//

Twee vragen over vakantiefoto's bewerken.

Twee vragen over vakantiefoto's bewerken. discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben op dit moment op vakantie in Indonesië en probeer mijn vakantiefoto's al te ordenen en op te schonen op mijn ipad. Ik loop ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-08-14, 12:42
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 146
Question Twee vragen over vakantiefoto's bewerken.

Ik ben op dit moment op vakantie in Indonesië en probeer mijn vakantiefoto's al te ordenen en op te schonen op mijn ipad. Ik loop tegen drie vragen aan waarvoor ik geen antwoord heb gevonden in de iCulture specials of in het forum:
1. Ik importeer foto's van verschillende camera's op mijn ipad. Ik wil graag een selectie maken waarbij ik ook makkelijk vergelijkbare foto's van de verschillende camera's wil vergelijken. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door op datum te sorteren. Maar dat lukt mij niet, de imports van de verschillende camera's komen apart onder elkaar te staan waardoor vergelijkingen erg moeilijk is. Heeft iemand een oplossing?
2. In mijn album selectie in mijn Foto app staan wel 10 albums laatste import, meeste zijn zelfs leeg. Hoe kom ik hier vanaf?
3. Bij 1 van de camera's waarvan ik de foto's importeer zitten geen GPS coordinaten, bij alle andere camera's wel. Zijn er tools waarbij op basis van matching van foto's van verschillende camera's op basis van datum en tijd ook GPS coordinaten kunnen worden toegekend aan de GPS-loze foto's?

Dank, Wim
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-14, 16:55
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Hoi Wim, ik zal proberen om al je vragen te beantwoorden

1. Dit is sinds iOS 7 erg handig te zien. Tik gewoon op 'Foto's' en je kan alles mooi op datum en locatie zien. Zie foto.



2. Dit kan! Tik rechtsboven in het scherm met alle albums op 'Wijzig' en je kunt albums verplaatsen en verwijderen.

3. Dit is vanaf de iPad volgens mij (nog) niet mogelijk. Ik wilde dit ook eens doen, en ik vond niets. Misschien zit er in de camera zelf een optie om GPS locatie aan en uit te zetten. Dat zul je zelf even moeten bekijken.


Heb ik hiermee je vragen beantwoord? Laat het ajb even achter!
__________________
Daniel
  #3  
Oud 22-08-14, 10:19
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 146
Unhappy Helaas werkt niet

Dank voor je antwoord, maar werkt niet helaas.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Hoi Wim, ik zal proberen om al je vragen te beantwoorden

1. Dit is sinds iOS 7 erg handig te zien. Tik gewoon op 'Foto's' en je kan alles mooi op datum en locatie zien. Zie foto.


Ik krijg meerdere dinsdagen te zien voor de verschillende camera's. Ook zie ik soms dinsdag en in het andere geval de datum. Dus deze sortering werkt niet goed. Dezelfde heb ik trouwens in iPhoto op de iMac.


2. Dit kan! Tik rechtsboven in het scherm met alle albums op 'Wijzig' en je kunt albums verplaatsen en verwijderen.

Ook helaas. Al deze albums zijn grijs en kan je niet verwijderen.

3. Dit is vanaf de iPad volgens mij (nog) niet mogelijk. Ik wilde dit ook eens doen, en ik vond niets. Misschien zit er in de camera zelf een optie om GPS locatie aan en uit te zetten. Dat zul je zelf even moeten bekijken.

Er schijnen Apps voor te zijn. Iemand een suggestie?


Heb ik hiermee je vragen beantwoord? Laat het ajb even achter!
  #4  
Oud 22-08-14, 10:36
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Jammer om te horen dat mijn reactie niet geholpen heeft.

Ik denk dat het in dit geval aan (een of twee van) jouw camera's ligt. Probeer eens iets in de instellingen daarvan te veranderen.

Sorry dat mijn reactie niet geholpen heeft!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: twee vragen napoleon63 Jailbreak 5 19-07-11 22:49
Twee vragen van newbie over Redsn0w albertvanderiet Jailbreak 6 14-11-10 12:22
Twee vragen over ILLUMINE thema The Raptor Jailbreak apps en thema's 0 17-05-10 23:24
Twee vragen over G3/G3S dungeon Archief 1 02-08-09 21:56
Twee vragen!! Nupa Archief 2 02-02-08 13:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:59.