//

Tethering onder firmware 4.2.1

Tethering onder firmware 4.2.1 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds twee weken ben ik in het bezit van een zwarte iPhone 4.2.1 Echter, geen internet maar wel een KPN abonnement. Bij Instellingen/Algemeen/Netwerk/zit bij de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 24-12-10, 02:27
zomer zomer is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Angry Geen internet (3G) maar tethering blijft zoeken

Sinds twee weken ben ik in het bezit van een zwarte iPhone 4.2.1
Echter, geen internet maar wel een KPN abonnement. Bij Instellingen/Algemeen/Netwerk/zit bij de optie 'Internet-tethering' geen aan/uit knop maar deze blijft zoeken (draaiend cirkeltje). Al via iTunes hersteld maar ook dat geeft geen oplossing.
Hoe krijg ik dit zoeken naar Tethering uit en hoe krijg ik wel 3G?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #102  
Oud 05-01-11, 01:20
Poeke Poeke is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 16
Unhappy

Ik heb gisteren mijn iPhone 3GS met 3.1.2 met jailbreak geupdate via itunes naar 4.2.1. De jailbreak is vervolgens vlekkeloos verlopen, behalve dat ik mijn Tetheringfunctie kwijt ben. Onder netwerk is deze niet meer aanwezig. Ik heb het hele forum doorgekeken voor een oplossing maar kan helaas niets vinden wat helpt. Het custom ipcc file uploaden werkt niet. Mis ik iets? Stuur me anders even een bericht dan geef ik mijn msn.

Alvast heel erg bedankt, Kim
  #103  
Oud 09-01-11, 17:47
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

ik krijg itunes niet in carrier testing mode..
  #104  
Oud 21-01-11, 21:40
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Ik wil in ieder geval Bluevoice bedanken, het heeft bij mij gewerkt, ik kan nu middels iPhone 4 met Vodafone op FW 4.2 en carrier 9.0 tetheren!

BEDANKT!

Laatst gewijzigd door EN-IS; 22-01-11 om 17:54.
  #105  
Oud 23-01-11, 23:59
bopebrasil bopebrasil is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard Gelukt!

Na dagen lang vanalles te hebben geprobeerd is het me eindelijk gelukt om tethering werkend te krijgen onder 4.2.1. De methode die ik gebruikt heb vereist wel een jailbreak. Door middel van de commcenter patch is het mogelijk om custom IPCC's te gebruiken. Ik heb het carrier.plist bestand aangepast en overbodige dingen eruit gehaald, zodat ik niet op Carrier 9.0 hoef te zitten. Hij staat nu netjes op VF 9.1, de irritante doorschakel-melding is weg en de voicemail knop werkt ook, en tethering natuurlijk

Installeer eerst de commcenter-patch
1. File downloaden van HIER
2. File kopiëren naar je iPhone
3. File op je iPhone installeren dmv SSH met deze command: dpkg --install CCPatch.wortel.4ALL4.deb of gewoon via iFile installeren. Reboot de telefoon.

Vodafone_nl.bundle installeren
4. Installeer de officiële IPCC van Vodafone die in dit topic gepost is.
5. SSH naar de juiste locatie (var/mobile/Library/Carrier Bundles/iPhone/Vodafone_nl.bundle
6. Kopieer de bestanden uit deze ZIP naar die locatie.
7. Herstart de telefoon. Ga vervolgens naar Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen. Nadat het toestel weer opnieuw opgestart is werkt het perfect

Ik heb dit op 2 iPhone's geprobeerd en het werkt op allebei. Succes!

Laatst gewijzigd door bopebrasil; 24-01-11 om 00:17.
  #106  
Oud 24-01-11, 17:07
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS Bekijk bericht
Ik wil in ieder geval Bluevoice bedanken, het heeft bij mij gewerkt, ik kan nu middels iPhone 4 met Vodafone op FW 4.2 en carrier 9.0 tetheren!

BEDANKT!
Graag gedaan!
__________________
Hacking the iPhone since 07-09-'07
  #107  
Oud 27-01-11, 21:26
PaneVino PaneVino is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Nieuw-Vennep
Berichten: 27
Standaard

Graag gedaan (aangezien de handleiding en files voor een deel van mijn hand zijn )
  #108  
Oud 04-02-11, 20:39
DeBar0n's schermafbeelding
DeBar0n DeBar0n is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Bollenstreek
Berichten: 77
Standaard

Helaas werkt dit truckje met 4.3 niet meer
  #109  
Oud 04-02-11, 23:58
Poeke Poeke is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 16
Standaard

bopebrasil; zit er een kans in dat deze oplossing er ook komt voor T-mobile?
  #110  
Oud 07-02-11, 14:58
Maatje36's schermafbeelding
Maatje36 Maatje36 is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 2
Standaard

Thx bobebrasil, Het heeft bij mij ook gewerkt! Zeer dankbaar
  #111  
Oud 07-02-11, 16:29
F16Driver F16Driver is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

Ok de situatie:

Ik heb een Iphone 4 (16GB) die draait op iOS 4.2.1 en ik gebruik het netwerk van T-Mobile, hij is recent via de untethered Jailbreak van Greenpois0n gejailbreaked (achteraf een beetje onzinnig want ik doe er niks mee). Ik heb met een simkaart van Vodafone mijn iPhone simlockvrij gemaakt. Maar nu krijg ik nogsteeds geen menu optie `tethering´ of Mobiel Data Netwerk. Deze zie ik echter wel als de Vodafone simkaart erin zit. Maar aangezien mijn abo hier niet op staat is dat vrij zinloos. Het werkt ook niet dmv het installeren van een profiel van help.BenM.at | BENM.AT

Dit is ongeveer waar mijn kennis ophoudt, kan iemand mij verder helpen?
  #112  
Oud 07-02-11, 17:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Providers die door Apple officieel ondersteund worden, waaronder sinds jaar en dag al t-mobile, hebben tethering meestal afgesloten via Apple. Nu komen daar vanaf iOS 4.3 ook andere telcos bij zoals Vf en misschien ook wel KPN (er worden nu al IPCC profielen van verspreid door Apple, maar die kun je nog weigeren, in iOS 4.3 zitten ze waarsch. ingebakken in de firmware.... )
Vanaf dan is iedereen de *** die een provider gebruikt die tethering niet afgesloten heeft via Apple's IPCC profielen, tenzij je jailbreakt en een andere jailbreak tethering alternatief gaat gebruiken.

Ik zit nog op carrier 9.0 (vodafone) maar moet dagelijks een pop-up wegklikken en zodra ik upgrade naar 4.3 ben ik tethering ook kwijt denk ik....

Laatst gewijzigd door ballegooier; 07-02-11 om 17:08.
  #113  
Oud 10-02-11, 04:24
peter1968 peter1968 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 44
Talking tethering

ook ik was slachtoffer ;-) na de update en nieuwe jailbreak en de instelling van vodafone kon in niet meer tetheren.

alleen stond er nog stel tetheren in. (contact opnemen met vf )

ben in Cydia gaan zoeken en kwam daar tetherme tegen dit programmaatje moet je kopen (he wat een rot woord ;-) ))

maar goed ik he er al eerder beter ervaringen mee dus ik heb die 1 dollar 30 omgerekend een euri betaald via Paypal (moet je wel een account voor hebben) en het programmaatje gedownload en ja hoor tijdens de inst. wordt de verbinding met je prov ff verbroken en restart je springboard, en moet je ff je simlockcode invoeren maar dan zie je prompt bij instellingen algemeen netwerk internet tetering uit staan daar kan je tethering weer aanzetten en lkr gebruiken.

was mij die euro wel waard dan maar een roosje minder met valetijn hahah

succes
  #114  
Oud 10-02-11, 04:29
peter1968 peter1968 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 44
Standaard tethering

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F16Driver Bekijk bericht
Ok de situatie:

Ik heb een Iphone 4 (16GB) die draait op iOS 4.2.1 en ik gebruik het netwerk van T-Mobile, hij is recent via de untethered Jailbreak van Greenpois0n gejailbreaked (achteraf een beetje onzinnig want ik doe er niks mee). Ik heb met een simkaart van Vodafone mijn iPhone simlockvrij gemaakt. Maar nu krijg ik nogsteeds geen menu optie `tethering´ of Mobiel Data Netwerk. Deze zie ik echter wel als de Vodafone simkaart erin zit. Maar aangezien mijn abo hier niet op staat is dat vrij zinloos. Het werkt ook niet dmv het installeren van een profiel van help.BenM.at | BENM.AT

Dit is ongeveer waar mijn kennis ophoudt, kan iemand mij verder helpen?

lees me berichtje hierboven even wellicht dat t jou ook kan helpen?
  #115  
Oud 13-02-11, 23:11
F16Driver F16Driver is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1968 Bekijk bericht
lees me berichtje hierboven even wellicht dat t jou ook kan helpen?
Werkt, Bedankt!
  #116  
Oud 14-02-11, 21:06
Hans Nuenen Hans Nuenen is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Nuenen
Berichten: 133
Standaard

kan iemand mij vertellen als je de carrier update doet van KPN of je dan nog steeds tethering kan gebruiken, zit nog op 4.2.1 en werkt nog perfect, iemand een idee ?????
  #117  
Oud 22-02-11, 14:04
marcvth marcvth is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ron_g Bekijk bericht
Jazeker!

Ga naar settings --> general --> reset. Daar kies je de optie reset network settings. Je iphone vraagt je om een bevestiging om naar factory settings te gaan. Klik op YES. Je iphone gaat dan naar deze settings en start daarn opnieuw op. Je zult zien dat dan het algemene profiel van toepassing is. In dit profiel is tethering actief en weer zichtbaar als knop onder network. Voor zakelijke gebruikers niet office.vodafone.nl gebruiken maar live.vodafone.com veel succes ron

Ik heb op een Iphone4 4.2.1 met vodafone zakelijk geen toegang tot het internet via live.vodafone. Na bovenstaande reset heb ik wel toegang tot internet tethering (de optie is na reset aanwezig) maar hier staat dan standaard de "live" verbinding. Met de live verbinding werkt het internet dus niet. Zodra ik live wijzig in office.vodafone.nl is internet tethering weg!

Heeft iemand een tip voor mij?

Laatst gewijzigd door marcvth; 22-02-11 om 14:08.
  #118  
Oud 22-02-11, 14:48
Poeke Poeke is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1968 Bekijk bericht
ook ik was slachtoffer ;-) na de update en nieuwe jailbreak en de instelling van vodafone kon in niet meer tetheren.

alleen stond er nog stel tetheren in. (contact opnemen met vf )

ben in Cydia gaan zoeken en kwam daar tetherme tegen dit programmaatje moet je kopen (he wat een rot woord ;-) ))

maar goed ik he er al eerder beter ervaringen mee dus ik heb die 1 dollar 30 omgerekend een euri betaald via Paypal (moet je wel een account voor hebben) en het programmaatje gedownload en ja hoor tijdens de inst. wordt de verbinding met je prov ff verbroken en restart je springboard, en moet je ff je simlockcode invoeren maar dan zie je prompt bij instellingen algemeen netwerk internet tetering uit staan daar kan je tethering weer aanzetten en lkr gebruiken.

was mij die euro wel waard dan maar een roosje minder met valetijn hahah

succes

GEWELDIG!! Het werkt eindelijk!
  #119  
Oud 23-02-11, 17:54
Jasprv Jasprv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcvth Bekijk bericht
Ik heb op een Iphone4 4.2.1 met vodafone zakelijk geen toegang tot het internet via live.vodafone. Na bovenstaande reset heb ik wel toegang tot internet tethering (de optie is na reset aanwezig) maar hier staat dan standaard de "live" verbinding. Met de live verbinding werkt het internet dus niet. Zodra ik live wijzig in office.vodafone.nl is internet tethering weg!

Heeft iemand een tip voor mij?
help.benm.at bezoeken met Safari op de iPhone. Onderaan voor Tethering kiezen en Vodafone Business installeren. Vanmiddag nog getest hier
  #120  
Oud 24-02-11, 13:55
marcvth marcvth is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasprv Bekijk bericht
help.benm.at bezoeken met Safari op de iPhone. Onderaan voor Tethering kiezen en Vodafone Business installeren. Vanmiddag nog getest hier
Bedankt, dat had ik ook al getest, maar ik vertrouw dat niet zo. Ik heb het nu op een andere manier voor elkaar:

1) Download het custom Vodafone NL .ipcc bestand (Vodafone_nl_iPhone.ipcc)
2) Zet de carrier testing mode aan in iTunes (How to enable carrier testing mode in iTunes)
3) Installeer de bovenstaande .ipcc
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.