//

Beltonen worden niet gesynchroniseerd

Beltonen worden niet gesynchroniseerd discussie in Ringtones en Wallpapers forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb een vraagje. Ik weet dat er al diverse topics zijn over beltonen, maar ik kon geen juist antwoord vinden voor mijn probleem. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Ringtones en Wallpapers
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-04-10, 12:10
mosje mosje is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 3
Standaard Beltonen worden niet gesynchroniseerd

Hallo,

ik heb een vraagje.

Ik weet dat er al diverse topics zijn over beltonen, maar ik kon geen juist antwoord vinden voor mijn probleem.

Ik heb in mijn iTunes (9.1.0.79) bovenin bij de bibliotheek een mapje beltonen staan.
Ik heb een mp3 geconverteerd naar een m4r bestand en deze naar de beltonen map gesleept, daar komt dat beltoontje dan vervolgens netjes in te staan.

Echter na synchronisatie staat de beltoon nog steeds niet op mijn iPhone....
Wel het mapje beltonen is er bij de iPhone bij gekomen, maar deze blijft leeg.

In het scherm met alle tabbladen van de iPhone, kan ik alleen de optie 'beltonen synchroniseren' aanvinken, de opties alle beltonen of geselecteerde beltonen kan ik niet wijzigen.

Ook de optie 'converteren naar AAC' staat niet in het lijstje als ik met de rechtermuisknop op een mp3 klik.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Wat is er eigenlijk de reden van dat ik niet gewoon een mp3 op de iPhone kan instellen als beltoon??

Ik heb btw een 3GS 16 gig, een week oud, simlock vrij, geen jailbreak.


Groetjes,

Mosje
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-04-10, 12:01
zoobab zoobab is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Daam (Grunn'n)
Berichten: 25
Standaard

Hoi,

Ik krijg het dus ook totaal niet voor elkaar om een eigen gemaakte beltoon op mijn 3Gs te zetten.
Ook niet aan de hand van een uitleg hier op het forum.
In eerste instantie dacht ik dat het alleen mogelijk was een beltoon te generen van een in iTunes aangekocht nummer, dan verdient Apple ook nog wat, maar ook hiermee lukt het me niet.

Het zou leuk zijn als er een App. voor gemaakt zou worden. Die standaard beltonen zijn echt naadje.

mvg, Koen
  #3  
Oud 15-04-10, 12:17
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Je kunt iRinger gebruiken om je eigen beltonen te maken. Werkt perfect!iRinger :: iPhone Ringtone Factory [iPhone Ringtone, iPhone Ringtones, iPhone Ringtone Maker, iPhone Ringtone Creator]
  #4  
Oud 15-04-10, 12:45
zoobab zoobab is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Daam (Grunn'n)
Berichten: 25
Standaard

Okay, bedankt voor iRinger. Werkt super simpel.

Alleen..........nu synchroniseerd iTunes de beltoon niet naar mijn 3Gs.
Het zou dan toch te vinden moeten zijn in: instellingen>>geluiden>>beltoon. ???? of zit ik verkeerd.

Ik vink de beltoon aan in iTunes en vervolgens klik ik op toepassen, waarna de synchronisatie volgt.
Maar kan de beltoon vervolgens niet op mijn iphone vinden.

in ieder geval bedankt voor je reactie.

mvg, Koen

Laatst gewijzigd door zoobab; 15-04-10 om 13:17.
  #5  
Oud 19-04-10, 18:33
majanska majanska is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

ik kan ook niet converteren het staat niet in het lijstje als ik op met me rechtermuisknop er op klik heb wel het mapje beltonen in itunes staan hoe kan ik toch converteren heb de nieuwste update 9.1 of zoiets?
  #6  
Oud 22-04-10, 19:01
GekkeHenkie's schermafbeelding
GekkeHenkie GekkeHenkie is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 85
Standaard

Onderstaand werkt met de nieuwste versie van iTunes: 9.1.0.79 (in ieder geval bij mij!)

Om te kunnen converteren naar AAC moet je dit eerst instellen in iTunes. Ga naar 'Edit > Preferences', in de 'General' tab klik op 'Import Settings'. Bij 'Import Using' staat waarschijnlijk 'MP3', dit verander je in 'AAC'.

Ga naar het nummer waarvan je een ringtone wil maken, rechtermuisklik op 'Get Info'. Vervolgens naar de 'Options' tab. Een iPhone ringtone kan maximaal 40 seconden lang zijn, bij 'Start/Stop Time' stel je het begin en eind in. Na het converteren haal je dit weer weg uiteraard.

Nu de tijd is ingesteld kies je in het menu 'Advanced > Create AAC Version'. Nadat de conversie is voltooid, rechtermuisklik op het AAC bestand en kies 'Show In Windows Explorer'. Het bestand kun vervolgens uit iTunes verwijderen, maar LET OP! met behoud van het bestand zélf.

Het bestand heeft nu de extensie .m4u, dit moet je veranderen in .m4r. Gezien de meeste mensen de extensie niet zien zul je dit zichtbaar moeten maken in Windows Explorer. In WE, ga naar 'Extra > Mapopties'. In één van de tabbladen (bij mij is dat 'View / Beeld') kun je de optie 'Verberg extensies voor bekende bestanden' uitschakelen, zit dit uit en kilk op 'Ok'.

Nu kun je de extensie veranderen in .m4r, na de wijziging dubbelklik op het bestand en hij word automatisch in iTunes geladen onder 'Ringtones'. Dan is het nog in iTunes instellen dat de ringtones gesynced moeten worden, et voilá!
  #7  
Oud 22-04-10, 20:06
zoobab zoobab is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Daam (Grunn'n)
Berichten: 25
Standaard

@gekkehenkie,

Bedankt voor de uitleg, alleen dit had ik al een x of 15 geprobeerd.
Uitleg is prima hoor, begrijpe me niet verkeerd.
Een beltoon aanmaken lukt ook prima, precies zoals je hebt beschreven.
Ook is het na de naamwijziging in m4r ook te zien en te beluisteren in de map"beltonen" in iTunes.

Alleen,......dan begint het gedonder.....ik (lees: mijn iphone) krijg het niet in mijn 3Gs.
Synchroniseren via iTunes met de iphone, dan tab "beltonen" aanvinken welke map en welke beltonen. klik toepassen of synchroniseren en dan............noppes, nada, nakkes. geen beltonen te bekennen op mijn 3Gs.

Kijk ik verkeerd of???? ik wordt er stapel dol van.

toch bedankt voor je uitleg en reactie..

met vriendelijke groet,
Koen
  #8  
Oud 22-04-10, 20:32
GekkeHenkie's schermafbeelding
GekkeHenkie GekkeHenkie is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 85
Standaard

Toch vreemd, in deze forumpost staan onderaan ook nog een aantal opties die je kan proberen.

Anders zou je nog (nadat je een backup hebt gemaakt) je iPhone kunnen resetten vie iTunes in de hoop dat het daarna wel werkt.

Succes!
  #9  
Oud 04-06-11, 14:23
astridbos astridbos is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 17
Standaard ringtone

Hoi,
Ik zit exact met hetzelfde probleem als zoobab, Jullie verhaal is al anderhalve maand oud, is het probleem bij jullie opgelost en zou je me kunnen helpen?

Alvast bedankt

Astrid
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ringtones worden niet geplaats/gesynchroniseerd. MayDay Ringtones en Wallpapers 2 07-05-11 20:17
Gekochte Apps worden niet gesynchroniseerd Slompies iPhone Apps 0 15-08-10 11:54
Podcast worden niet gesynchroniseerd ErwinKooijman iTunes 10 02-06-10 14:38
Hotmail e-mails worden niet gesynchroniseerd? dennis00 iPhone algemeen 3 28-12-09 22:45
Agenda, niet alle afspraken worden gesynchroniseerd scbrouwer iTunes 5 30-09-08 20:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:01.