//

Foto's gaan naar "verkeerde" filmrol

Foto's gaan naar "verkeerde" filmrol discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Oké, ik heb een redelijk irritant probleem en ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen Zoals iedereen weet heb je op de iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-06-12, 17:32
SiennaSkies SiennaSkies is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard Foto's gaan naar "verkeerde" filmrol

Oké, ik heb een redelijk irritant probleem en ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen

Zoals iedereen weet heb je op de iPhone de standaard "filmrol" (bij de foto app) waar alle foto's staan die je maakt met de camera. Deze kan je ook via de camera app bekijken door op de kleine thumbnail links onderaan te drukken.

Nu heb ik een dag of 3-4 geleden m'n iPhone geüpdate naar iOS 5.1.1. Alles verliep goed, alle data staat nog op m'n gsm, inclusief m'n oude foto's. Maar nu komt het probleem.

Elke keer dat ik nu een foto maak wordt deze precies naar een nieuwe filmrol gestuurt. Ik kan dus de nieuwe foto's enkel zien als ik bij de camera app op de kleine thumbnail links onderaan druk. Dus ik heb eigenlijk 2 filmrollen op m'n iPhone maar kan via de Foto app enkel bij de oude dus kan geen nieuwe foto's meer uploaden naar bv. facebook of twitter.

Iemand een ideetje?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-06-12, 17:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SiennaSkies Bekijk bericht

Nu heb ik een dag of 3-4 geleden m'n iPhone geüpdate naar iOS 5.1.1. Alles verliep goed, alle data staat nog op m'n gsm, inclusief m'n oude foto's. Maar nu komt het probleem.

Iemand een ideetje?
Heb je die jailbreak onmiddellijk na de update naar iOS 5.1.1 toegepast? Of heb je na de update eerst een backup teruggezet en dan de Absinthe 2.0.x jailbreak uitgevoerd?
  #3  
Oud 04-06-12, 19:31
SiennaSkies SiennaSkies is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Ik heb nooit zelf een backup terug gezet, iTunes heeft alle data, muziek, foto's zelf terug gezet (of ze zijn gewoon bewaard gebleven, dat kan ook natuurlijk) en heb toen Absinthe 2.0.x gedraaid.
  #4  
Oud 04-06-12, 19:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SiennaSkies Bekijk bericht
Ik heb nooit zelf een backup terug gezet, iTunes heeft alle data, muziek, foto's zelf terug gezet (of ze zijn gewoon bewaard gebleven, dat kan ook natuurlijk) en heb toen Absinthe 2.0.x gedraaid.
En dat is dan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de reden van het probleem. Na de Absinthe 2.0.x jailbreak gaat Cydia bij de eerste start de bestandsstructuur veranderen en sommige apps, waaronder de Camera app, verplaatsen naar een andere locatie.

Absinthe 2.0.x voer je het beste uit op een "maagdelijke" iPhone zonder dat er een backup teruggezet wordt. Een backup kan je na de eerste start van Cydia en de reboot nog altijd terugzetten.
  #5  
Oud 04-06-12, 20:14
SiennaSkies SiennaSkies is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Het probleem is dat ik geen handmatige backup uitgevoerd heb. + iTunes start automatisch met de synchronisatie toch?
  #6  
Oud 04-06-12, 20:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SiennaSkies Bekijk bericht
Het probleem is dat ik geen handmatige backup uitgevoerd heb. + iTunes start automatisch met de synchronisatie toch?
Het maakt niet veel uit wie die backup terugezet heeft, jij manueel of iTunes automatisch
  #7  
Oud 04-06-12, 20:35
SiennaSkies SiennaSkies is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Ik bedoelde daarmee dat ik geen handmatige backup gemaakt heb voor de update.
  #8  
Oud 04-06-12, 20:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SiennaSkies Bekijk bericht
Ik heb nooit zelf een backup terug gezet, iTunes heeft alle data, muziek, foto's zelf terug gezet (of ze zijn gewoon bewaard gebleven, dat kan ook natuurlijk) en heb toen Absinthe 2.0.x gedraaid.
Heeft iTunes sinds die jailbreak nog gesynchroniseerd (en dus backups gemaakt)? Het gaat mij er om om een oplossing te geven waar mee je niet al te veel data kwijtspeelt.
  #9  
Oud 04-06-12, 21:13
SiennaSkies SiennaSkies is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Yep, heeft nog gesynchroniseerd. Nu m'n contactpersonen staan in m'n adresbook op m'n mac en m'n foto's zijn ook overgezet via iPhoto en de muziek kan ik meteen terug zetten dus de iPhone wissen is geen probleem.

Maar ik vraag me gewoon af hoe ik dit probleem dan kan voorkomen aangezien als ik de iPhone herstel en deze inplug in m'n mac dat iTunes meteen terug gaat beginnen met de backup terug te zetten?
  #10  
Oud 04-06-12, 21:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SiennaSkies Bekijk bericht
Yep, heeft nog gesynchroniseerd. Nu m'n contactpersonen staan in m'n adresbook op m'n mac en m'n foto's zijn ook overgezet via iPhoto en de muziek kan ik meteen terug zetten dus de iPhone wissen is geen probleem.
Dat is goed nieuws

Citaat:
Maar ik vraag me gewoon af hoe ik dit probleem dan kan voorkomen aangezien als ik de iPhone herstel en deze inplug in m'n mac dat iTunes meteen terug gaat beginnen met de backup terug te zetten?
Dat is de standaard procedure bij een update. Bij manueel herstellen naar iOS 5.1.1, wat moet gebeuren alvorens te jailbreaken met Absinthe, doet iTunes dat niet.

Doe nu het volgende:
1) Herstel de iPhone naar iOS 5.1.1;
2) Sluit iTunes af als het herstel gedaan is;
3) Stel de iPhone in op de schermen die nu verschijnen op de iPhone. Net als toen hij nieuw was;
4) Sluit de iPhone aan de Mac aan. Voer de Absinthe 2.0.4 jailbreak uit. Klik na de jailbreak op Cydia en laat Cydia zijn ding doen tot Cydia de iPhone laat rebooten;
5) Sluit de iPhone aan iTunes aan en configureer hem nogmaals als een nieuwe iPhone;
6) Zet met iTunes de foto' (uit iPhoto), contacten, apps, muziek, enz... terug;

Succes gewenst
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: "oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden? SpiritMuse iTunes 5 27-06-11 22:00
Balk "Albums" blijft staan op Filmrol Hannesman Muziek, foto & video 1 17-05-11 16:51
iPhone 3G: bootloader downgrade "06.04" naar "05.08" AzNxJohnnii Unlock 11 10-05-10 20:02
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 20:28
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.