//

Roaming data verbruik meten!

Roaming data verbruik meten! discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Na thuiskomst van een paar dagen Duitsland een rekening van 30 euro van voddiefoon binnen. Had de 2 euro/35MB blox per dag aan staan maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-08-11, 19:55
Nono_Home Nono_Home is offline
• iOS 5.1.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 47
Standaard Roaming data verbruik meten!

Na thuiskomst van een paar dagen Duitsland een rekening van 30 euro van voddiefoon binnen. Had de 2 euro/35MB blox per dag aan staan maar volgens de vodden was ik er een dag ruim overheen gegaan.... Ik check m'n verbruik met "MyDataUsage" en zat dik onder die lemiet... Ik mail dus en krijg als antwoord:

Helaas kunnen deze tellers niet alles meten dat op het netwerk gebeurd. Een netwerk bestaat namelijk uit verschillende lagen en bij Voddiefoon meten we alle lagen, maar een Datateller kan niet alle lagen meten. Dit vanwege beperkingen en restricties.

Kan dit kloppen??? En zijn er wel data tellers die alle "lagen" kunnen meten??

Tx
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-11, 20:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Jouw appje kan dataverkeer meten op de OSI-lagen:

OSI-Layer 4 = Transport
OSI-Layer 5 = Session
OSI-Layer 6 = Presentation
OSI-Layer 7 = Application

Jouw appie kan geen dataverkeer meten op de OSI-lagen:

OSI-Layer 1 = Physical
OSI-Layer 2 = Data Link
OSI-Layer 3 = Network

Op de lagen 1, 2 en 3 is er heel wat dataverkeer dat jij niet ziet, alleen al om de 3G verbinding in stand te houden (plus nog een boel andere dingen).
  #3  
Oud 03-08-11, 20:07
Nono_Home Nono_Home is offline
• iOS 5.1.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 47
Standaard

Ok!! thanks dat was snel...maar zijn er App's die layer 1tm3 wel kunnen meten en is het "waarschijnlijk" dat deze lagen zo'n groot verschil brengen??
  #4  
Oud 03-08-11, 23:26
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heb je (ook al) geen sms gekregen bij 90% verbruik van je daglimiet? Ik hield het bij met de info in de Instellingen app van de iPhone zelf. Heb de rekening nog niet gezien, maar ik zette dataroaming gewoon uit als ik aan de 30mb dreigde te komen (wat al erg snel was) Het blijft een vorm van 'vakantiegeld' voor de providers dit, elke zomer weer vallen de slachtoffers bij bosjes. En daarna dik $$ betalen maar.
  #5  
Oud 04-08-11, 08:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nono_Home Bekijk bericht
Ok!! thanks dat was snel...maar zijn er App's die layer 1tm3 wel kunnen meten en is het "waarschijnlijk" dat deze lagen zo'n groot verschil brengen??
Ik denk niet dat er een app bestaat die het dataverbruik kan meten op de lagen 1, 2 en 3. Moest er zo'n app al bestaan dat zou die constant moeten draaien in de achtergrond, ook als het iDevice is slaapmodus staat.

Zo'n app zou er dan hoofdzakelijk voor zorgen dat de beroemd-beruchte "Batterijverbruik" topics van dit onvolprezen forum overspoeld worden met nieuwe posts.

Bij roaming in het buitenland is er meer dataverbruik op de lagen 1, 2 en 3 omdat niet alleen de 3G verbinding in stand gehouden moet worden. Er moet oa. ook regelmatig gekeken worden of jij nog mag roamen en met welke bandbreedte. Om het maar even simplistisch uit te drukken.
  #6  
Oud 04-08-11, 09:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zou de 'gebruik' sectie onder -instellingen, algemeen- dat ook niet kunnen?
  #7  
Oud 04-08-11, 09:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Zou de 'gebruik' sectie onder -instellingen, algemeen- dat ook niet kunnen?
Indien dat het geval is zouden de metingen min of meer overeen moeten komen met de metingen van de provider.
  #8  
Oud 04-08-11, 21:37
Nono_Home Nono_Home is offline
• iOS 5.1.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 47
Standaard

ach het geld maakt me niet zo veel uit het is meer het arrogante gedrag van de vodden die ik niet kan checken op deze manier!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Data verbruik meten per app dafoolio iPhone Apps 11 31-01-12 23:29
Data-roaming? Uit of aan? Cgold Internet in buitenland (roaming) 29 09-08-11 22:50
Wi-Fi data verbruik het zelfde als mobiel data verbruik ? ceesboersen Wi-Fi 1 24-11-10 23:06
Data roaming Radical Madness Odido (T-Mobile) 3 21-08-09 12:07
Data Roaming uitzetten? BadSide Internet in buitenland (roaming) 19 27-11-08 09:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.