//

Accu loopt snel leeg in het buiten land

Accu loopt snel leeg in het buiten land discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Zijn er meer gevallen buiten jou bekend? Als het een bug zou zijn zou het toch (veel) meer voor moeten komen....?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10-03-11, 21:20
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zijn er meer gevallen buiten jou bekend? Als het een bug zou zijn zou het toch (veel) meer voor moeten komen....?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 29-03-11, 11:08
Caspar Caspar is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard

Hier hetzelfde, zakelijke gebruikers met een iPhone 3GS, in het buitenland bellen ze wel gewoon maar Data Roaming staat uit, de batterij is dan in no-time leeg... Zodra ze weer in Nederland zijn is alles weer in orde.
  #23  
Oud 30-06-11, 20:46
Benny Jolink Benny Jolink is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard

Ter info:

Ik kom zojuist terug uit Frankrijk en had mijn iPhone mee om te kunnen bellen en als iPOD. Ik heb dus gedurende 2 weken geen internetverbining op deze iPhone gehad (dataroaming en Wi-Fi uit).

Eerste week geen enkel probleem gehad, maar de tweede week ging het helemaal mis, binnen 6 uur van 100% naar 0%, zelfs als ik me helemaal niet aanmelde op het netwerk (SIMLOCK ON) (bij wijze van test geprobeerd).
- 3G uit
- Wi-Fi Uit
- Vliegtuigmodus AAN
- Dataverkeer uit
- Alle processen gekillt via SBS SEttings voor en na Reboot

Ook dan liep hij helemaal leeg binnen 6 uur.

Omdat ik hem een keer had laten vallen in het gras dacht ik dat de batterij kapot was gegaan, maar op het moment dat ik NL inreed en ik de telefoon weer aanzette functioneerde hij weer normaal en kan ik weer ongeveer een dag met een batterij met intensief gebruik.

Het zou heel goed kunnen dat het Exchange Account van mijn werk de problemen veroorzaakte, misschien door het wijzigen van het wachtwoord in dit profiel.

Ik heb de exacte oorzaak niet kunnen achterhalen, maar ben al lang blij dat het weer werkt en het geen hardware issue is.
  #24  
Oud 30-06-11, 21:08
renshouben renshouben is offline
• iOS 11.0 beta
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 27
Standaard

ja, ik denk ook dat het aan een sync profiel ligt, alleen volgens mij kan je dat niet uitzetten.
Naar mijn idee probeert hij elke keer verbinding te maken omdat hij geen verbinding kan krijgen probeert hij nogmaals etc etc
  #25  
Oud 30-06-11, 21:11
Benny Jolink Benny Jolink is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard

Daar lijkt het op inderdaad, het mailproces dat ik handmatig kill via SBSSettings wordt automatisch herstart. Ik weet niet of het bij iedereen pas na een week opspeeld of dat er op de een of andere manier een behandeling/gebeurtenis de situatie triggered.
  #26  
Oud 30-06-11, 21:15
renshouben renshouben is offline
• iOS 11.0 beta
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 27
Standaard

ik heb het ook al na 2 dagen gehad, een vriend na 3 dagen, er is geen peil op te trekken.
inmiddels heb ik er geen last meer van, ik heb een internationaal data abb, vodafone passport 1,50 per dag in het buitenland, gebruik je data dan betaal je, gebruik je geen data betaal je niet.
  #27  
Oud 30-06-11, 21:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Pfff als dit mij binnenkort ook te wachten staat als Vodafone abonnee straks op vakantie, dan trek ik gewoon die hele simkaart eruit.
Koop ik wel een prepaid simkaartje....

Laatst gewijzigd door ballegooier; 01-07-11 om 09:36.
  #28  
Oud 30-06-11, 21:49
renshouben renshouben is offline
• iOS 11.0 beta
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 27
Standaard

dit heeft niets met vodafone te maken
  #29  
Oud 01-07-11, 09:38
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

^^ oh, ik kreeg de indruk dat het vooral (uitsluitend?) Vodafone abonnees betrof hier.... Maar mogelijk dat het aan een Exchange / Active Sync (?) account kan liggen? Die heb ik ook ingesteld (werkmail) misschien dat het helpt om die account dan te wissen van m'n iPhone. Stel ik die wel weer in als ik weer thuis ben... Nou ja, ik ga het meemaken.
  #30  
Oud 01-07-11, 19:05
Dprins Dprins is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2
Standaard Accu loopt snel leeg in het buiten land

Als ik thuis ben dan kan ik 2 tot 3 dagen doen met een accu maar zodra ik de grens over ben loopt hij binnen een 8uur leeg.
Ik heb dataroming bleutooth Wi-Fi 3G uitstaan en hand matig een provider geselecteerd maar nog steeds het zelfde.
Iemand enig idee of een handige app die verteld wat er zo actief is op mijn Iphone.
Verdere discussie volgen http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/94476-accu-loopt-snel-leeg-buiten-land-new-post.html

Laatst gewijzigd door Dprins; 02-07-11 om 11:18. Reden: Kon bericht niet verwijderen!!
  #31  
Oud 02-07-11, 01:22
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ik heb dit probleem ook gehad. In de autolader gehad en hij was vol toen we 's avonds het hotel ingingen. Alle apps afgesloten en de volgende ochtend dat bekende rode streepje. Ik zette hem daarna 's nachts uit.
  #32  
Oud 03-07-11, 11:41
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Diverse discussies samengevoegd.
  #33  
Oud 07-07-11, 15:35
Dprins Dprins is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2
Smile accu snel leeg in het buitenland

Ik heb alles uit gezet dacht ik tot ik er achterkwam dat een heleboel Apps locatie bepaling doen. Dit kun je via instellingen--> algemeen--> locatievoorzieningen uitzetten en wal la ik had mijn normale accu weer terug doe nu ook in het buitenland er weer 2 dagen met gemak mee.
Ik hoop dat dit voor jullie ook werkt ik ben er blij mee.
  #34  
Oud 07-07-11, 16:27
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Tja, ik had er al heel wat handmatig uitgezet. Maar Navigon heeft toch locatiebepaling nodig. Maar misschien toch eens goed om daar de volgende keer eens nauwkeuriger naar te kijken. Bedankt.
  #35  
Oud 21-07-11, 17:52
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard

Ben net terug uit Spanje en heb totaal geen probleem gehad met de iPhone 4 zowel mijn man en ik hebben een 4 maar beide deden het prima data roaming uit gezet af en toe wel op Wi-Fi geweest.

echt geen probleem bij mij ging de iphone juist opvallend lang mee kon wel 4 dagen met een lading doen.
uieraard wel gebeld en gesmst met het toestel.

had wel voor de zeker heid internet helemaal uitgezet dus niet alleen dataroaming.

Laatst gewijzigd door nance30; 22-07-11 om 09:35. Reden: via de iphone mijn bericht niet kunnen afmaken nu aangepast via de pc
  #36  
Oud 21-07-11, 18:59
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Jullie hebben toch wel dataroaming uitgeschakeld of uitgeschakeld laten staan?
  #37  
Oud 21-07-11, 23:12
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb m'n Exchange account gewoon uitgezet voor ik op vakantie ging (instellingen, mail/agenda/contactpersonen, accounts) Kwam ik ook niet in de verleiding werkmail te lezen Toen ik thuiskwam de 'schuifjes' van de Excange account weer op 'aan' gezet.

Verder heb ik af en toe Dataroaming aan gezet om te kunnen internetten, maar stond meestal uit (of zelfs in vliegtuigmodus) Gelukkig geen problemen gehad met rap leeglopende batterij...
  #38  
Oud 21-07-11, 23:46
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Dat heb ik allemaal uitgezet en ook locatievoorziening. Toch in een nacht helemaal leeggelopen.
  #39  
Oud 22-07-11, 09:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto Bekijk bericht
Dat heb ik allemaal uitgezet
Wat? Je Exchange account uitgezet?
  #40  
Oud 07-09-11, 14:07
Shockstrut Shockstrut is offline
• iOS 11.0
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 47
Standaard

Ik heb hetzelfde met 4.3.5 op mijn 3GS. Ga nu die tips proberen op http://forums.whirlpool.net.au/archive/1619327, zoals eerder gemeld. Hopelijk helpt dit, wat het is zwaar vervelend als je je telefoon niet nonstop kan laden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Accu zeer snel leeg, nieuwe accu een optie? Jarno05 iPhone algemeen 3 29-03-11 19:53
Accu ineens snel leeg speedieiphone iPhone algemeen 10 05-01-11 16:50
Accu snel leeg en ook weer snel vol?! Sebastiaan iPhone algemeen 52 01-01-11 00:22
accu best snel leeg iDavid iPhone algemeen 5 20-08-10 15:12
Accu snel leeg? iFooon Archief 2 27-07-09 21:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:15.