//

NAS aanschaffen

NAS aanschaffen discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit eraan te denken om een NAS aan te schaffen.Ik wil het gaan gebruiken om films te streamen naar mijn iPad en iPhone en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-01-15, 23:24
The Raptor The Raptor is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 195
Standaard NAS aanschaffen

Ik zit eraan te denken om een NAS aan te schaffen.Ik wil het gaan gebruiken om films te streamen naar mijn iPad en iPhone en deze vervolgens weer via Apple TV te streamen. Ik heb op internet gezocht en op verschillende websites komt een Synology NAS het beste is op het gebied van NAS. Ik heb er nog een aantal vragen over:

1.Ik lees dat je een Synology NAS als Time Capsule kan gebruiken. Kan dit met alle types die Synology gebruikt of alleen met nieuwe types? Hoeveel GB moet ik ervoor reserveren?

2.Kan ik de films die ik op mijn NAS heb staan alleen binnen met netwerk afspelen of kan ik dit ook dan als ik op een andere Wi-Fi netwerk zit en mijn 4G verbinding van Vodafone?

3.Zijn er goede apps die ik kan gebruiken op mijn iPhone en iPad die goed met een NAS samen samenwerken? Wat zijn jullie ervaringen?

4.Kan ik de NAS ook benaderen bijvoorbeeld bij een vriend van mij of op mij werk? Dit zou handig zijn om bestanden erop te zetten.

5.Als ik op bestanden op mijn NAS zet kan ik deze ook synchroniseren met Dropbox? Is het andersom ook mogelijk?

6.Stel voor ik ben bij een vriend of kennis en ik wil een filmpje laten zien op zijn computer die op mijn NAS staat.Is dat mogelijk zonder dat ik het eerst op de harde schijf moet downloaden?

7.Type 215 van Synology is op de markt. Als ik op internet lees is dit een vrij recent type. Raden jullie deze type ook aan? Wat zijn de verschillen tussen de types die Synology aanbiedt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-01-15, 21:31
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

Heel veel keren antwoord: Ja.

Tip: koop een 'play' versie van Synology.
Synology DiskStation DS214play - Prijzen - Tweakers
Synology DiskStation DS415play - Prijzen - Tweakers
  #3  
Oud 03-01-15, 21:43
The Raptor The Raptor is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 195
Standaard

Wat houd een play versie in?
Hoeveel GB moet ik reserveren als ik de NAS als Time Machine wilt gebruiken? Is dat afhankelijk hoeveel data ik op mijn harde schijf heb staan.
Welke apps gebruik je op je NAS? Ik lees op verschillende sites over de Plex app dat deze goed is. Heb je hier ervaring mee?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterEhv Bekijk bericht
Heel veel keren antwoord: Ja.

Tip: koop een 'play' versie van Synology.
Synology DiskStation DS214play - Prijzen - Tweakers
Synology DiskStation DS415play - Prijzen - Tweakers
  #4  
Oud 03-01-15, 23:12
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Raptor Bekijk bericht
3.Zijn er goede apps die ik kan gebruiken op mijn iPhone en iPad die goed met een NAS samen samenwerken? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik Infuse als app en dat werkt perfect.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #5  
Oud 04-01-15, 10:44
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Raptor Bekijk bericht
Wat houd een play versie in?
De Play versies hebben hardware aan boord om te transcoderen. Dat betekent dat je direct van je NAS naar je (smart) TV kunt streamen, of naar je Apple TV etc.

https://www.synology.com/nl-nl/products/DS214play

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/577

Je hebt geen Plex nodig. Je kiest de film op je iPhone/iPad met de DS app en vervolgens streamt je NAS de film (zonder dat je iPhone nog nodig is).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2015 om 09:48 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Raptor Bekijk bericht
Hoeveel GB moet ik reserveren als ik de NAS als Time Machine wilt gebruiken? Is dat afhankelijk hoeveel data ik op mijn harde schijf heb staan.
Ja. Bv twee de de grootte van je huidige data. Het is afhankelijk van de volaliteit van je data dwz hoe vaak je nieuwe of gewijzigde bestanden op je computer hebt. Desnoods kun je mappen uitsluiten (bv download map) uit de Time Machine backup als de bestanden vaak veranderen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2015 om 09:51 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Raptor Bekijk bericht
Welke apps gebruik je op je NAS?
Ik gebruik vooral de DS apps op mijn iPhone.

https://www.synology.com/nl-nl/dsm/5.0/mobile
  #6  
Oud 04-01-15, 13:39
The Raptor The Raptor is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 195
Standaard

Bedankt voor je reactie Pieter. Ik lees dat je ook digitaal TV opnames kan opnemen en opslaan in je NAS. Heb je hier ervaring mee? Wat heb ik nodig om dit te kunnen doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterEhv Bekijk bericht
De Play versies hebben hardware aan boord om te transcoderen. Dat betekent dat je direct van je NAS naar je (smart) TV kunt streamen, of naar je Apple TV etc.

https://www.synology.com/nl-nl/products/DS214play

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/577

Je hebt geen Plex nodig. Je kiest de film op je iPhone/iPad met de DS app en vervolgens streamt je NAS de film (zonder dat je iPhone nog nodig is).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2015 om 09:48 ----------



Ja. Bv twee de de grootte van je huidige data. Het is afhankelijk van de volaliteit van je data dwz hoe vaak je nieuwe of gewijzigde bestanden op je computer hebt. Desnoods kun je mappen uitsluiten (bv download map) uit de Time Machine backup als de bestanden vaak veranderen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2015 om 09:51 ----------


Ik gebruik vooral de DS apps op mijn iPhone.

https://www.synology.com/nl-nl/dsm/5.0/mobile
  #7  
Oud 04-01-15, 19:03
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Raptor Bekijk bericht
Ik lees dat je ook digitaal TV opnames kan opnemen en opslaan in je NAS. Heb je hier ervaring mee? Wat heb ik nodig om dit te kunnen doen?
Ik heb een TV waar een USB schijf aan hangt om uitzendingen op te slaan. Maar die worden encrypted opgeslagen op de schijf, en kun je alleen op de betreffende TV afspelen.

Het opslaan van TV opnames boeit mij verder niet zo. De beste manier om dat te doen (tot zover ik weet) is via een settop-box met FTP toegang.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad en NAS donovoso iPad algemeen 14 29-03-15 16:38
NAS schijf Rimshaker Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 8 08-10-11 19:47
iPad en NAS Aaipad iPad algemeen 8 17-07-11 20:39
Ipad aanschaffen barryvandam iPad algemeen 8 04-01-11 10:42
iphone aanschaffen endZORRRR Archief 3 10-02-10 12:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:41.