//

Mijn muziek overal

Mijn muziek overal discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag dacht ik, ik ga het eens anders doen (legaal)! Ik wil dus graag mijn muziek netjes via iTunes kopen met het grote voordeel (dacht ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-01-12, 22:32
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard Mijn muziek overal

Vandaag dacht ik, ik ga het eens anders doen (legaal)!
Ik wil dus graag mijn muziek netjes via iTunes kopen met het grote voordeel (dacht ik) dat ik zonder gedoe op al mijn Apple apparaten (iPhone, iPad en Apple TV) deze zelfde muziek kan afluisteren?

Nu schijnt dit in Nederland niet zo te werken?
In dat geval moet ik dus alsnog achter de pc gaan zitten om mijn muziek naar al mijn apparaten te syncen en dan kun je weer net zo goed gaan downloaden...

Hoe werkt dit nu precies, en wat kan wel en wat niet?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-01-12, 22:39
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Bedoel je iTunes Match?

Lees dan dit artikel:

iTunes Match nu in Nederland beschikbaar - iPhone - iPhoneclub.nl

En vervolgens het dossier in het groene blok onder dat artikel.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 17-01-12, 22:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WPT Bekijk bericht
Vandaag dacht ik, ik ga het eens anders doen (legaal)!
Ik wil dus graag mijn muziek netjes via iTunes kopen met het grote voordeel (dacht ik) dat ik zonder gedoe op al mijn Apple apparaten (iPhone, iPad en Apple TV) deze zelfde muziek kan afluisteren?

Nu schijnt dit in Nederland niet zo te werken?
In dat geval moet ik dus alsnog achter de pc gaan zitten om mijn muziek naar al mijn apparaten te syncen en dan kun je weer net zo goed gaan downloaden...

Hoe werkt dit nu precies, en wat kan wel en wat niet?
Bedoel je je mappen wil maken enzo of over wat heb je het dan?

Hetgeen ik doe is het volgende; als ik op de pc een song koop dan verschijnt deze nadien ook meteen op de ipad en iphone en er gebeurt hetzelfde als ik de song op de iphone of ipad download.

Alleen als ik mappen wil aanmaken dan moet ik het wel via de pc doen.

Ik gebruik daarnaast ook een app playlist creator genaamd; met deze app kan je wel op je iphone mappen aanmaken in deze app zoveel als je wel en daar je muziek in zetten zoals jij het wil, onthoud wel dat als je de app wist je opnieuw moet beginnen, de songs moeten ook in de muziek app blijven staan snap je?

Bij store op de iphone daar zet ik dat aan, daar zet ik muziek aan enz....ik doe dat ook op de ipad enz...als ik dan een nieuwe song download dan komt deze automatisch op al mijn apparaten terecht.
  #4  
Oud 17-01-12, 22:55
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard

Sorry als ik onduidelijk ben geweest.

Ik bedoel dat als ik een song koop nu via mijn iPad dat ik die ook zonder tussenkomst van een pc en het uitgeven van extra geld (match of opnieuw aanschaffen) ook op mijn iPhone en Apple tv wil kunnen afspelen en natuurlijk vica versa. En eventueel ook af en toe eens wat liedjes op cd kan branden voor in de auto?
  #5  
Oud 17-01-12, 23:00
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Misschien kan dat ook via iTunes in the cloud (zonder Match)?

Sinds de release van iTunes Match in NL heb ik op de iPhone in iTunes de optie "Aankopen" waar ik mijn eerdere (muziek) aankopen kan downloaden. Helaas krijg ik bij alle tracks die ik probeer de foutmelding "Het artikel dat u wilde kopen is niet langer beschikbaar".

Op de iPad krijg ik niet eens zo'n lijstje.
  #6  
Oud 18-01-12, 09:14
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard

Ik heb geen iTunes match maar wel precies hetzelfde als jij. Dus op de iPhone wel een knop aankopen en op de iPad niet. Downloaden via de knop aankopen doet hij inderdaad niet. Dus ik begrijp dat ik vooralsnog bet beste achter een pc kan kruipen om mijn muziek te beheren en op mijn iOS apparaten te zetten?
  #7  
Oud 18-01-12, 09:42
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Daar lijkt het wel op, als je niet bereid bent de iTunes Match dienst te gebruiken/betalen.
  #8  
Oud 18-01-12, 13:21
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard

Ik vind het betalen voor de liedjes wel genoeg.
Als ik moet betalen voor de liedjes EN voor de Match dan vind ik Spotify denk ik interessanter.
  #9  
Oud 18-01-12, 13:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WPT Bekijk bericht
Ik vind het betalen voor de liedjes wel genoeg.
Als ik moet betalen voor de liedjes EN voor de Match dan vind ik Spotify denk ik interessanter.
Bij spotify zijn de songs nooit van u, je huurt ze, als je stopt met spotify dan heb je geen enkele song in je bezit, als je dat niet nodig acht dan is dat voor u mss wel de oplossing dan.
Tis 10 euro per maand als je op ke iphone wil gebruiken en pc enz....

Ik koop max 80 songs per jaar aan soms aan 0.99cent soms aan 1.29 euro = 103.2 euro as ik 80 maal 1.29 reken + 25 euro voor itunes match ieder jaar = afgerond max 130 euro per jaar kost me dit alles + de 80 songs zijn en bijven van mij + ik kan ze nog op cd branden.

Bij spotify ist voorzover ik dus weet alleen maar huren en betaal je jaarlijks 120 euro voor.
Ik zal ong aan hetzelfde bedrag zitten dan en toch heb ik meer .

Als je natuurlijk meer dan 150 songs per jaar aanschaft en niet op cd wil branden en deze niet wil houden dan is spotify dus echt je ding, zoniet, dan ist itunes match of je neemt geen van beiden .
  #10  
Oud 18-01-12, 14:17
WPT's schermafbeelding
WPT WPT is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 161
Standaard

Helemaal mee eens! Dat is inderdaad het grote nadeel weer van Spotify. Want je kan ze zo ook niet op cd branden. Voordeel is wel weer dat je een veel bredere keuze hebt en ook liedjes luistert die je normaal niet zou aandurven te kopen.

Wat doet iTunes Match dan precies? Maakt die alle i-Tunes aangeschafte muziek op alle IOS apparaten beschikbaar of doet het meer?

Ps. zijn de prijzen van losse liedjes omhoog gegaan? Ik dacht altijd dat die 0,79 ct. waren. Nu zijn ze 0,99 ct.
  #11  
Oud 18-01-12, 14:22
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WPT Bekijk bericht
Wat doet iTunes Match dan precies? Maakt die alle i-Tunes aangeschafte muziek op alle IOS apparaten beschikbaar of doet het meer?
Heb ik je in deze post al "uitgelegd".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WPT Bekijk bericht
Ps. zijn de prijzen van losse liedjes omhoog gegaan? Ik dacht altijd dat die 0,79 ct. waren. Nu zijn ze 0,99 ct.
Apps beginnen bij 0,79; muziek bij 0,99 (voor zover ik weet ook altijd zo geweest).
  #12  
Oud 18-01-12, 14:47
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WPT Bekijk bericht
Helemaal mee eens! Dat is inderdaad het grote nadeel weer van Spotify. Want je kan ze zo ook niet op cd branden. Voordeel is wel weer dat je een veel bredere keuze hebt en ook liedjes luistert die je normaal niet zou aandurven te kopen.

Wat doet iTunes Match dan precies? Maakt die alle i-Tunes aangeschafte muziek op alle IOS apparaten beschikbaar of doet het meer?

Ps. zijn de prijzen van losse liedjes omhoog gegaan? Ik dacht altijd dat die 0,79 ct. waren. Nu zijn ze 0,99 ct.

De songs zijn meestal 1.29 euro, de reden is helaas volgens mij dat gangsters als sabam en noem maar op meer geld vragen en dan heeft apple niet zoveel andere keuze dan de songs ietsje duurder te zetten maar je moet het zo bekijken he; ik betaalde vroeger voor een single zomaar eventjes 5 euro, ik vond dat zeer duur. Nu betaal je 1.29 euro, soms staan deze aan 0.99euro en heel heel soms aan 0.69 euro.

Itunes match gebruik ik vooral om in the cloud te steken, mijn muziek speler op de iPhone enz...zal alleen de songs afspelen die ik niet in the icloud heb staan, haal ik deze eruit dan word die song 1malig gedownload, nadien als je wil kan je die song terug in the icloud steken.
Tis in feite niet streamen dat je doet omdat de songs telkens gedonwload word, die staat dan zoals normaal op je iphone/ipad en kan je beluisteren zoveel je wil zonder data kwijt te zijn, steek je deze dus in the cloud en je wil deze nadien terug beluisteren dan zal deze terug éénmalig gedownload worden. Itunes match zal vooral goed zijn voor mensen die enorm veel songs op de iphone/ipad staan hebben, deze zouden anders teveel plaats innemen op de iphone/ipad, door songs in the clud te steken kan je plaats uitsparen op je toestellen.

Zo super speciaal is het niet maar ik gebrui het toch wel vanwege ik niet alle songs wil horen, lekker makkelijk dan als je deze in the cloud kan steken, wil ik die dan toch horen, éénmalig op klikken (downloaden) en klaar is kees, super leuk.

Deze is idd op alle devices beschikbaar (van apple).
Bij mij staat ook alles aan als ik bv een song aankoop ene nieuwe welteverstaan dat deze automatisch op mijn iphone/ipad enz...terecht komt, ook heel handig .
  #13  
Oud 18-01-12, 17:49
Nielspro14 Nielspro14 is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 1
Standaard

Hoe doe je dat dan
  #14  
Oud 18-01-12, 19:47
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielspro14 Bekijk bericht
Hoe doe je dat dan
Wat?

Songs in de icloud krijgen is zeer makkelijk; je swypt van links naar rechts zoals ge een berichtje wist in u berichten, dan komt erop; verwijder, dan tik je op verwijder en de song staat terug in the icloud .

Itunes match vind je in itunes zelf, ik meende dat dat staat waar je device tevoorschijn komt. (als ge u iphone aansluit aan de pc).
  #15  
Oud 18-01-12, 21:03
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

Zit met een lastig probleem.
Heb hier Itunes en Itunes match.Ik heb mijn itunes bibliotheek op een wireless externe harde schijf staan omdat mijn macbook aan het volgeraken is.
Nu ga ik binnenkort een feestje opluisteren met muziek en kan de externe hd NIET meenemen door omstandigheden.
KAn ik nu een afspeellijs maken en die "voorlopig" op mijn macbook krijgen waar normaal dus geen bibliotheek op staat?

mvg
  #16  
Oud 19-01-12, 22:03
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

Is het normaal dat itunes bij het inladen van mp3's van elke cd een afspeellijst maakt?
Dat wil ik niet.

mvg
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Hoe zet ik muziek van mijn iPad &iphone naar mijn itunes op nieuwe Mac Poupoulossos iTunes 1 24-12-11 13:48
muziek ip(od)one opslagen op mijn itunes ergoboy iTunes 1 13-10-11 20:46
mijn muziek toevoegen op iphone vriendin Berik61 iTunes 2 31-08-09 10:11
Mac OS X: Al mijn muziek kwijt #@$%^&*:-( jandenh iTunes 2 07-07-09 16:26
Altijd en overal, muziek VAN je iPhone Kopieren, en erop zetten. Mikeeeay Archief 1 26-11-08 16:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:54.