//

Foto's iPhone exporteren met volledige resolutie

Foto's iPhone exporteren met volledige resolutie discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Tijdens mijn vakantie heb ik een hele serie foto's gemaakt op mijn iPhone. De kwaliteit op de iPhone zag er prima uit. Uiteindelijk heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-05-12, 13:30
benteng benteng is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard Foto's iPhone exporteren met volledige resolutie

Tijdens mijn vakantie heb ik een hele serie foto's gemaakt op mijn iPhone.
De kwaliteit op de iPhone zag er prima uit.

Uiteindelijk heb ik de foto's van mijn iPhone geimporteerd in iPhoto op m'n Macbook.

Tot mijn verbasing werden de foto's in verschillende resoluties in iPhoto opgeslagen, maar niet in de volledige resolutie.

Nu weet ik niet waar het probleem is.
Maakt de iPhone altijd foto's van dezelfde resoluties of is dat steeds anders. Of worden de foto's in een lagere resolutie opgeslagen in iPhoto ?

Hoe kan ik de volledige resolutie van mijn iPhone foto's behouden en opslaan in iPhoto (of ander programma) ?

Wie kan mij voorzien van advies ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-05-12, 13:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij mij importeert iPhoto van alle camera's, dus ook de iPhones, alles in de originele resolutie.

Kijk eens na of er in de iPhoto Library geen verschillende versies van het plaatje staan. Als je dan in Finder rechts klikt op het plaatje en dan "Get Info" zie je de resolutie:

  #3  
Oud 02-05-12, 13:52
benteng benteng is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

Het kan best zijn dat het niet aan iPhoto ligt maar aan de foto-opname van m'n iPhone.

Maar zover ik weet kan je de resoluties van je standaard camera op je iPhone niet instellen.

Toch blijken de resoluties van al mijn 600 gemaakte foto's enorm van elkaar te verschillen, hoewel ze allemaal op dezelfde manier zijn gemaakt (in de breedte en de lengte).

Hoe kan constant de maximale resolutie foto's maken met mijn iPhone 4 ?
  #4  
Oud 02-05-12, 13:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benteng Bekijk bericht
Hoe kan constant de maximale resolutie foto's maken met mijn iPhone 4 ?
Geen idee Hoe hoog zijn die resoluties dan? Bij een iPhone 4 moet dat 2592 X 1936 pixels zijn. Dit heeft echter niets te maken met de grootte van het JPG-bestand, dat kan variëren.
  #5  
Oud 11-05-12, 17:42
bauke777 bauke777 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 4
Standaard

Hoi,

ik wil deze post nog even nieuw leven in blazen, want ik weet het antwoord nog steeds niet. Ik heb hetzelfde als de topicstarter. Het gekke is dat idd de foto's allemaal op dezelfde manier zijn gemaakt, maar de ene is verkleind tot 640 x 480 en de andere is gewoon 3264 x 2448? Ik heb in iPhoto File | Reveal in Finder | Original of Modified geprobeerd. Beide zijn in de kleine resolutie?

Hoe komt dit? En vooral: hoe kan ik mijn iPhone/iPhoto/iTunes of wie er dan ook allemaal meespeelt vertellen dat ik ALTIJD de max resolutie wil. Super jammer van de foto's

Groeten,
Bauke
  #6  
Oud 11-05-12, 18:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bauke777 Bekijk bericht
Hoe komt dit? En vooral: hoe kan ik mijn iPhone/iPhoto/iTunes of wie er dan ook allemaal meespeelt vertellen dat ik ALTIJD de max resolutie wil. Super jammer van de foto's
Maak je de foto's ook echt met de standaard camera app en niet met het een of ander alternatief camera appje? Heb je die foto's ook niet bewerkt?

De app Camera+ maakt in burst mode bv. plaatjes in VGA resolutie.
  #7  
Oud 11-05-12, 18:37
bauke777 bauke777 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 4
Standaard

Nope gewoon met de out of the box camera app. Heb geen appjes die iets zouden kunnen doen met de gemaakte foto's. Ik begrijp het ook niet??

Edit: kan het te maken hebben met de face recognition software?
  #8  
Oud 11-05-12, 18:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bauke777 Bekijk bericht

Edit: kan het te maken hebben met de face recognition software?
Welke gezichtsherkenning software? Op de iPhone of de Mac?

iPhoto en Aperture veranderen bij mij niets tijdens de gezichtsherkenning, die maken alleen thumbnails aan.
  #9  
Oud 11-05-12, 22:53
bauke777 bauke777 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Welke gezichtsherkenning software? Op de iPhone of de Mac?
Oja, op de iPhone idd. Ik heb het net nog eens geprobeerd door n foto van mezelf te maken met de camera aan de voorkant. Gezichtsherkenning zet een kader om mijn gezicht. Na het maken van de foto merk ik bij het inzoomen meteen dat de foto een lagere resolutie heeft. Dus nog niet gesynct met iPhoto op de mac.
  #10  
Oud 11-05-12, 22:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan ga je dit

Citaat:
Hoe komt dit? En vooral: hoe kan ik mijn iPhone/iPhoto/iTunes of wie er dan ook allemaal meespeelt vertellen dat ik ALTIJD de max resolutie wil. Super jammer van de foto's
tegen dat gezichtsherkenning appje, wat dat ook mag zijn, moeten vertellen.

Bovendien, foto's die je met VGA camera (de camera aan de voorkant) maakt zijn altijd in VGA resolutie.

Succes verder
  #11  
Oud 12-05-12, 14:52
bauke777 bauke777 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bovendien, foto's die je met VGA camera (de camera aan de voorkant) maakt zijn altijd in VGA resolutie.

Succes verder
Ahaaa dat is het dus Vandaar de 640x480... dat wist ik niet! En de iPad2 heeft dit ook (net ff gegoogled) is me nog niet opgevallen. Weer wat geleerd, Dankjewel voor het ophelderen

Edit: die gezichtsherkenning is die standaard functie op de iphone, ik bedoel dit: Gezichtsherkenning gebruiken op de iPhone 4S - Computer!Totaal
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: hoge resolutie foto's op iphone zetten Grdam Muziek, foto & video 0 27-11-10 20:58
foto resolutie iphone 4 verkleinen voor gebruik in bv eBay pilootjoe iPhone Apps 2 23-08-10 12:03
Foto: Afbeelding volledige resolutie iGitze Muziek, foto & video 8 20-04-08 01:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.