//

Foto ondersteboven met gebruik volume knop ?

Foto ondersteboven met gebruik volume knop ? discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door fimi In iTunes en mail overigens prima maar op een aangesloten computer via iCloud staan ze dus ondersteboven. Er is iets ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30-10-11, 20:50
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fimi Bekijk bericht
In iTunes en mail overigens prima maar op een aangesloten computer via iCloud staan ze dus ondersteboven.
Er is iets mis met foto's nemen via de volume knoppen en daarmee basta Echt dom foutje van Apple als je het mij vraagt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 30-10-11, 21:01
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Foto getrokken dmv volume knop en zo komt de foto tevoorschijn in fotostream. (iPhoto) En daarmee Basta!!


  #23  
Oud 30-10-11, 21:27
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyro Bekijk bericht
Foto getrokken dmv volume knop en zo komt de foto tevoorschijn in fotostream. (iPhoto) En daarmee Basta!!


En omdat het bij jou goed gaat kan het niet zijn dat het bij anderen NIET goed gaat of zo ? Ik heb trouwens NOOIT gesproken van fotostream ... kan perfect zijn dat de foto daar wel goed uit komt, maar niet per email of op een windows pc...
  #24  
Oud 31-10-11, 01:12
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Alle foto's worden met exif-informatie over de stand van de camera opgeslagen. Echter niet alle programma's nemen die informatie mee in het afbeelden van de foto.
De "goede" stand om de camera te houden is de lens boven, zo zijn de filmpjes ook nooit op de kop. Enige nadeel is dat de cameralens en de volumeknoppen aan verschillende zijden zitten.

Filmpjes/fotos zullen bijvoorbeeld in Quicktime altijd de goeie kant boven geven, maar in sommige andere programma's dus niet. Dat is geen error, zo werkt het nou eenmaal.
  #25  
Oud 31-10-11, 08:38
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Had er op de 3gs en de 4 ook al last van met snaptap ( volumeknop foto nemen ) Nu met de 4S ook. Heeft iedereen last van, alleen veel kijken niet verder dan hun neus

Wordt idd tijd dat apple dit oplost.
  #26  
Oud 31-10-11, 10:07
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Verrek, de foto is goed wanneer je m neemt maar wanneer ie via email verstuurd wordt, dan is ie ondersteboven. Heel maf!
  #27  
Oud 31-10-11, 13:05
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Lees mijn post, valt niks aan te doen (volgens mij). Het is overal zo
  #28  
Oud 31-10-11, 13:11
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Lees mijn post, valt niks aan te doen (volgens mij). Het is overal zo
Klopt. Kon het eerst niet geloven. Maar het is echt een bug. Ach nou ja, komt wel weer een oplossing voor.
  #29  
Oud 31-10-11, 13:11
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Nee het is geen bug, dat leg ik daarboven net uit. Het is hetzelfde als dat je je oude camera op de kop houdt. Alleen zit in de iPhone een sensor om te bepalen hoe je de camera houdt. Die informatie wordt toegevoegd aan de Exif-informatie. Op het moment dat die informatie niet uitgelezen wordt (bijvoorbeeld door een e-mailclient of een oude Windows versie ofzo), is de foto dus op zijn kop, zo is hij immers genomen.

Stuur je die foto met de e-mailclient naar je eigen adres en open je hem weer op de iPhone zal de iPhone de exif-informatie uitlezen en hem goed tonen.

Lees bijvoorbeeld dit topic: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

Zorg er dus voor dat als je een foto/filmpje maakt en je hier geen last van wil hebben dat je de camera goed om vasthoudt. In landscape mode is dat met de volumebuttons naar beneden en de homebutton op rechts.
  #30  
Oud 31-10-11, 13:13
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

@glaantje

zou het kunnen dat het probleem alleen bij windows pc's voorkomt?
  #31  
Oud 31-10-11, 13:18
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Het komt bij ieder programma voor wat geen rekening houdt met de exif-informatie.
Ik kan me voorstellen dat dat bij oudere programma's zo is, maar het zou zelfs nu nog in Windows kunnen zijn inderdaad. Weet ik eigenlijk niet zeker, ik houd mijn camera altijd op de juiste manier vast om die reden dus ik heb het nog niet getest

Programma's als iPhoto en Photoshop zullen hem altijd goed draaien adhv de exif-info.

EDIT
Ik lees dat de Photo Viewer van Windows 7 inderdaad nog steeds niet de exif-info uitleest om hem te roteren zoals bedoelt. Op zijn minst slordig te noemen

  #32  
Oud 31-10-11, 13:18
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Nee het is geen bug, dat leg ik daarboven net uit. Het is hetzelfde als dat je je oude camera op de kop houdt. Alleen zit in de iPhone een sensor om te bepalen hoe je de camera houdt. Die informatie wordt toegevoegd aan de Exif-informatie. Op het moment dat die informatie niet uitgelezen wordt (bijvoorbeeld door een e-mailclient of een oude Windows versie ofzo), is de foto dus op zijn kop, zo is hij immers genomen.

Stuur je die foto met de e-mailclient naar je eigen adres en open je hem weer op de iPhone zal de iPhone de exif-informatie uitlezen en hem goed tonen.

Lees bijvoorbeeld dit topic: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
Sorry, maar dit is onzin. Mijn windows versie is 7 en men email client is Outlook 2010. De Foto staat ondersteboven in ALLE aplicaties waar ik hem in open.
  #33  
Oud 31-10-11, 13:19
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Nee het is geen bug, dat leg ik daarboven net uit
Hmmmm .. ik zie je punt maar ik vind het nog wel een bug. Wellicht geen fysieke maar op z'n minst een logische. Ik zie dat het op Mail op m'n iPhone wel goed gaat maar in de webinterface van m'n provider niet. Maar goed, het is ook weer niet echt een deal-breaker.
  #34  
Oud 31-10-11, 13:21
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Het is een bug van ALLE apparaten en programma's die GEEN gebruik maken van de Exif-informatie. Er zijn talloze websites over dit probleem te vinden. De iPhone implementeert het zoals het hoort.

@BigG Het is geen onzin, op je iPhone geeft ie toch de juiste kant omhoog.
  #35  
Oud 31-10-11, 13:23
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Het is een bug van ALLE apparaten en programma's die GEEN gebruik maken van de Exif-informatie. Er zijn talloze websites over dit probleem te vinden. De iPhone implementeert het zoals het hoort.
Hmmmm .. je hebt helemaal gelijk. Maarrrrrr .. naast dat de EXIF info kan de foto ook tijdens het versturen in Mail even correct geroteerd worden. Kleine moeite, groot plezier .. en .. attention to detail. Juist voor al die programma's/apps/etc die ff niet rekening houden met de EXIF-info.
  #36  
Oud 31-10-11, 13:27
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
@BigG Het is geen onzin, op je iPhone geeft ie toch de juiste kant omhoog.
Ik moet je gelijk geven, heb net even in Photoshop geprobeerd en daar komt ie inderdaad goed.

Toch raar dat Apple er voor kiest om dan te foto ondersteboven op te slaan en in de EXIF data op te slaan dat hij ondersteboven genomen is, eerder dan de foto fysiek juist uit te lijnen en in de EXIF data gewoon te zetten dat hij normaal genomen is. Ik kan de logica hier niet echt van volgen.

Zeker niet nu het mogelijk is om de foto met de volume knop te nemen ...
  #37  
Oud 31-10-11, 13:29
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

flappah, als ik vanaf mijn iPhone een "op-zijn-kop" foto mail komt hij correct in de mailapplicatie te staan op de iPhone zelf.
Hij komt ook goed in de photo viewer op de iPhone.
Dropbox ik hem naar mezelf toe en open ik hem in Windows Photo Viewer dan staat hij fout om. Open ik hem in Photoshop dan staat hij weer goed.
In Outlook 2007 staat hij ook op de kop.

Toegegeven nu met de volumeknop als knipper is het inderdaad erg tegen de natuur in om hem op de juiste manier vast te houden, maar dan moeten ze de sensor fysiek draaien om het te fixen.
  #38  
Oud 31-10-11, 13:31
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
flappah, als ik vanaf mijn iPhone een "op-zijn-kop" foto mail komt hij correct in de mailapplicatie te staan op de iPhone zelf.
Hij komt ook goed in de photo viewer op de iPhone.
Dropbox ik hem naar mezelf toe en open ik hem in Windows Photo Viewer dan staat hij fout om. Open ik hem in Photoshop dan staat hij weer goed.
In Outlook 2007 staat hij ook op de kop.
Klopt. Dus technisch gezien is er niks aan de hand. Maar blijkbaar zijn er plenty programma's die het niet correct doen. M.i. is dit een logische bug. Het zou dus leuk zijn (een nice to have, toegegeven) om de foto voor versturen ff te roteren. Maar wederom, ik zeg t zelf al, een nice to have. En daarmee verdwijnt ie naar de bodem van de work-queue van elke projectmanager!
  #39  
Oud 31-10-11, 13:35
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigG Bekijk bericht
Toch raar dat Apple er voor kiest om dan te foto ondersteboven op te slaan en in de EXIF data op te slaan dat hij ondersteboven genomen is, eerder dan de foto fysiek juist uit te lijnen en in de EXIF data gewoon te zetten dat hij normaal genomen is. Ik kan de logica hier niet echt van volgen.
Ja dit is een oplossing inderdaad. Dan zouden alle foto's normaal georiënteerd zijn volgens de Exif-informatie terwijl ze dat soms eigenlijk niet zijn.

Is een oplossing, maar volgens mij is de roep groter om de exif-standaarden goed toe te passen dan de roep om die standaard aan de laars te lappen ten behoeve van Microsoft in dit geval.

Laatst gewijzigd door glaantje; 31-10-11 om 13:58.
  #40  
Oud 31-10-11, 13:49
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Ja dit is een oplossing inderdaad. Dan zouden alle foto's normaal georiënteerd zijn volgens de Exif-informatie terwijl ze dat soms eigenlijk niet zijn.

Is een oplossing, maar volgens mij is de roep groter om de exif-standaarden goed toe te passen groter dan de roep om die standaard aan de laars te lappen ten behoeve van Microsoft in dit geval.
Maw, ik ga die volume knop niet meer gebruiken, back to the old way ...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Camer app met shutter knop (volume) pvdk iPhone Apps 7 28-08-11 13:43
Volume Knop agui iPhone algemeen 1 23-02-11 23:35
Volume knop tweak? hopje123 Jailbreak apps en thema's 2 07-09-09 16:52
Volume knop er af?! knrd iPhone algemeen 2 15-10-08 08:07
Ringer volume knop bananapie iPhone algemeen 2 14-05-08 14:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.