogelijkheden van creditcard en paypal. De creditcard optie lijkt niet compatible met mijn rabobak mastercard, en ik wacht nog tot het overgeboekte geld op mijn paypal rekening staat.

Ik ben in italië begonnen bij de lokale mediamarkt ( geheten media world ). Maar zonder codice fiscale nummer -> sorry

Ook bij de verschillende tabachia's heb ik geen succes gehad bij het verkijgen van een italiaanse sim kaart. Opladen gaat daar dan weer wel ( en niet hoeven te knoeien met sms'jes en codes: gewoon aangeven TIM, telefoonnummer, en hoeveelheid geld ( EUR 5, 10 of 20 ) en dan wordt et tegoed vanzelf bijgeschreven.

Succes voor wie dit toepast, en zeer prettige vakantie!

Naschrift: TIM winkels en verkooppunten zijn op te zoeken op voorhand via: http://www.tim.it/tim2006cercanegozi...ercanegozio.do

Laatst gewijzigd door psilin; 31-05-10 om 13:25.
  #8  
Oud 31-05-10, 17:19
JackyBull JackyBull is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard

Hallo luitjes,

Net terug uit Italië en heb geprobeerd om volgens het artikel van vorig jaar, http://www.iphoneclub.nl/34670/met-de-iphone-op-vakantie-mobiel-internetten-in-italie-en-duitsland/, om prepaid en internet te krijgen.

Probleem 1 de tabachia's die ik bezocht konden geen simkaarten leveren.

Uiteindelijk liep ik in Perugia tegen een Wind winkel aan. Daar kon ik voor €15,- een prepaid kaart komen met 5€ tegoed. Daar kon je dan een bundel bij kopen.
Ze hadden me aangeraden de "Mega 100 Ore" te nemen voor €15,- per maand. De boel zou de volgende dag actief zijn.

Probleem 2: Internet werd niet actief. Italianen durven je daarbij niet zo goed te helpen.

Uiteinderlijk kwam ik in Firenze weer een winkel tegen waar verschillende telecomaanbieders werden aangeboden. Ik vroeg daar waarom mijn internet niet wilde werken. Bleek dat ik geen tegoed meer had. Uiteindelijk bleek dat het probleem niet te zijn. Ik had mijn iPhone moeten opstarten.
De meneer die me geholpen had vertelde me dat ik beter voor het "No Stop" had kunnen kiezen. 1 GB voor 9€. Achteraf kwam ik erachter dat dat inderdaad beter was geweest. Als je de internetconnectie aan laat staan dan zijn 100 uur zo op (die had ik dus beter uit kunnen zetten als ik het niet gebruikte). Verder gewoon geïnternet met extra credit. Uiteindelijk nog zo'n 20€ extra uitgegeven aan oplaadkaarten.

Overigens toen het allemaal niet zo goed werkte ben ik via google op een website gestuit die allerlei informatie bood over allerlei aanbieders over de wereld http://prepaid-wireless-internet-access.wetpaint.com/ .
Hierdoor kon ik ook het voicemenu op engelstalig, en dus verstaanbaar zetten. Opladen is dan een eitje.

De bundels zijn overigens met een simpel sms-je weer op te zeggen.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan.
  #9  
Oud 07-08-10, 19:58
Hamertej Hamertej is offline
• iOS 10.0
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 151
Standaard

Net een heerlijke vakantie in Italië achter de rug. Ik had van te voren mijn fiscaal nummer al uitgeprint, en ben een winkel van WIND binnengelopen. Hier stond een hele vriendelijke man die mij helemaal geholpen heeft alles aan te sluiten (via Google Translate ) en alles is gelukt! Perfect internet gehad voor 2 weken! Bedankt iedereen voor jullie reacties en hulp!
  #10  
Oud 09-08-10, 13:07
korna korna is offline
• iOS 8.4.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Standaard

Je hoeft geen Italiaan te zijn, nog in Italie te wonen, om een Codice Fiscale te krijgen. De codice fiscale wordt in Italie gebruikt als burgerservicenummer. Een codice fiscale kan je aanvragen bij de "Agenzie delle Entrate". Je hebt alleen je paspoort/id-kaart nodig om je te identificeren. Het koste mij 15 minuten; 10 minuten wachten en de rest voor het invoeren van mijn gegevens en het uitprinten van een a4tje met de code.

De codice fiscale heb je voor veel dingen nodig in italie. Bijvoorbeeld bij het kopen van een huis, het openen van een bankrekening of bij het kopen van een simkaart.

De site genoemd in de bovenstaande links, om een Codice Fiscale te genereren, is alleen bedoelt om je Codice Fiscale te herinneren! Die site registreert jou code nergens. Er staat ook een waarschuwing dat de gegenereerde code niet altijd correct hoeft te zijn. Ga dus niet een bankrekening openen zonder eerst een Codice Fiscale aangevraagt te hebben bij de Agenzie delle Entrate.


Hier kan je de Agenzie delle entrate vinden:
Agenzia Entrate - Uffici

Agenzia delle Entrate - Codice fiscale: le risposte alle domande più frequenti

Citaat:
Agenzia delle Entrate - Glossary
CODICE FISCALE - TAX CODE
Sequence of characters that identifies every taxpayer (natural persons, companies, legal persons, etc.) in relations with the Revenue Agency and with other bodies and public offices. For natural persons it is determined on personal data, for judicial entities it generally corresponds to the VAT code.

The tax code is automatically assigned to all citizens by the Information System . If it has not been assigned, it is necessary to go to the Office of the Revenue Agency with an identification document; for foreigners, a passport or residence permit (if required by the foreign citizen) are necessary; for newborn infants the birth certificate or the relative self-certification by the parent are sufficient.
The tax code can also be assigned by the offices of the Revenue Agency, by the Municipalities (for newborn infants, within sixty days from their birth) and by consulates (for individuals residing abroad), if they are connected to the IT system of the Revenue Agency.
For natural persons the characters (letters and numbers) of the tax code have the following meaning:
  • the first three letters correspond to the first three consonants of the surname; if the surname has less than three consonants, the initial vowels are used in order to have three characters. If the surname has only two characters, the third character will be the letter X;
  • the same criteria is valid for the first name, which provides the second set of three letters; if the name is formed by more than three consonants, the first, third and fourth are used;
  • the first two numbers correspond to the last two numbers of the year in which the person was born;
  • the ninth character is a letter that represents the month in which the person was born (the following letters are not used: F, G, I, N, O, Q, U, V, Z);
    the following two numbers are the day of birth, which for females is increased by 40 units;
  • characters from 12 to 15 indicate the place of birth;
    and finally, the last character (check box) is calculated by the Tax register according to a specific algorithm.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet in Italië, Duitsland en Frankrijk via microsim op iPad. MMAARRKK Internet in buitenland (roaming) 13 05-01-12 00:15
Internet en iPhone 4 in Italië Schaapherder Internet in buitenland (roaming) 2 26-09-10 12:21
Internet (EDGE) in Italie op 2G steur00 Internet in buitenland (roaming) 0 12-10-09 18:03
Internet in Italie steur00 Vodafone 0 12-10-09 17:20
SIM lockvrije 3 G uit Italië en mobiel internet ® iMark Koopinformatie Rest Europa 0 01-11-08 19:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.