//

op zoek naar de ideale app of manier om foto's te delen

op zoek naar de ideale app of manier om foto's te delen discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn schoonmoeder heeft zowaar een iPad gekocht.. Een van de belangrijkste redenen is dat ze foto's wil kunnen meenemen en elders laten zien. Zij is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-06-12, 17:18
Rudy303 Rudy303 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 1
Standaard op zoek naar de ideale app of manier om foto's te delen

Mijn schoonmoeder heeft zowaar een iPad gekocht.. Een van de belangrijkste redenen is dat ze foto's wil kunnen meenemen en elders laten zien. Zij is absoluut niet technisch en niet overal is Internet ter beschikking.

De fotostream laat volgens mij geen mappen zien, maar toont de volgorde op moment van maken van de foto. Dropbox zou kunnen, maar dan moet ze daarna de foto stuk voor stuk nog een keer aanklikken op de iPad, voordat deze is binnengehaald. Daarnaast toont Dropbox niet ongelimiteerd alle foto's, maar volgens mij alleen de laatste 1.000? Of je moet de foto 'favoriet' maken, maar dat kan alleen stuk voor stuk volgens mij (en dus veel te omslachtig).

Weet iemand een makkelijke manier of app om foto's van een Windows pc naar de iPad te krijgen, waarna ze ook zonder Internet later nog te bekijken zijn?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-06-12, 11:05
Encore Encore is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 1
Standaard

Je kunt een Connection kit kopen . Die stop je in de Ipad , dan het kaartje van je Camera er in en klaar , Dan staan ze op je Ipad .Vriendelijk groet Sonja Lakeman , ben ook een oma van 63 maar vind het helemaal geweldig
  #3  
Oud 26-06-12, 11:52
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

misschien even wachten op iOS6; iOS 6 uitgelicht: Gedeelde Fotostreams en reageren op andermans foto’s - iPhoneclub.nl
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #4  
Oud 16-07-12, 18:57
paulciv paulciv is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem als volgt simpel opgelost: Met Picasa (waarin ik mijn foto's beheer) plaats ik de map met nieuwste foto's online. Op de iPad installeer ik de app "Web Albums". Daarmee kun je je online webalbums bekijken. Een album dat op de iPad al eens bekeken is wordt opgeslagen in het geheugen en kan later offline bekeken worden. Werkt prima.
  #5  
Oud 17-07-12, 00:19
4Tjinta 4Tjinta is offline
• iOS 3.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard Foto's op Ipad ...

Dank voor de tip, ik ga het zeker proberen. Heb nog wel een vraag als dat mag: hoe kun je het album weer van de ipad verwijderen? Moet je hem dan van Picasa verwijderen? Alvast dank ... . Groet, Tjinta
  #6  
Oud 18-07-12, 10:56
paulciv paulciv is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Ik heb het even gecheckt: Het werkt als volgt. In de app kun je per album aangeven of de foto's fysiek op de iPad moeten worden geplaatst of niet (in het laatste geval kun je ze alleen bekijken als je on-line bent). Zodra je voor een album aangeeft dat de foto's niet meer in de cache van de iPad vast hoeven worden gehouden verdwijnen ze van de iPad. Ideaal.
  #7  
Oud 18-07-12, 11:37
4Tjinta 4Tjinta is offline
• iOS 3.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Thumbs up

Ah super. Ben op zoek gegaan naar de app maar er zijn verschillende. En, ik MOET locatievoorziening aan doen en dat wil ik niet. Dus wellicht heb ik de verkeerde. Heb ook uitgevonden dat als je via de verkenner de gegevens van de fotoos verwijdert dat ie ze dan wél op volgorde houdt. Alle fotoos, behalve, raar genoeg, de laatste. Daar zoek ik nog naar.
  #8  
Oud 19-07-12, 14:19
paulciv paulciv is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

De volgende link verwijst naar een info-pagina waar je kunt checken of je de goede versie hebt gedownload. Ik hoop dat je op deze pagina de antwoorden vindt die je zoekt. Ik kan me niet herinneren of mij gevraagd is om de locatievoorziening aan te zetten.
  #9  
Oud 20-07-12, 00:33
4Tjinta 4Tjinta is offline
• iOS 3.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulciv Bekijk bericht
De volgende link verwijst naar een info-pagina waar je kunt checken of je de goede versie hebt gedownload. Ik hoop dat je op deze pagina de antwoorden vindt die je zoekt. Ik kan me niet herinneren of mij gevraagd is om de locatievoorziening aan te zetten.
Eh ... welke link?? . (En weer dank voor de moeite)
  #10  
Oud 20-07-12, 09:23
paulciv paulciv is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Foutje. Sorry. Hier is hij: Web Albums App for iOS
  #11  
Oud 21-07-12, 03:16
4Tjinta 4Tjinta is offline
• iOS 3.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulciv Bekijk bericht
Foutje. Sorry. Hier is hij: Web Albums App for iOS
Nou, heb WebAlbums gedownload. Mn foto's geupload naar webalbums van Picasa. Ten eerste een hoop werk om ze in Picasa op de goede volgorde te krijgen en nu ze op mn iPad staan, staan ze wéér door elkaar en wat ook erg is, de foto's zien er NIET uit! Wazig tot en met. Krijg al spijt dat ik de app heb gekocht (of doe ik toch iets fout?)
  #12  
Oud 21-07-12, 09:54
paulciv paulciv is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Ik sorteer in Picasa altijd op naam omdat dat ook de tijdsvolgorde is waarin de foto's zijn genomen. Je sorteert door rechts te klikken op de mapnaam (in de lijst links) en te klikken op 'Map sorteren op'). Wil je foto's genomen op andere cameria's tussenvoegen dat je de naam daarvan aanpassen zodat ze alfabetisch op de juiste plek vallen.
Mijn foto's zijn vlijmscherp in de webalbums. Wanneer ik ze upload door te klikken op "Delen" kies ik voor 1600 pixels hoewel 1024 waarschijnlijk ook genoeg is.
  #13  
Oud 21-07-12, 12:54
4Tjinta 4Tjinta is offline
• iOS 3.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulciv Bekijk bericht
Ik sorteer in Picasa altijd op naam omdat dat ook de tijdsvolgorde is waarin de foto's zijn genomen. Je sorteert door rechts te klikken op de mapnaam (in de lijst links) en te klikken op 'Map sorteren op'). Wil je foto's genomen op andere cameria's tussenvoegen dat je de naam daarvan aanpassen zodat ze alfabetisch op de juiste plek vallen.
Mijn foto's zijn vlijmscherp in de webalbums. Wanneer ik ze upload door te klikken op "Delen" kies ik voor 1600 pixels hoewel 1024 waarschijnlijk ook genoeg is.
Hoi, wat dénk je, mn fotoos zijn 'opeens' ook vlijmscherp. Wellicht doordat mn internetverbinding wat minder sterk was(?). Ik had ze op de originele grootte geupload. Misschien ook es proberen op een lagere res. Dat scheelt in tijd . Hoe dan ook, weer ontzettend dank voor je hulp! Dat sorteren gaat ook goed komen . Ik hou je op de hoogte (voor zover je daar prijs op stelt hihi).
  #14  
Oud 21-07-12, 23:52
paulciv paulciv is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Ik ben blij dat het gelukt is. Ik hoop dat deze aanpak je ook in de praktijk bevalt.
  #15  
Oud 26-07-12, 21:24
4Tjinta 4Tjinta is offline
• iOS 3.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulciv Bekijk bericht
Ik ben blij dat het gelukt is. Ik hoop dat deze aanpak je ook in de praktijk bevalt.
Het gaat helemaal goed. Upload ook op 1600 en ze zien er prachtig ui! Heel hartelijk dank dat je me zo op weg geholpen hebt!
Reageren

Labels
foto, ipad, synchroniseren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Op zoek naar de beste wekker radio app Bento iPhone Apps 1 07-06-11 18:48
wanhopig op zoek naar de App voor bd player Geert1976 iPhone Apps 4 31-03-11 13:16
ik zoek beste synchr manier/prog/app iphone <> outlook2007 Shorty73 iTunes 0 30-09-10 10:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.