//

Italie Prepaid via TIM 3G

Italie Prepaid via TIM 3G discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Een uitleg hoe ik in Italie heb kunnen internetten. Er zijn verschillende providers, TIM heeft in de kleinere dorpjes (waar ik zat) de beste (enige) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-07-10, 22:19
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Smile Italie Prepaid via TIM 3G

Een uitleg hoe ik in Italie heb kunnen internetten.
Er zijn verschillende providers, TIM heeft in de kleinere dorpjes (waar ik zat) de beste (enige) 3G dekking. Vodafone had alleen bereik via GPRS en Wind geen enkele dekking (in de buurt van Gardameer).

SIM Kaart
Ik ben naar een Expert electronica zaak gegaan en een TIM sim card gekocht. Het schijnt niet veel uit te maken welke kaart het is. Ik kreeg een "TIM welcome home Romania card" mee. De kaart kost 5 euro en je moet een ID laten zien om deze te activeren, een NL rijbewijs was voldoende. Binnen 1 minuut was de registratie gedaan.

Ik moest nog een soort disclaimer in tweevoud ondertekenen in het Italiaans voor de adminstratie/wettelijk en alles klaar.

Pakket
De activering van de kaart kostte ook nog 5 euro en het pakket wat ik heb genomen is de "Internet 100", dit is 100 uur internet (6000 minuten) die je binnen een maand moet/mag opmaken.
In de winkel waar je de sim kaart koopt zetten ze dit gelijk actief.

Er zijn overigens twee interessante paketten te krijgen;
Internet 40 (40 uur dus
Internet 100
Navigare da PC - Internet - TIM

Prijs
Bijelkaar ben ik dus kwijt;
5 euro sim kaart
5 euro activering
19 euro "Internet 100"
Totaal dus 29 euro

Winkel uitlopen en klaar.

Sim kaart in de telefoon, hierdoor wordt de kaart geactiveerd. En na twee uur verplichtte wachttijd kun je internetten (moest wel de iPhone opnieuw opstarten).

Nu kun je dus zonder problemen internetten, en 6000 minuten is best wel veel. Als het overigens op is dan kun je gewoon weer voor 19 euro 6000 nieuwe mninuten kopen.

Belangrijk
In Italie is data prepaid anders dan in NL, het is een soort abonnement wat doorloopt en als je dus ooit weer dezelfde sim kaart later wilt gebruiken zie je dat elke maand 19 euro is afgeschreven voor weer 6000 minuten.

Je moet dus aktief de prepaid bundel stoppen! Hiervoor heb je een account nodig bij www.tim.it
Citaat:
Als er niet genoeg saldo op staat blijkt dat de bundel automatisch opgezegd wordt
Handmatig opzeggen kan overigens pas 24 uur voor het tijdstip dat deze afloopt!
En natuurlijk ervoor zorgen dat je niet over de 6000 minuten komt anders betaal je weer het gewone tarief.

Account aanmaken
Een beetje gezond verstand (Registrati is registreren, Vai is Verder en Bing translator was mijn vriend). Alles is alleen in het italiaans!
Gegevens die je moet invullen is naam, nickname, emailadres, controle vraag en geboortedatum en natuurlijk een password. Dit leverde bij mij veel problemen op tot ik erachter kwam dat dit alleen uit 8 getallen moest bestaan (niet te makkelijk)
Daarna krijg je een sms met activerings code (twee engelse woorden!)

en als je die hebt ingevuld ben je er.

Inloggen op de site
Lukte gewoon niet met explorer bij mij??? zal wel aan mij liggen.
Daarna met Safari geprobeerd en gelijk binnen.




Bij de 3 markeringen zie je de belangrijkste informatie;
De eerste is DISATTIVA oftewel UITZETTEN, ga je weg uit Italie dan moet je deze dus aanklikken om de "Internet 100" te stoppen.
De andere twee markeringen zijn de minuten die je nog over hebt en de datum voor de huidige bundel.

iPhone app
TIM heeft ook een leuke iPhone App (119 Self) waarmee je alles in de gaten kunt houden maar niet kan deactiveren.

Startscherm, kies promozione attive (aktieve bundels)


Kies hier de Internet 100 bundel


En hier zie je de info die je wily weten met onderaan de melding at ik nog 4965 minuten over heb

De applikatie werkt alleen goed vanuit Italie schijnt het, anders moet je inloggen met sms codes.

Zo, hier moet je mee uit de voeten kunnen komen in Italie, succes ermee als je dit probeert. Het uitzoeken kostte het meeste tijd, het aankopen en activeren was in 10 minuten gebeurt (excl wachttijd).

Voetnoot
Na activering heb ik het sim kaartje in een soort MiFi gestopt en mijn Vodafone NL kaart weer in de iPhone. Hierdoor was ik gewoon onder mijn NL nummer bereikbaar (als de dekking hettoeliet zoals je in de screenshots kunt zien) maar kon toch internetten zowel via laptop als iPhone.
Daarnaast kon ik de MiFi gewoon uitzetten zodat de verbinding echt verbroken werd en er geen minuten meer werden verbruikt. Je zal anders bij ios4 via instellingen>netwerk>mobiele data de dataverbinding uit moeten zetten. ios 3 of lager kan dat zelfs niet eens!

Voetnoot 2
APN; ibox.tim.it
username en password leeg laten
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg tim.jpg‎ (57,9 KB, 467x gelezen)
Bestandstype: png IMG_1209.PNG‎ (59,4 KB, 439x gelezen)
Bestandstype: png IMG_1210.PNG‎ (49,2 KB, 432x gelezen)
Bestandstype: png IMG_1211.PNG‎ (84,6 KB, 433x gelezen)
Bestandstype: png sms.png‎ (98,5 KB, 438x gelezen)

Laatst gewijzigd door gkho; 14-07-11 om 23:32. Reden: nieuwe info; afloop bundel gaat vanzelf
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-10, 13:20
jefjef jefjef is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Achterhoek
Berichten: 48
Standaard

Top! Dank je. Jammer genoeg net te laat. Ben net terug uit italie met een telg rekening van 350
  #3  
Oud 07-08-10, 14:50
tomic22 tomic22 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: omg. Utrecht
Berichten: 64
Stuur een bericht via Yahoo naar tomic22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jefjef Bekijk bericht
Top! Dank je. Jammer genoeg net te laat. Ben net terug uit italie met een telg rekening van 350
Ik ga daarentegen in september en dit is precies wat ik nodig had!

Thanks voor de enorme mooie en geode beschrijving.
  #4  
Oud 31-05-11, 22:29
Speedy72 Speedy72 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Berichten: 30
Standaard

Heeft iemand enig idee of dit nog werkt? Ik kan op de tim.it website geen prepaid internet 100 sim vinden.
  #5  
Oud 01-06-11, 11:03
Zork9999 Zork9999 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speedy72 Bekijk bericht
Heeft iemand enig idee of dit nog werkt? Ik kan op de tim.it website geen prepaid internet 100 sim vinden.
Wat ik kan zien werkt dit nog perfect.
http://www.prepaidgsm.net/en/italia/data_italy.html
hier een mooi overzicht van alle telecom providers m.b.t prepaid 3g.

Hier ook nog een website me daarin alle providers en redelijk up-to-date.
Prepaid DATA in Italy - PrePaidGSM.net Forum

Ga deze zomer naar italy zou wel lekker zijn om te kunnen internetten op onze iphone's of ipad

Laatst gewijzigd door Zork9999; 01-06-11 om 11:14.
  #6  
Oud 01-06-11, 11:18
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Goed om te weten. Mocht T-Mobile toch niet per 1 Juli het Travel & Surf pakket gaan aanbieden dat heb ik dit nog als alternatief. Bedankt voor de kick, Speedy72.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #7  
Oud 02-07-11, 00:09
tkim tkim is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard

Hallo GKHO,

Ik ga ook naar het gardameer en ben erg blij met je tips, kun je toevallig aangeven waar je de Sim hebt gekocht??

Bij voorbaat dank !!

Tjeerd
  #8  
Oud 02-07-11, 02:08
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard Waar?

Ik ben hier geweest;

Videogarda Expert S.R.L.
Via Santa Caterina, 109, 38062 Arco TN, Italië
+39 0464 552380 ‎ · videogarda.it
  #9  
Oud 16-07-11, 17:17
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Talking Werkt in 2011 nog steeds

Net weer in Italie geweest. Op Elba waren alleen TIM, Vodafone en Wind beschikbaar. Dus mijn oude TIM kaart weer genomen. Internet 100 is nog steeds beschikbaar. Eerst geprobeerd in een sigarenzaakje dat ook TIM kaarten opwaardeert. Echter ze deden daar alleen spraak, geen data (of wisten niet hoe). Daarna naar een Mediamarkt (Mediaworld in Italie) gegaan en daar binnen 10 minuten klaar met een 19 euro Internet 100 update, een 5 euro activatiekosten en je moet ook minimaal 1 euro beltegoed hebben om gebruik te maken van het netwerk. Had ik net zitten emmeren met mijn beltegoed en was dit net onder de 1 euro gekomen. Dus ook 5 euro beltegoed erbij genomen.
Kortom, weer precies 29 euro kwijt. Maar wel zorgeloos internetten (100 uur in 14 dagen is best wel te doen).

Ik hoefde verder geen ID meer te laten zien o.i.d. aangezien het een bestaande kaart was (wel was het handig dat ik het TIM NMU nummer (staat op het envelopje waar de kaart in zit als je hem koopt) bij me had van verleden keer).

Ik hoefde verder ook niets meer te activeren. 5 uur later mijn MiFi (E585 Huawei) aangezet en gelijk draaien.

Het advies in de winkel was wel om minimaal 5 uur te wachten want als je eerder probeert in te loggen gaat TIM SMSjes sturen dat het je moet wachten e.d. en elk SMSje kost je weer geld. En zodra je onder de euro beltegoed bent werkt het niet meer.

Met de MiFi dus geconnected aan 2 iPhones een Android, Macbook, iPad en WIndows laptop (max 5 tegelijk).
Internet 100 is geen databundel maar gewoon 6000 minuten internet, dus iedereen kon onbeperkt zijn gang gaan.

Oh ja, mijn totale dataverbruik was ongeveer 9 GB , daar kan geen travel en surf tegenop...

Hier kun je de Mediaworlds vinden



of kijk naar het TIM logo als je ergens langs komt


Laatst gewijzigd door gkho; 22-07-11 om 16:01. Reden: Dateverbruik en locaties toegevoegd
  #10  
Oud 28-07-12, 21:41
Italy2012 Italy2012 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 1
Standaard

Beste forumleden,

Ik ben zojuist teruggekomen uit Italië, na 2 mooie weken vakantie. Gedurende deze trip heb ik gebruik gemaakt van bovenstaande tips. Echter, ik heb bij TIM gebruik gemaakt van prepaid voor tablet (1gb). Dit kostte mij totaal €19. Het werkte perfect, installatie was eenvoudig (zoals hierboven beschreven, top!).

Nu wil ik graag deze dienst stilzetten, maar dat is me tot op heden nog niet gelukt. Ik kan geen profiel aanmaken op de TIM site, omdat er naar een Italiaans adres wordt gevraagd. Dat heb ik natuurlijk niet.

Weet iemand raad?
Is er ergens een telefoonnummer dat ik kan bellen met assistentie in het Engels?
Wat gebeurt er als ik niets doe?

Alvast veel dank voor jullie hulp,

Martin
  #11  
Oud 29-07-12, 03:12
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Als er geen/niet genoeg tegoed op je kaart staat stopt de prepaid aan het einde van de prepaid periode automatisch.
Support in het engels kun je naar mijn ervaring wel vergeten
Als je het zelf stop wil zetten kan dit, dacht ik, pas 24 uur voordat de periode afloopt. Dus als je prepaid een maand geldig was dan is dat dus op de 29ste of 30ste dag. Moet je wel in Italie zijn.
  #12  
Oud 29-07-12, 10:36
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gkho Bekijk bericht
Als er geen/niet genoeg tegoed op je kaart staat stopt de prepaid aan het einde van de prepaid periode automatisch.
Support in het engels kun je naar mijn ervaring wel vergeten
Als je het zelf stop wil zetten kan dit, dacht ik, pas 24 uur voordat de periode afloopt. Dus als je prepaid een maand geldig was dan is dat dus op de 29ste of 30ste dag. Moet je wel in Italie zijn.
Dezelfde ervaring. Stopt vanzelf.
  #13  
Oud 21-09-12, 18:39
cumme cumme is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Standaard

Mijn ervaring. Ik kocht een prepay TIM kaartje voor 10€ in een Expert electronica winkel waar ze geen Engels konden (enkel Italiaans en Duits), ze zeiden dat er nog een herlading van 2,5€ bij moest. Ik heb ook documenten moeten ondertekenen en ID kaart tonen waarvan ze een kopie namen. Na max. 48u zou de kaart geactiveerd zijn. Ik wou de optie enkel 250 Mb/week. Dat was geen probleem. Na 48u : niks. Toevallig die dag in Venetië waar een TIM shop was. Deze bracht alles in orde op 5 minuten met als resultaat 500 Mb/week. Die 500 Mb was op die week, en de 2e week had ik opnieuw 500 Mb. De website van TIM is uitsluitend in het Italiaans, waar ik amper iets van kan maken, maar ik kon nog wel mijn resterende Mb's uitlezen. Snelheid op 3G was prima en kon ook de tethering aanzetten waardoor ik kon surfen op mijn laptop. Mijn advies : let op waar je iets koopt en vraag iets dat onmiddellijk kan geactiveerd worden, geloof zeker niet dat het na 48u wel in orde zal komen. Zo een TIM shop vind je niet overal. Ook die 2,5€ kon die persoon van de TIM shop niets terugvinden, die Expert shop had die nodeloos aangerekend. Verder was het een zeer goedkope oplossing om te kunnen surfen 2 weken in Italië, 10 € voor 1 Gb Plus die 10€ kon ik nog opbellen of sms'en.
  #14  
Oud 02-07-13, 18:35
jrepko's schermafbeelding
jrepko jrepko is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: -
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Italy2012 Bekijk bericht
Beste forumleden,

Ik ben zojuist teruggekomen uit Italië, na 2 mooie weken vakantie. Gedurende deze trip heb ik gebruik gemaakt van bovenstaande tips. Echter, ik heb bij TIM gebruik gemaakt van prepaid voor tablet (1gb). Dit kostte mij totaal €19. Het werkte perfect, installatie was eenvoudig (zoals hierboven beschreven, top!).

Nu wil ik graag deze dienst stilzetten, maar dat is me tot op heden nog niet gelukt. Ik kan geen profiel aanmaken op de TIM site, omdat er naar een Italiaans adres wordt gevraagd. Dat heb ik natuurlijk niet.

Weet iemand raad?
Is er ergens een telefoonnummer dat ik kan bellen met assistentie in het Engels?
Wat gebeurt er als ik niets doe?

Alvast veel dank voor jullie hulp,

Martin
Gewoon het adres van je hotel of zo gebruiken, incl telefoonnummer. Ze doen toch niets met dat adres.
__________________
iPhone 6+ 64GB FW: 8.2; 2*Apple TV3; iMac 24"-3.06Mhz, 1Tb, 8GB; Timecapsel 3TB; iPad4+3G 64 GB; 2*iPhone 5S 32GB FW: 8.2; 2*iPad2 16GB
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Prepaid internetten Italie jvdv23 Internet in buitenland (roaming) 3 26-08-09 21:54
Iphone 3G vodafone Italie prepaid RichardVV Archief 2 05-08-08 10:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.