//

Films mee op reis

Films mee op reis discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Situatie: Om films op mijn Ipad af te spelen stream ik vanaf een WD USB disk, aan gesloten aan een Toshiba Wireless Adapter (Wi-Fi router), ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-07-15, 15:17
hansvds hansvds is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2015
Locatie: Woudrichem
Berichten: 4
Standaard Films mee op reis

Situatie:
Om films op mijn Ipad af te spelen stream ik vanaf een WD USB disk, aan gesloten aan een Toshiba Wireless Adapter (Wi-Fi router), mijn mkv files naar de IPad. Als afspeel apps gebruik ik zowel Oplayer als XtremePlayer 5.5. Zo kan ik alles eenvoudig mee op vakantie nemen en toch mijn filmpjes bekijken.
De Wireless Adapter app laat mij keurig alle mkv s zien die op de WD disk staan. Zodra ik op de gewenste mkv file tap dan start de Oplayer app op en speelt de betreffende video af. Oplayer speelt echter geen AAC audio af en daar heb ik er nogal wat van.

Vraag:
Wat moet ik doen om er voor te zorgen dat als ik in de Wireless Adapter App op een mkv file tap niet Oplayer maar Xtreme Player opstart en de video afspeelt, of kan dat überhaupt niet?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-07-15, 23:47
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Ik heb geen ervaring met geen van die apps, maar uit ervaring weet ik dat het soms kan helpen. Wat gebeurt er als je in plaats van tikt op de video, de knop ingedrukt houdt? Verschijnt er dan een menu o.i.d?
__________________
Daniel
  #3  
Oud 23-07-15, 01:08
hansvds hansvds is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2015
Locatie: Woudrichem
Berichten: 4
Standaard

Correct. Dan verschijnt er een menu maar iets als "openen met" is daar helaas geen onderdeel van.
  #4  
Oud 23-07-15, 01:09
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Kan het kwaad om die Oplayer app te verwijderen om te kijken wat er dan gebeurt? Als de Xtreme Player dan niet opstart ligt het aan Xtreme Player.
  #5  
Oud 23-07-15, 12:45
hansvds hansvds is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2015
Locatie: Woudrichem
Berichten: 4
Standaard

Dat heb ik al gedaan. Als ik Oplayer verwijder en vanuit de Toshiba Wireless Adapter app op een mkv tap dan komt de boodschap "Geen player aanwezig" of iets van gelijke strekking.
Dat lost dus ook niets op.
Ik zoek iets als in Windows. Een manier om activering van een extensie te koppelen, of een bestaande koppeling aan te passen, aan een specifieke app

In Windows kan dat maar ik ben niet goed genoeg in Ios om te weten hoe dat daar moet en/of het überhaupt mogelijk is.
  #6  
Oud 23-07-15, 13:12
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Dan ben ik bang dat jouw plan niet gaat werken. De ontwikkelaar van de app moet zelf instellen wanneer zijn app wordt geopend als er op een bestand/link getikt wordt. Het is misschien mogelijk met een jailbreak tweak, maar daar heb ik geen verstand van.
  #7  
Oud 23-07-15, 18:28
hansvds hansvds is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2015
Locatie: Woudrichem
Berichten: 4
Standaard

Dan zal ik dus handmatig de film moeten opstarten in de juiste app.
Helaas.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Buurlandenbundel // KPN op reis Wimus KPN 0 14-07-11 02:17
Beste optie lange reis francebramie iPhone accessoires en onderdelen 8 05-02-10 08:23
Op reis naar Amerika linda_menkhorst Internet in buitenland (roaming) 6 10-11-09 20:05
iPhone op reis digyourownhole iPhone algemeen 4 04-12-08 13:48
hoe iphone beschermen op reis? blaugrana iPhone accessoires en onderdelen 3 27-07-08 11:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:12.