//

Airport Express A1084

Airport Express A1084 discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Dit weekend heb ik bij mijn ouders een leuke stereo installatie geinstalleerd. Doormiddel van een jack naar tulp speel ik audio vanaf de ipad3 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-11-12, 14:06
berty berty is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: groningen
Berichten: 105
Question Airport Express A1084

Hallo,

Dit weekend heb ik bij mijn ouders een leuke stereo installatie geinstalleerd. Doormiddel van een jack naar tulp speel ik audio vanaf de ipad3 - en iphones af op de stereo. Het liefst wil ik dit draadloos gaan doen, heb een beetje gezocht op het internet en nu lijkt een airport express een goede oplossing. De nieuwere kost 100 euro en dit vind ik iets te veel van het goede. Een iets oudere, de A1084 komt voor een prijs die beter bij mijn budget past. De vraag is echter, ik heb een bestaand draadloos netwerk met een router die ik van de provider heb gekregen (model en type is m.i. niet van toepassing) naar mijn idee maakt de airport express zijn eigen draadloze netwerk wat dus zou betekenen dat ik geen internet heb wanneer ik muziek afspeel? Is er iemand die hier ervaring mee heeft en dit uit kan leggen?

Met vriendelijke groet
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-11-12, 15:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berty Bekijk bericht
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en dit uit kan leggen?
Een Airport Express kan geconfigureerd worden als een "bridged router" of als een uitbreiding van een bestaande router.

Aangezien je je over jouw router schrijft:"(model en type is m.i. niet van toepassing)" is het niet mogelijk om te zeggen of dat met de door jou gebruikte router ook werkt.

Succes verder
  #3  
Oud 05-11-12, 15:16
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Volgens mij kun je hem 'opnemen' in je bestaande Wi-Fi netwerk. Je kunt de AE dan enkel en alleen gebruiken tbv AirTunes. De AE wordt dan als het ware gezien als een apparaat dat van je Wi-Fi netwerk gebruik maakt. Je kunt dus nog gewoon internetten via Wi-Fi vanuit je huidige router.

Uitbreiding van je bestaande router kan niet met dit type AE. Zelfs niet als je een Apple Router hebt.
  #4  
Oud 05-11-12, 15:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Uitbreiding van je bestaande router kan niet met dit type AE. Zelfs niet als je een Apple Router hebt.
Je hebt gelijk AE A1084 is dan ook een stokoud dingetje:

  #5  
Oud 05-11-12, 16:10
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Exact, dat is de reden waarom je ze voor een prikkie op marktplaats/eBay tegenkomt. Deze is enkel nog geschikt voor Airtunes of om er een printer op aan te sluiten. Hij is ook handig als vakantierouter (en je genoegen neemt met een langzamer netwerk). Als thuisrouter of Wi-Fi estender is hij niet geschikt.
  #6  
Oud 05-11-12, 20:25
berty berty is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: groningen
Berichten: 105
Standaard

Bedankt voor jullie verhalen, het is mij nu duidelijk. Heb hem ook nadrukkelijk nodig als airplay apparaat, extenden is niet nodig aangezien de stereo installatie 2m van de router staat. Veel dank allemaal!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Airport express of niet ? Beee iPhone algemeen 6 07-07-13 11:28
Muziek: Airport express astramen Muziek, foto & video 7 11-10-11 09:54
airport express of appel tv played Koopinformatie Nederland 9 05-03-11 23:49
Apple airport express toontje iPhone algemeen 4 06-02-11 16:58
Airport express astramen iPhone algemeen 0 02-09-10 18:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:35.