//

Ipad automatische synchronisatie van foto's via wifi

Ipad automatische synchronisatie van foto's via wifi discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag iedereen, Sinds kort hebben we hier in het bedrijf een 6tal ipads aangeschaft voor commercieel gebruik. De ipad zou een sterke commerciele waarde kunnen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-03-12, 13:03
StephanD StephanD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 17
Standaard Ipad automatische synchronisatie van foto's via Wi-Fi

Dag iedereen,

Sinds kort hebben we hier in het bedrijf een 6tal ipads aangeschaft voor commercieel gebruik. De ipad zou een sterke commerciele waarde kunnen betekenen indien deze up to date foto's heeft van onze laatste projecten.

Mijn vraag is nu, of er ergens een mogelijkheid bestaat om ergens een fotomap te beheren (itunes, een online webspace zoals dropbox, of de bedrijfsserver, ...) op deze manier dat telkens wanneer er een nieuwe foto opgeplaatst wordt, elke ipad deze automatisch zal downloaden wanneer hij in verbinding komt te staan met een Wi-Fi.

Zo heeft elke commerciele vertegenwoordiger altijd een up to date fotoboek mee.
Ik heb al enkele uren zitten zoeken achter de oplossing , maar nog niets gevonden...

Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt!
Mvg,

Stephan
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-03-12, 13:55
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Simpel: elke foto, die je maakt komt in Fotostream te staan en is beschikbaar op al je iPads als ze dezelfde Apple ID hebben.
Anders is het niet simpel.
  #3  
Oud 01-03-12, 15:11
StephanD StephanD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 17
Standaard

Inderdaad!
Maar als ik juist ben, kan je je foto's niet in een mappen structuur gieten, bvb projecten Nederland, Projecten Belgie, Projecten Duitsland ...

Het is echt voor proffesioneel gebruik...
  #4  
Oud 01-03-12, 15:43
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Fotostream is een grote vergaarbak. Bij mijn weten zijn daar op dit moment geen mappen mogelijk.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #5  
Oud 02-03-12, 12:20
StephanD StephanD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 17
Standaard

inderdaad dacht ik ook Wouter...
Andere opties ? Iemand ?

Thx
  #6  
Oud 02-03-12, 13:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Met een beetje creativiteit zou dat kunnen lukken met een verborgen functie van iCloud.

Op Macs is er een verborgen map "Mobile Documents" waarvan de inhoud kan gesynct worden met andere Macs/iDevices via iCloud.

Op OS X en iOS apparaten werkt dat in principe. Het zou best kunnen dat die functie ook met Windows werkt.

  #7  
Oud 17-05-12, 12:23
StephanD StephanD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 17
Standaard

hmmmm dankje timosha, maar snap er eigenlijk niet zoveel van.
Iemand een iets eenvoudigere oplossing/ app ?

thx!
  #8  
Oud 17-05-12, 12:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StephanD Bekijk bericht
hmmmm dankje timosha, maar snap er eigenlijk niet zoveel van.
Iemand een iets eenvoudigere oplossing/ app ?
Ik heb net een testje gedaan met DropBox. In DropBox kan je mappen aanmaken, in die mappen zet je dan de plaatjes en die kan je dan op de iPads bekijken.

Succes gewenst
  #9  
Oud 17-05-12, 13:49
Pat3766 Pat3766 is offline
• iOS 15.1.1
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 110
Standaard

Ik denk inderdaad aan google drive, dropbox of box. Wanneer iemand waarmee de mappen gedeeld zijn iets toevoegt, is dat direct voor iedereen zichtbaar die gedeeld is. Wanneer iemand per ongeluk iets verwijdert, is dat door de eigenaar van het account simpel te herstellen. Beheer is dus ook makkelijk.

Tip: Maak procesafspraken over beheren dropboxomgeving, aanmaken en verwijderen van mappen en inhoud en installeer drive of dropbox software op Ipads en evt. Pc/laptops.

Google drive is gunstig geprijsd. Ik betaal nu voor 25 gb ruimte 2 euro per maand per gebruiker.
Google drive krijgt eerdaags ios apps. Tot die tijd kun je het beheer doen in safari.

Dropbox heeft een bewezen werkwijze en betrouwbaarheid. Apps voor alle platforms met uploadfuncties. Apps zijn gratis. Dropbox opslagruimte is tot 2 gb gratis. 50gb kost 10 euro per mnd per gebruiker.
  #10  
Oud 17-05-12, 18:28
janla janla is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 4
Standaard

Met iCloud zet hijalle met iPhone of iPad gemaakte foto's op alle Apple apparaten mits je overal dezelfde account geeft, ...en hij synchroniseert (bij mij) pas nadat ik bij een werkende Wi-Fi ben geweest, met 3 g werkt het ( bij mij) niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad automatische synchronisatie software met Wi-Fi naar een url sierts iPad Apps 1 03-01-12 15:10
Melding Automatische synchronisatie Davetje iTunes 7 05-07-11 14:49
Automatische synchronisatie (niet via iTunes) MrBramme iTunes 2 16-11-10 23:53
Automatische sync foto's via Windows Flydt iTunes 1 04-10-09 15:44
Automatische tijd synchronisatie Casa di Lama iPhone algemeen 0 26-06-09 13:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.