//

Apple music grijs nummer.

Apple music grijs nummer. discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik gebruik net Apple music. Nou zie ik bij sommige cd's nummer is het grijs staan? Kan ze dan ook niet afspelen! Is dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-07-15, 21:46
andyz andyz is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 33
Standaard Apple music grijs nummer.

Hallo,

Ik gebruik net Apple music. Nou zie ik bij sommige cd's nummer is het grijs staan? Kan ze dan ook niet afspelen!

Is dit een bug???

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door andyz; 14-07-15 om 19:31.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-07-15, 00:52
lgxmkl1 lgxmkl1 is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 78
Standaard

Grijze nummers betekenen doorgaans dat of de muziek nog niet is verschenen (het album staat dan al wel in Apple music met een aantal beluisterbare nummers) of dat Apple (maar bij Spotify gebeurt dit ook) voor Nederland de rechten niet heeft om het nummer te streamen. Dit kan dan ook per land verschillen.
  #3  
Oud 15-07-15, 01:06
andyz andyz is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 33
Standaard

Oké bedankt! Kwam er toevallig achter bij 538 hitzone 74
  #4  
Oud 22-08-15, 12:02
Heikodejonge Heikodejonge is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 7
Standaard

Beste Andyz, en anderen, ik heb hetzelfde euvel en baal flink van het hele Apple Music. Heb een proefabonnement genomen om te bekijken of het wat is maar niets dan ellende.
Ik ben bovendien 99% van mijn muziek kwijt. Dat schijnt dan weer met iCloudsynchronisatie te maken te hebben???!!??? Ik heb ruim 100gB aan muziek en zie er in mijn iTunesbibliotheek nog nog maar ca. 250 mB van terug...... Eerst lozen die dienst en dan maar een backup terugzetten?
Als je vroeger een nieuwe pickup kocht was je toch ook niet ineens een deel van je lp's kwijt?
  #5  
Oud 22-08-15, 15:26
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Als je vroeger een nieuwe pickup kocht had je je toch ook verdiept in wat deze kon en nodig had ? Bv. eentje met een moving-coil element, daar had je een aparte voorversterker voor nodig, anders hoorde je niet veel. Nu maak je gebruik van een nieuwe dienst. Er is voldoende voor gewaarschuwd, kijk maar eens rond. Als jij zonder nadenken iets inschakelt, grote kans dat dat niet naar tevredenheid werkt. Maar voor alles is een oplossing. Jouw bibliotheek van meer dan 100 GB staat nog gewoon op een harde schijf (hopelijk op minstens een tweede, backup heet dat). Als je wil weten hoe je e.e.a. goed krijgt vraag je maar.
  #6  
Oud 23-08-15, 09:40
Heikodejonge Heikodejonge is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 7
Standaard

Beech43, dank voor je reactie. Je hebt een punt, die waarschuwingen zijn me volledig ontgaan. Tot mijn verbazing zie ik nu ook nog dat heel veel muziek ook fysiek echt is verdwenen van mijn harde schijf. En ogenschijnlijk geheel willekeurig. Ik nie begrijp nie.
Wat raad je me aan? Wachten tot mijn proefabonnement (eind oktober) ten einde is en dan de backup terug zetten? Of zijn er vlottere wegen?

BvD voor je reactie.

Heiko de Jonge.
  #7  
Oud 30-08-15, 00:57
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Hoe weet je dat de muziek echt verdwenen is ? Heb je backup's gemaakt met Time Machine of Carbon Copy Cloner ? Als je bij Over deze Mac kijkt hoeveel muziek staat er dan op je harde schijf ?
  #8  
Oud 30-08-15, 11:40
Heikodejonge Heikodejonge is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 7
Standaard

Goeie, had daar nog niet gekeken: 6,11 gB. Heb backups gemaakt met time machine op een externe harde schijf. Was vrijdag in een iCentre voor advies, daar gaven ze me aan ook weinig vertrouwen te hebben in deze nieuwe 'dienst'. iTunes Match kende ook al dit soort problemen wisten ze. Wat een slechte reclame...... zucht......

Nu is de belangrijkste vraag: hoe kom ik vlot van die dienst af? Pas daarna wil ik een backup terug zetten. Mijn proeftijd loopt eind oktober pas af........

Ik stel je hulp erg op prijs, kunnen we evt. direct mailen?
  #9  
Oud 31-08-15, 12:44
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je kunt het toch uitzetten in Instellingen/Muziek ?
Ik maak al jaren gebruik van iTunes Match, nooit problemen en nu van Apple Music. Bevalt mij uitstekend, heb op 3 computers (één Windows 10 en twee Mac's) Apple Music geactiveerd en op één Mac mijn bibliotheek op een externe HD staan. Die is nu beschikbaar op alle computers en op mijn iDevices. Sommige muziektijdschriften hebben een koppeling met Apple Music zodat je besproken muziek direct kunt beluisteren op je iPsd en desgewenst toevoegen aan Mijn Muziek. Ook kun je deze muziek offline beschikbaar maken. Ideaal, hoef niets meer te kopen in iTunes Store.
  #10  
Oud 31-08-15, 16:53
Heikodejonge Heikodejonge is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 7
Standaard

Tsja, op de één of andere manier heb ik vaak pech met dit soort zaken. Heb altijd moeite met het nemen van de juiste beslissingen bij het instellen ervan, ik interpreteer de zaken vaak net even anders dan de gemiddelde medemens. Lastig. Vandaag een uur met Apple Care aan de telefoon gezeten (niet overdreven, misschien wel meer dan een uur) om problemen die er waren met mijn Apple ID op te lossen. Iemand (heel vriendelijk) gaf online met een pijl op mijn computer aan wat te doen en waar te klikken.
Hij gaf ook toe dat er veel kinderziektes zijn waarvan sommige fataal.

Ik verlang echt terug naar cassettebandjes en lp's..... zucht.

NB: heb de dienst uitgezet en ga de backup terug zetten. Maar ben niet gerust op het resultaat.
  #11  
Oud 31-08-15, 19:42
Heikodejonge Heikodejonge is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 7
Standaard

Het resultaat is redelijk goed te noemen. Heb eerst iTunes helemaal leeg gemaakt door alles te verwijderen. Toen de map 'muziek' in zijn geheel overgezet, 110 gB, dit kostte ca. 60 min. En tot mijn verbazing staat er in mijn iTunes bieb nu 95 gB. Waar die 15 gB nu weer gebleven is.......

Maar laat ik positief zijn: de grote verdwijntruc is hersteld en een gewaarschuwd mens..... Dankjewel Apple, voor deze -gratis- wijze les!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12.